Jag skrev det redan igår morse och jag har inte förändrat min åsikt, det blir Graham Potter. Potter motsvarar allt Sverige behöver och borde vilja ha. Potters brittiska fotbollsfilosofi är dessutom extremt kompatibel med det svenska kynnet. Stark defensiv, inte så himla mycket flärd och joga bonito. Rakt och enkelt och pang på. Lite tråkboll om man så vill men att vinna med 1-0 är roligare än att förlora med 4-5.
Om SvFF inte väljer en Potter som dessutom klart öppnat för ett landslagsuppdrag själv så begår man ett grovt tjänstefel.
Jag brukar ha rätt i det mesta jag spekulerar i, vilket många här på forumet irriterar sig över. Detta kommer mycket sannolikt att bli ännu en fullträff för mig.
Han vill bara använda Sverige som språngbräda till bättre jobb eftersom hans rykte fått sig en törn efter att ha fått kicken två ggr om på kort tid. Så fort han får ett hyfsat erbjudande kommer han lämna jobbet i Sverige. Han är en opportunist och lycksökare.
Inte ens West Ham ville ju ha honom redan efter ett halvår.
Nice språngbräda, han blev ny förbundskapten din mupp.
Skönt att Seb och Kim (Sirap) blir kvar, borgar för kontinuitet och att elvan inte blir alltför påverkad.
Man kan ju hoppas att de kommer att ha ett mer uttalat samarbete med Potter när det gäller uttagningar till trupp och senare lag. Även Stefan P mfl kan vara med i gänget. Jag har tidigare efterlyst någon form av UK (uttagskommite) som man hade på 50- och 60-talet. Sedan får förbundskaptenen sköta taktik och matchcoatchning.
Man kan ju hoppas att de kommer att ha ett mer uttalat samarbete med Potter när det gäller uttagningar till trupp och senare lag. Även Stefan P mfl kan vara med i gänget. Jag har tidigare efterlyst någon form av UK (uttagskommite) som man hade på 50- och 60-talet. Sedan får förbundskaptenen sköta taktik och matchcoatchning.
Håller med, JDT verkade bara få spela Stockholmare
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!