Citat:
Ursprungligen postat av
DragforADHD
Svea verkar höjt priserna på det mesta i år som vanligt
såg det på deras hemsida
Helt sjukt vad det ökat i pris hos Svea. Enda nyheten verkar vara Big Air. Inga nya tårtor alls..
Jämför vi med Sveabladet 2015 så ser vi bland annat:
Asgaard 499:- (Nu 999:-)
Monster Bang 199:- (Nu 399:-)
Gold Bar 99:- (nu 199:-)
En ökning på över 100% på 10 år. Visst, saker har gått upp i pris i samhället men det här är en rätt sjuk ökning
Verkade lite spännande med Big Air med retrolayouts på Bizzi Shot och Hawk Missile, men 999:- spänn för den?

50mm-bomberna kostar nästan per styck vad ett 6-pack kostade för 15 år sedan nu.. Helt groteskt vad mycket det gått upp i pris
Men endast Big Air som nyhet alltså. Då stryker jag nog Svea helt från listan i år. Hos dom har det dom senaste åren ibland dykt upp bra tårtor. Spartacus köpte jag flera år i rad, en riktigt grym tårta för sin peng faktiskt. Inte billig, men så pass bra att man kände att det var värt det. Även Colusseum när den kostade 999kr var rätt trevlig. Colosseum gick inte på återköp för egen del då jag spontanköpte den när jag inte hittade en annan jag var på jakt efter som var utgången men som jag hoppades dom hade något löst exemplar kvar av (jag var väldigt tidigt hos en återförsäljare). Säljaren hade sett den och sa att han var väldigt imponerad och han hade sett många av Sveas pjäser så jag slog till för han hade sagt saker om andra pjäser förr som stämt och hade rätt även denna gång. Mmen Spartacus:en åkte iallafall med i tolvslaget iallafall minst under två år. Valhall är ju brorsan till den, men den tycker jag inte ser lika fin ut på film
Någon som vet millimetern på Viper från Extreme Fireworks, förresten? Är det kring 25-30mm för 499kr så låter den lite spännande även fast jag inte sett video på den