2025-10-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Wilk ifrån Funke gillade jag verkligen. Stirra er inte blind på att det är 20mm skott i den, för det var faktiskt riktigt bra breaks I den. Effekterna var kanske inte dom roligaste (om man inte gillar blink förstås) 😏

Där händer mycket i den, ettrig jäkel.

Sen är Mustang ifrån Extrem också ett säkert kort tycker jag.

Sen ryktas det om att kanske Gold Bomber ifrån Funke ska dyka upp på den svenska marknaden i år. Den verkar ju också vara en riktig höjdare, om man nu gillar guld förstås.

Sen är där ju Bad Ass och Top Notch ifrån Fyrverkerimästarna, har aldrig testat dom. Men jag tycker dom ser suveräna ut på film.

Ha lite is i magen och så får vi se vad som dyker upp ifrån dom olika leverantörererna i år.

Vi har ju nu sätt en del nyheter ifrån Funke som dom har presenterat. Sen har det dykt upp lite nytt ifrån Extreme i tråden. Vulcan har ju varit flitiga att lägga upp på sociala medier, dock kassa på att lägga upp filmer på sina nya produkter.

Tack, Mustang ska jag nog köpa. Hae blivit rekommenderad den förr o ser nice ut. Wilk ska jag kolla in.

Långt kvar dock hehe
Citera
2025-10-13, 17:57
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Sen ryktas det om att kanske Gold Bomber ifrån Funke ska dyka upp på den svenska marknaden i år. Den verkar ju också vara en riktig höjdare, om man nu gillar guld förstås.

Det gör den: https://pyrosyd.se/produkt/funke-goldbomber/
https://www.youtube.com/watch?v=NwdNzhHdgZg

Verkar bra
Citera
2025-10-13, 18:03
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det gör den: https://pyrosyd.se/produkt/funke-goldbomber/
https://www.youtube.com/watch?v=NwdNzhHdgZg

Verkar bra

YES

Hoppas priset blir okej!
Citera
2025-10-13, 18:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
YES

Hoppas priset blir okej!

Funke kan ju kosta en slant men det är bra grejor och sett till vad man får är ju priset rätt vettigt. Bör ju landa på 2000-2500kr skulle jag tro. Det är väl vad man får betala för en compound med 2 kilo krut numera. Men det är klart, det är effekter som hänger länge och ett bra ös, då har priserna en tendens att gå uppåt lite mer än i den normala prisbilden
Citera
2025-10-13, 18:35
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Funke kan ju kosta en slant men det är bra grejor och sett till vad man får är ju priset rätt vettigt. Bör ju landa på 2000-2500kr skulle jag tro. Det är väl vad man får betala för en compound med 2 kilo krut numera. Men det är klart, det är effekter som hänger länge och ett bra ös, då har priserna en tendens att gå uppåt lite mer än i den normala prisbilden

Efter en snabb googling verkar den ligga på 140-160 GBP i England iallafall. Så din prisuppskattning kan nog stämma väl!
Citera
2025-10-14, 07:28
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Efter en snabb googling verkar den ligga på 140-160 GBP i England iallafall. Så din prisuppskattning kan nog stämma väl!

Japp, går att hitta i Tyskland för runt 130-150€. Så den borde (om man jämför andra Funke produkter Tyskland-Sverige) landa på mellan 2000-2300kr här.

Sen kommer dom köra super kampanj, så 999kr 🤪😉 (I wish)

Men oavsett så ska den testas, med jag tror inte jag är ensam om den tanken. Så jag hoppas man kommer få tag på en 😮‍💨
Citera
2025-10-15, 09:17
Medlem
Mustang är ju en populär compound men kollar man fyrverkeri lagets youtube under shorts så lär den vara omgjord detta året?
Inte bästa kvaliteten men ser bra ut tycker jag.
Gold bomber lär det bli detta året.
Citera
2025-10-15, 12:32
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Mustang är ju en populär compound men kollar man fyrverkeri lagets youtube under shorts så lär den vara omgjord detta året?

Tycker också den ser betydligt bättre ut. Saluter som final numera, gäller bara att få tag på en 2025 version.

Handlar man den nere på Fyrverkerigården, så får man nog det senaste i produktionen. Men handlar man ute hos någon återförsäljare, finns en liten risk att man får fjolårets batch. Tack och lov så står numera tillverkningsår på fyrverkerier.
Citera
2025-10-15, 12:35
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:

Helvete vilken dålig kvalité, svårt att se. Ser nästan ut som att det är saluter i slutet? Välkommet isåfall.

Originalversionen var ju 1.9kg NEC, sen kom det en version på 1.8kg med en del knaster i så detta kanske är Mustang 3.0.
Citera
2025-10-15, 14:58
Medlem
Citat:

Kan du länka den här, mustangen!
Citera
2025-10-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Kan du länka den här, mustangen!

https://youtube.com/shorts/e_STtB82x...YbvdNquYxGset0
Citera
2025-10-15, 17:28
Medlem
Citat:
Helvete vilken dålig kvalité, svårt att se. Ser nästan ut som att det är saluter i slutet? Välkommet isåfall.

Originalversionen var ju 1.9kg NEC, sen kom det en version på 1.8kg med en del knaster i så detta kanske är Mustang 3.0.

Ja där är saluter i slutet på denna version.
Ja kvaliteten är ingen höjdare, men lär dröja antagligen innan bättre video kommer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in