2025-10-18, 18:51
Medlem
Skulle se E och S live idag på Instagram när de skulle visa produkter från The mantle: var tvungen att stänga av. S var så bra och informativ men E bara tramsade, log tillgjort och flörtade. Så oseriöst!
Citera
2025-10-18, 21:09
Medlem
Rikskrim08s avatar
Hur många miljoner har Ernst sponsrat med egentligen?
Citera
2025-10-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Man får väl förmoda att de älskar att betala den höga skatten de säkerligen har? Det är ju faktiskt att dela med sig.
Kul tanke ändå, Elsa på ett helt vanligt kneg

Som alla rika influencers har de aktiebolag och hjälp med att skatteplanera, för att betala så lite det bara är möjligt i skatt.
Citera
2025-10-19, 16:56
Medlem
Varje gång jag ser Elsa och Sofias hem tänker jag "men håller de på med den där stilen fortfarande?". Den har varit död i två år men de har inte fattat att ingen bryr sig om beige, franskt loppisporslin och linnegardiner längre. Vad ska de göra när trenderna går åt poppande färger istället. De kommer behöva byta ut hela sitt bohag. "Jag har alltid älskat starka färger" kommer Elsa säga.
Citera
2025-10-19, 20:22
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Varje gång jag ser Elsa och Sofias hem tänker jag "men håller de på med den där stilen fortfarande?". Den har varit död i två år men de har inte fattat att ingen bryr sig om beige, franskt loppisporslin och linnegardiner längre. Vad ska de göra när trenderna går åt poppande färger istället. De kommer behöva byta ut hela sitt bohag. "Jag har alltid älskat starka färger" kommer Elsa säga.
Haha, ja 100%! Det är väl både komiskt och tragiskt. När man lyssnar på deras podd så verkar inredning och "ha det fint" väldigt ångestdrivet. Hemmen är ständiga projekt där de aldrig verkar kunna landa och bara trivas.
Citera
2025-10-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Som alla rika influencers har de aktiebolag och hjälp med att skatteplanera, för att betala så lite det bara är möjligt i skatt.
Ja, varför skulle de betala mer än vad de är skyldiga att betala? De betalar säkert mycket ändå. Vilket ä r att dela med sig, vilket var min poäng.
Citera
2025-10-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ja, varför skulle de betala mer än vad de är skyldiga att betala? De betalar säkert mycket ändå. Vilket ä r att dela med sig, vilket var min poäng.
Men obligatorisk skatt,som man betalar,är ju inte samma sak som dela med sig av sin förmögenhet frivilligt. Kanske Elsa ger bidrag till välgörenhet,det vet vi inte.Men är man miljonär har man råd med det. Iofs kanske det ger skattefördelar för företag att donera?
Citera
2025-10-20, 06:52
Medlem
Dishys avatar
Tycker dagens inlägg om kroppen var bra. Hon berör vikten med en mening bara, så först blev jag besviken (är nyfiken på hur hon tänker och känner kring att ha gått ned så mycket). Men tycker ändå att hon har rätt fokus i texten och att det är jag som är viktfixerad som har fel fokus.
Citera
2025-10-20, 06:54
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Haha, ja 100%! Det är väl både komiskt och tragiskt. När man lyssnar på deras podd så verkar inredning och "ha det fint" väldigt ångestdrivet. Hemmen är ständiga projekt där de aldrig verkar kunna landa och bara trivas.

Det där har jag också tänkt på. Är det verkligen mentalt bra att lägga så mycket energi på att försöka optimera sin omgivning.
Citera
2025-10-20, 08:35
Medlem
Citat:

Att dela med sig är en aktiv handling, det är inte att bara göra det man är skyldig att göra enligt lag.

Självklart finns det en motsättning mellan att säga sig vara vänster och samtidigt ha aktiebolag, skatteplanera, ägna sig åt superkommersiell verksamhet som bygger på samarbeten och reklam etc. Torde vara uppenbart för de flesta.
Citera
2025-10-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Tycker dagens inlägg om kroppen var bra. Hon berör vikten med en mening bara, så först blev jag besviken (är nyfiken på hur hon tänker och känner kring att ha gått ned så mycket). Men tycker ändå att hon har rätt fokus i texten och att det är jag som är viktfixerad som har fel fokus.

Nja. Vikten försvinner inte av att man ”lyfter tungt och springer fort”. Alla som tränar vet att 90% av viktjobbet görs i köket dvs vad du äter. Hon kan verkligen inte erkänna att hon inte äter. Det är nästan gulligt på en 5-årings intelligensnivå.
Citera
2025-10-20, 11:22
Medlem
Och PS. Med tanke på hennes otroligt svängande mående, hur skör hon blir av minsta lilla, så tror jag verkligen inte hon har en ”jämn hormonnivå”. Jisses vilket självbedrägeri. Vem har lurat i henne allt detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in