Citat:
Ursprungligen postat av
JonkenNorrland
Mycket är höljt i dunkel vad gäller SE. Jag tycker frågan om huruvida SE var onykter när han pratar en stund med vakten och kliver ut på Sveavägen och när han senare kommer tillbaka till Skandia. I vilket skick var han i? Luktade han alkohol? Finns det något uttalande om det från vakterna? Det tycker jag är ganska relevant i sammanhanget. OM han var mycket berusad som vittne kan det förklara hans virriga och osammanhängande berättelse och det kan också förklara varför han inte hör skott nummer ett och varför han ringde in till Skandia och ville veta utstämplingstiden. Han kan nämligen ha haft vissa minnesluckor av kvällen pga hans smygsupande inne på kontoret. OM han var mycket berusad kan vi utesluta honom som GM. Att han på fyllan skjuter ett perfekt skott i ryggen på Olof, förvisso ett snedskott mot Lisbeth, sedan springer på is och snö och uppför en lång trappa och sedan fortsätter utan att göra något misstag som GM. Nä, GM måste ha varit spiknykter som gjorde detta dåd. Solklart.
Lite märkligt om du undrar om han var mkt berusad och det kan vi ju enkelt ta bort
Skulle Engström vara mkt berusad så skulle väktarna såklart sagt detta även om dom inte fick en direkt fråga
Även om han skulle vara mkt berusad så funkar han dåligt som vittne för det är ingen heller som nämnt !
Sen undrar jag lite vad du menar med perfekt skott, är det för att det blev ett dödande skott eller för du anser att intentionen var att lägga ett perfekt skott ?
Här menar jag att det är en stor skillnad om en krypskytt ligger på 100m på ett tak och skjuter rakt mellan ögonen eller ett skott genom en tjock rock på 30cm avstånd !
Om en krypskytt siktar och träffar exakt där han vill så är det ett perfekt skott såklart men i detta fall så kan det handlar mer om att det blev en perfekt skott, men att GM faktiskt inte kanske siktade på något speciellt !
Vad vet vi eg om detta ?
En intressant tanke är vad GM eg ville med skottet mot Lisbeth ?
Ville han avrätta henne för hon är ett vittne, men varför då inte skjuta henne igen ?
Var andra skottet ett misstag helt och hållet ?
Om han ville döda Lisbeth så undrar jag om GM ville skjuta ett nytt ryggskott genom hennes tjocka vinterkappa och träffa exakt lika bra igen ?
Om andra skottet bara råkade brinna av så kanske det snarare betyder lite dålig vapenvana !?