Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-08-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ändå gnistrar CAs discoboll betydligt bättre än den av tombollarna påhittade SE-discobollen i den här tråden.

Det är helt enkelt något undermåligt med reflektionerna som "speglas" i den påhittade SE-discobollen, helt reflektionslöst här i tråden.

Edit: Snille och smak:
"Där låg ett skimmer över Christers dagar"
Edit2: Om man tror att en skytt som är verksam över flera decennier bara köpt kulor från en batch kan det vara dags att tänka om.

Ja, det är ju liksom «den osannolike mördaren» vi diskuterar här. Ingen terrorgrupp, ingen mystiska agenter från SydAfrika, ingen superkonspiration från högsta håll.
Ett undermåligt mordfall.

Helt enkelt en helt vanlig kontorsråtta som hadde fått nog.

Med all sannolikhet därför polisen inte löste fallet också. Det var en osannolik mördare. Undermålig.
Citera
2025-08-10, 21:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Var det Otto som upptäckte detta med fel på batch ?

Nej, det tror jag inte. Det måste ha varit poliserna som kontrollerade saken.

Har säkert rapporterats många gånger, men för egen del hörde jag det på Ottos kanal.

Otto menar dock på att en batch kan innehålla flera blyisotoper.
Citera
2025-08-10, 21:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ändå gnistrar CAs discoboll betydligt bättre än den av tombollarna påhittade SE-discobollen i den här tråden.

Det är helt enkelt något undermåligt med reflektionerna som "speglas" i den påhittade SE-discobollen, helt reflektionslöst här i tråden.

Edit: Snille och smak:
"Där låg ett skimmer över Christers dagar"
Edit2: Om man tror att en skytt som är verksam över flera decennier bara köpt kulor från en batch kan det vara dags att tänka om.

Endast i din fantasivärld, Ursprungligen.

Inget tyder på att CA var på platsen vid det aktuella tillfället.

Tvivlar på att CA kunde accelerera framåtlutat och kunde ta trappen med 2-3 steg i taget.

Däremot finns det en annan man som kunde utföra detta, och som bevisligen var där när det hände.

Endast SE kan dansa i neon genom mordnatten ...
Citera
2025-08-10, 22:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Endast i din fantasivärld, Ursprungligen.

Inget tyder på att CA var på platsen vid det aktuella tillfället.

Tvivlar på att CA kunde accelerera framåtlutat och kunde ta trappen med 2-3 steg i taget.

Däremot finns det en annan man som kunde utföra detta, och som bevisligen var där när det hände.

Endast SE kan dansa i neon genom mordnatten ...

De påstår att man lär ut på livräddningskurser att hjärtstötarna med fördel görs i takt med "Staying alive" med Bee Gees, https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/sa-har-raddar-du-liv-med-hlr-ha-stayin-alive-i-skallen--uxyrh5

Jag tror du lurar dig själv med falskt binärt tänkande igen. "Om inte CA sköt OP måste SE gjort det" är helt enkelt fel tänkt.

Tillbaka till skolbänken och studera "två-olika-personer-teorin" igen så klarnar det nog lite även för dig.

Edit: I en annan parallell fantasi är det den påhittade GM-SE som mördade OP, men det tror bara 7% av befolkningen på. Lite som att slå ihop alla sympatisörer för KD och Liberalerna som har 7% tillsammans, men tror på olika saker.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-08-10 kl. 23:19.
Citera
2025-08-10, 22:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ja, det är ju liksom «den osannolike mördaren» vi diskuterar här. Ingen terrorgrupp, ingen mystiska agenter från SydAfrika, ingen superkonspiration från högsta håll.
Ett undermåligt mordfall.

Helt enkelt en helt vanlig kontorsråtta som hadde fått nog.

Med all sannolikhet därför polisen inte löste fallet också. Det var en osannolik mördare. Undermålig.

Egentligen begränsar TS diskussionen till om SE var "fågel eller fisk" och baserar diskussionen på kommunistblaskan Proletärens artiklar om SE från 1989.

Den påhittade GM-SE flög tydligen både helikopter och borrade i sjöisar, så svaret på TS fråga kan vara att GM-SE var lite av varje. Både fågel och fisk. GM-SE var således en slags flygfisk.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flygfiskar

Flygfiskar förekommer bland annat utanför Indiens kust, där SE var född. (På fastlandet.)
Citera
2025-08-11, 00:11
Medlem
Citat:
Egentligen begränsar TS diskussionen till om SE var "fågel eller fisk" och baserar diskussionen på kommunistblaskan Proletärens artiklar om SE från 1989.

Den påhittade GM-SE flög tydligen både helikopter och borrade i sjöisar, så svaret på TS fråga kan vara att GM-SE var lite av varje. Både fågel och fisk. GM-SE var således en slags flygfisk.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flygfiskar

Flygfiskar förekommer bland annat utanför Indiens kust, där SE var född. (På fastlandet.)

Flygfisken försvann ner DBG, men som tur är fanns det ett vittne som såg honom. Eller det var två vittnen där nere, men bara den ena talade svenska. Holmer sparade som tur är in pengarna på en tolk, det var trots allt bara en av de viktigaste vittnen i århundradets kriminalfall i Sverige.

Zahid blev bedömd undermålig. Tack o pris!
Citera
2025-08-11, 00:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Flygfisken försvann ner DBG, men som tur är fanns det ett vittne som såg honom. Eller det var två vittnen där nere, men bara den ena talade svenska. Holmer sparade som tur är in pengarna på en tolk, det var trots allt bara en av de viktigaste vittnen i århundradets kriminalfall i Sverige.

Zahid blev bedömd undermålig. Tack o pris!

Det är bortom begripligt att polisen inte anlitade någon som talade samma språk som AZ för att förhöra honom. Det har alltid varit polisens huvudhypotes att mannen på DBG var mördaren. Dessutom berättar AZ i ett förhör om en man på mordplatsen som kan tänkas vara SE.

Jag antar att polisen utgick från att YN supit AZ under bordet innan promenaden och det finns väl inte plats i ens en stor mordutredning för två "riksfyllon"?

Edit: Jag har fått för mig att även AZ är avliden.

Edit2: "Den andra utlänningen" svarttaxichauffören uppe på åsen blev däremot betydligt mer ingående förhörd och kunde till och med berätta hur den han träffade luktade. (Vitlök och inte cigarettrök och billig whisky som SE troligen luktade.)
Senast redigerad av ursprungligen 2025-08-11 kl. 00:23.
Citera
2025-08-11, 00:33
Medlem
Citat:
Det är bortom begripligt att polisen inte anlitade någon som talade samma språk som AZ för att förhöra honom. Det har alltid varit polisens huvudhypotes att mannen på DBG var mördaren. Dessutom berättar AZ i ett förhör om en man på mordplatsen som kan tänkas vara SE.

Jag antar att polisen utgick från att YN supit AZ under bordet innan promenaden och det finns väl inte plats i ens en stor mordutredning för två "riksfyllon"?

Edit: Jag har fått för mig att även AZ är avliden.

Ja, precis AZ hadde mer intressant att komma med. Som ingen helt fattar nu.

På tal om utlänningar, läste lite Fauzzi. Han sa « En Tensonjacka eller Fjällräven eller något sånt»

När blev den jävla Tensonjackan så helig. Det står ju liksom skrivet i sten i hela palmeriet att det var en Tensonjacka.

Bara en sån sak. Flygfisken slapp undan.
Citera
2025-08-11, 00:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja, precis AZ hadde mer intressant att komma med. Som ingen helt fattar nu.

På tal om utlänningar, läste lite Fauzzi. Han sa « En Tensonjacka eller Fjällräven eller något sånt»

När blev den jävla Tensonjackan så helig. Det står ju liksom skrivet i sten i hela palmeriet att det var en Tensonjacka.

Bara en sån sak. Flygfisken slapp undan.

Jag får tycka att en Fjällrävenjacka är lite mer specifikt än en Tensonjacka då Fjällräven hade färre modeller att välja på 1986.

En del fakta verkar "fastna" bättre än andra. Jämför bara med att JA pekar ut SE på bild som ett efterspelsvittne på mordplatsen. Det fastnar liksom inte alls hos somliga.

Edit: Slamkryparen GM-SE krälar runt i gyttjan i Träsket utan att komma till någon klarhet.
https://www.sverigesradio.se/artikel/sa-gick-det-till-nar-slamkrypare-blev-ett-uttryck
Senast redigerad av ursprungligen 2025-08-11 kl. 00:50.
Citera
2025-08-11, 00:51
Medlem
Citat:
Jag får tycka att en Fjällrävenjacka är lite mer specifikt än en Tensonjacka då Fjällräven hade färre modeller att välja på 1986.

En del fakta verkar "fastna" bättre än andra. Jämför bara med att JA pekar ut SE på bild som ett efterspelsvittne på mordplatsen. Det fastnar liksom inte alls hos somliga.

Nej, men finns en förklaring på att inte det fastnar. Det var inte flygfisken, det var ett misstag av JA.
Citera
2025-08-11, 00:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej, men finns en förklaring på att inte det fastnar. Det var inte flygfisken, det var ett misstag av JA.

Hur vet du att JA begick ett misstag? Är det för att det passar bäst in i din favorithypotes, den osannolika?
Citera
2025-08-11, 01:19
Medlem
Citat:
Hur vet du att JA begick ett misstag? Är det för att det passar bäst in i din favorithypotes, den osannolika?

Nej, men omständigheterna kring utpekandet förklarar sig själv. Det är ren logik. För mig då.

Jag har aldrig varit ute efter att «vinna» något i det här. Jag ville bara hitta mördaren, för mig själv.
Och det har jag på nåt sätt gjort.

Om jag skulle fortsätta i det här så borde det egentligen vara med fokus på goda gamla mordvapnet. Har egentligen aldrig gått på djupet med just det.

Vad var det för vapen, vart kom det från och vart blev det av? Typ.

Men då kommer jag ha som förutsättning att SE gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in