Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag skulle påstå att folk i allmänhet tänker fel när det gäller detta med sannolikheten ang Mannen på DBG och Engström
Jag tror att du anser att om Engström springer på DBG så är han den troliga GM ! Korrekt va ?
Ja, är det med 100% säkerhet SE som springer där, så ger det såklart en rejäl tyngd i hypotesen.
SE har själv aldrig påstått sig ha varit på den platsen. Han nämner att hen endast sprang fram till Luntmakargatan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Så det handlar alltså om att du tänker att det inte behöver handla om samma väska som YN ser och den Engström äger !
Korrekt! Och borde väl vara en självklarhet att vara öppen för det? (Såtillvida man inte är helt låst i en teori)
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Här skulle jag kanske lägga ca 25-30% att det handlar om samma väska, men vi kan faktiskt lägga till lite fler saker som rock men det finns en större sak som ökar sannolikheten !
Engström likt GM påstår också att han sprang och det är inte direkt ett EM i friidrott som pågår så att springa vid den tiden är mkt ovanligt
Så tillsammans med väskan och rock och att just springa gör att sannolikheten har ökat från 25-30% till minst 50% på att detta är samma man !
Du "plockar" sedan rocken, men tar bort åldern.. barhuvad..o.s.v.
Vidare övriga vittnesmålen.
LJ's kepsliknande ska med, medan det i övrigt är helt fel uppfattning från hans sida.
Därefter också mordplatsen.
Det blir, oavsett vem GM nu än är, ett plockande.
Jag är inte så pigg på att gå in på sannolikheter här, då vi saknar så mycket information.