2025-10-15, 10:32
Medlem
GretaForPresidents avatar
Har inte läst hela tråden, men, kanske en rejäl kvinna på posten som boss för dom svenska fotbollsfjollorna?

Nederländska Vivien som fört England till två raka VM-guld för damerna vore intressant att värva, eller hur?

Fritt tillträde till omklädesrummet också så skulle hon ta bort alla fjollor med liten snopp (som iallafall lider av mindrevärdeskomplex)…
2025-10-15, 10:42
Medlem
Gonorres avatar
Jag skulle inte bli förvånad om GAIS-tränaren Fredrik Holmberg snart får en förfrågan. Han har tagit ett ganska mediokert lag från division 1 hela vägen upp till toppen av Allsvenskan på bara ett par säsonger. En både prisvärd och klok lösning.

Med Holmberg får man en tränare som har mycket god insikt i svensk fotboll och som är känd för sin förmåga att skapa starka lag och utveckla spelare i rätt riktning.
2025-10-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Har inte läst hela tråden, men, kanske en rejäl kvinna på posten som boss för dom svenska fotbollsfjollorna?

Nederländska Vivien som fört England till två raka VM-guld för damerna vore intressant att värva, eller hur?

Fritt tillträde till omklädesrummet också så skulle hon ta bort alla fjollor med liten snopp (som iallafall lider av mindrevärdeskomplex)…

Hehe tror mer på en riktig snygg och sexig tränare i så fall. Då blir det fart på pöjkarna inne i omklädningsrummet. Höga klackar och sexiga underkläder så kommer pöjkarna gå bananas.
2025-10-15, 10:48
Medlem
Galejans avatar
Jag skrev det redan igår morse och jag har inte förändrat min åsikt, det blir Graham Potter. Potter motsvarar allt Sverige behöver och borde vilja ha. Potters brittiska fotbollsfilosofi är dessutom extremt kompatibel med det svenska kynnet. Stark defensiv, inte så himla mycket flärd och joga bonito. Rakt och enkelt och pang på. Lite tråkboll om man så vill men att vinna med 1-0 är roligare än att förlora med 4-5.

Om SvFF inte väljer en Potter som dessutom klart öppnat för ett landslagsuppdrag själv så begår man ett grovt tjänstefel.

Jag brukar ha rätt i det mesta jag spekulerar i, vilket många här på forumet irriterar sig över. Detta kommer mycket sannolikt att bli ännu en fullträff för mig.
2025-10-15, 10:50
Medlem
outback4s avatar
Fattar inte dom stora förhoppningar om att Harry..nä just det..Graham Potter ska det vara. Han gjorde det bra i Östersund sedan ingenting i stort sett och fick sparken senast. Varför skulle det bli succé? Är skeptisk. Bättre satsa på Olof Mellberg ihop med Fredrik Ljungberg. Dom gillar ju att fajtas
2025-10-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag skrev det redan igår morse och jag har inte förändrat min åsikt, det blir Graham Potter. Potter motsvarar allt Sverige behöver och borde vilja ha. Potters brittiska fotbollsfilosofi är dessutom extremt kompatibel med det svenska kynnet. Stark defensiv, inte så himla mycket flärd och joga bonito. Rakt och enkelt och pang på. Lite tråkboll om man så vill men att vinna med 1-0 är roligare än att förlora med 4-5.

Om SvFF inte väljer en Potter som dessutom klart öppnat för ett landslagsuppdrag själv så begår man ett grovt tjänstefel.

Jag brukar ha rätt i det mesta jag spekulerar i, vilket många här på forumet irriterar sig över. Detta kommer mycket sannolikt att bli ännu en fullträff för mig.

Låter som att du är lika smart som Källström ungefär då, så det är väl inte förvånande om det slår rätt. Enligt min och många andras mening ett misstag. Inget fel på Potter som tränare, men vi har bättre inhemska alternativ ärligt talat.
2025-10-15, 10:56
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askforsleep
Låter som att du är lika smart som Källström ungefär då, så det är väl inte förvånande om det slår rätt. Enligt min och många andras mening ett misstag. Inget fel på Potter som tränare, men vi har bättre inhemska alternativ ärligt talat.
Tja, det finns ju kanske skäl till varför Källström är chef på SvFF samtidigt som du inte är det?
2025-10-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Tja, det finns ju kanske skäl till varför Källström är chef på SvFF samtidigt som du inte är det?

Ja, Ruinfelt. Kommentarer på det?
2025-10-15, 11:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag läste på igår. Han var uppskattad i Swansea och de ville att han skulle stanna men han blev headhuntad av Brighton där han gjorde det riktigt bra i 3 år innan han återigen blev headhuntad av Chelsea.

Så långt gick ju allt bra. Han var en sorts mirakelman som aldrig misslyckats när han kom till Stamford Bridge. Sen har det gått tyngre. Sparken från både Chelsea och West Ham på kort tid.

Chelsea har haft en otrolig cirkus vad gäller tränare de senaste åren:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._F.C._managers

Och i West Ham fungerade det inte under Potters företrädare, spanjoren Lopetegui, som bara satt på posten från maj 2024 till januari 2025:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._F.C._managers

Dessa motgångar har säkert lärt Potter en hel del, och vakansen på tränarpositionen för det svenska landslaget verkar komma i precis rätt tid i hans karriär. 50 år gammal, en hel del erfarenhet på hög nivå, och tack vare hög lön tidigare och generösa avgångsvederlag behöver han inte bry sig om lönen om han tar ett erbjudet jobb eller inte. Tror det skulle kunna vara inspirerande för spelarmaterialet med Potter som förbundskapten nu. Fungerar det inte får man ha en svensk tränare redo att ta över.
2025-10-15, 11:16
Medlem
BombaySaphires avatar
När kan vi förvänta oss ett besked tror ni?
2025-10-15, 11:23
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Fattar inte dom stora förhoppningar om att Harry..nä just det..Graham Potter ska det vara. Han gjorde det bra i Östersund sedan ingenting i stort sett och fick sparken senast. Varför skulle det bli succé? Är skeptisk. Bättre satsa på Olof Mellberg ihop med Fredrik Ljungberg. Dom gillar ju att fajtas

Håller med dig tillfullo!
Harry Potter har ju misslyckats ganska mkt i sina tränaruppdrag efter Östersund.
In med en vettig och erfaren svensk som vår ledare.
2025-10-15, 11:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
När kan vi förvänta oss ett besked tror ni?
Ja. Väldigt snart. Nästa trupp tas väl ut i början av november. Innan dess ska en nya FK kunna sätta sig in i det. Nu får dom bara gå för det så får man får in ett bra och önskat namn. Inte massa tjafs och kompromisser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in