Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hur kan vi veta att Ulrika var hemma hela söndagen och knappt vågade lämna huset? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok.

PW i samma bok: “ Jag hade fullt upp. Ulrika kom ut till Töreboda och hämtade plånboken. ”

IB, du som har sådan beundran av PW. Hur kan du hänvisa till uppgifter Ulrika skrev till Lotten som absolut sanning?

Ja, det är svårt att förstå hur hon kan vara hemma och gå och söka med vänner och samtidigt åka till Töreboda.
Senast redigerad av ajnoshort 2025-10-17 kl. 10:43.
Citera
2025-10-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
B.W är officiellt den sista personen som träffade Helena. Att säga något annat är ju meningslöst..fattar du?
Om han i lokalpressen, där han tydligen blev intervjuad, säger att han träffade Helena och att hon verkade väldigt glad för en jättetrevlig dag och kväll med aktiviteter samt fest och dans etc. Dessutom skulle B.W ”t.o.m fått en kram av Helena innan hon gick”, som han sa, B.W. Detta är väl inget att ifrågasätta..varför skulle han säga så i intervjun annars…för mig är detta förstahandsinformation!
Vad polisen vet är för övrigt ganska oväsentligt!
Varför?
Svar:
De har ju inte löst fallet!
Påståendena från BW är säkerställda när det finns andra oberoende personer som kan bekräfta att mötet har ägt rum. Tills det är det en overifierad vittnesutsaga från en person med nära band till HA.
Citera
2025-10-17, 11:24
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ja, det är svårt att förstå hur hon kan vara hemma och gå och söka med vänner och samtidigt åka till Töreboda.

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Stolpskott!

Du sade att Ulrika skrivit i mail till Lotte att hon var hemma hela söndagen och knappt vågade lämna huset. BULLSHIT, detta står ingenstans i detta återgivna mail, på någon av sidorna mellan s.6-9 i boken.

Det framgår heller inte "tydlig" som du säger heller att Ulrika skulle vart hemma hela dagen. Det enda som är med detta är att Ulrika inte nämner att hon åkt ut till Töreboda och hämtat hem bil och plånboken. Thats it.
[---]

Helt riktigt IB, det står inte exakt så i boken men det är vad UA har sagt i media under alla år. Om du under dagen jämför våra tidigare inlägg så kanske även du kan uppfatta poängen och kornet av ironi.

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Det "spekuleras" definitivt inte att väninnan var hos Ulrika när Helena ringde hem. Väninnan var hemma hos Ulrika när Helena ringde. Varför? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok. [---]

Citat:
Hur kan vi veta att Ulrika var hemma hela söndagen och knappt vågade lämna huset? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok.

PW i samma bok: “ Jag hade fullt upp. Ulrika kom ut till Töreboda och hämtade plånboken.

IB, du som har sådan beundran av PW. Hur kan du hänvisa till uppgifter Ulrika skrev till Lotten som absolut sanning?
Citera
2025-10-17, 12:28
Avstängd
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Näe men, Ulrika inser ju inte att något kan ha hänt, säger hon ju här. Kan ju inte vart någon kris och oro då eller?
- Jag väntar istället! Jag väntar på att hon skall komma hem. Jag väntar faktiskt ända fram på eftermiddan.
https://youtu.be/91IkHNm1XC0?t=542
Vad hände egentligen??
Citera
2025-10-17, 12:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Detta är en trolig händelsekedja som jag tidigare dryftat i tråden…detta behandlar självaste pudelns kärna kring vad som hände denna hemska natt!! Vem var vänninan på besök hos U.A sent på natten?!
Jag tänker att B.W har intresse av kvinnan som besökte U.A, detta för stöd efter tjafs med B.W. Han är upprörd och i ett affektivt tillstånd då han och S.P kör från festen i Radbyn. Något berusad och eventuellt lite tjack…en del pratar om anabola🤔 Ner till Stadt snabbt som fan för sista ragget, då stadt stänger…fylleparka den lilla vita/ljusa bilen, vid Trädgårdsskolan sannolikt! Diskret och anonym parkering med låg risk för möte med farbror blå o nära till stadt..två minuters promenad högst!
Kanske via samtalet med B.W, utanför stadt precis vid stängning, röjde Helena information och B.W fick kännedom om att tjejen från förfesten var hemma hos U.A.
Uggla menade att de inte kunde haft kontakt, U.A och tjejen, eftersom det inte fanns mobiler 1992. Jag förklarade då för uggla att det fanns fasta telefoner i alla vanliga hem😊
Tänk om fröken uggla vet mer om detta😳
Vem var tjejen som besökte U.A i den Anderssonska villan på natten den 14/6, nånstans vid 01-03-tiden🤔
Denna tjej kan vara B.Ws ex. Hon hånglar med någon kille på förfesten o B.W snear ur totalt o drar från festen…ner till stan🧐
Jag har en kompis som var på festen i Radbyn så jag vet detta väl!
Jag ska fråga min kompis om denne vet namnet på tjejen. Jag anar mig veta men ska dubbelkolla för säkerhets skull🤓

Du är så in i helvetes korkad! Det var INTE BW:s ex som var hos Ulrika - BW:s ex var ju kvar på festen i Radbyn när BW lämnade den, och klockan ska ju enligt uppgifter ha varit runt 01:45, i vart fall strax innan Stadt skulle stänga! Helena ringde Ulrika vid 01:30, och då var ju Ulrikas väninna redan där! Det finns ju också polisuppgifter om att Ulrikas väninna tog taxi ut till Hällristningsvägen tidigare på kvällen. Och vem BW:s ex var/är, har ju framgått i tråden sedan lång tid tillbaka, förnamnet börjar på J. Du och ajnoshort har väldigt mycket otur när ni tänker.
Senast redigerad av Ugglan. 2025-10-17 kl. 12:43.
Citera
2025-10-17, 22:25
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Påståendena från BW är säkerställda när det finns andra oberoende personer som kan bekräfta att mötet har ägt rum. Tills det är det en overifierad vittnesutsaga från en person med nära band till HA.

Med ditt tankesätt kommer ju fallet aldrig att kunna lösas, om isf hur vet vi att Helena ens var på Stadt, har du bildbevis? Annars kan vi ju inte vara säkra, folk kan ju sett fel!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-10-17 kl. 22:38.
Citera
2025-10-17, 22:45
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Näe men, Ulrika inser ju inte att något kan ha hänt, säger hon ju här. Kan ju inte vart någon kris och oro då eller?
- Jag väntar istället! Jag väntar på att hon skall komma hem. Jag väntar faktiskt ända fram på eftermiddan.
https://youtu.be/91IkHNm1XC0?t=542
Vad hände egentligen??

En mkt relevant fråga!
Citera
2025-10-18, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du är så in i helvetes korkad! Det var INTE BW:s ex som var hos Ulrika - BW:s ex var ju kvar på festen i Radbyn när BW lämnade den, och klockan ska ju enligt uppgifter ha varit runt 01:45, i vart fall strax innan Stadt skulle stänga! Helena ringde Ulrika vid 01:30, och då var ju Ulrikas väninna redan där! Det finns ju också polisuppgifter om att Ulrikas väninna tog taxi ut till Hällristningsvägen tidigare på kvällen. Och vem BW:s ex var/är, har ju framgått i tråden sedan lång tid tillbaka, förnamnet börjar på J. Du och ajnoshort har väldigt mycket otur när ni tänker.
Jag vet mycket väl vem B.Ws ex är och hon kan väl mkt väl tagit sig till U.A efter det att B.W lämnat festen i Radbyn…vid 02-tiden alltså. Avståndet mellan Radbyn och den Anderssonska villan är inte stort. Med cykel några minuter (max 5).
Som vanligt går du till personangrepp och är otrevlig mot många användare i tråden. Varför kan man undra? Dina inlägg är som vanligt ointressanta och dina tankar bidrar föga till tråden, snarare tvärtom. Det är många i tråden som delar min uppfattning!
Är det din agenda i tråden…att irritera samt vilseleda?!
Det är kanske därför flera vettiga användare i tråden tar avstånd från dig och dina lågbegåvade inlägg? Har du inte märkt detta sjlv uggla🤔
Citera
2025-10-18, 11:15
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Med ditt tankesätt kommer ju fallet aldrig att kunna lösas, om isf hur vet vi att Helena ens var på Stadt, har du bildbevis? Annars kan vi ju inte vara säkra, folk kan ju sett fel!

Fast när det gäller BW så finns det ju inte ens någon oberoende person som kan ha sett fel.
Det enda vi vet är vad BW själv uppger i SLA flera dagar efter försvinnandet.
Senast redigerad av Sculley 2025-10-18 kl. 11:18.
Citera
2025-10-18, 11:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Citat:
Jag vet mycket väl vem B.Ws ex är och hon kan väl mkt väl tagit sig till U.A efter det att B.W lämnat festen i Radbyn…vid 02-tiden alltså. Avståndet mellan Radbyn och den Anderssonska villan är inte stort. Med cykel några minuter (max 5).
Som vanligt går du till personangrepp och är otrevlig mot många användare i tråden. Varför kan man undra? Dina inlägg är som vanligt ointressanta och dina tankar bidrar föga till tråden, snarare tvärtom. Det är många i tråden som delar min uppfattning!
Det är kanske därför flera vettiga användare i tråden tar avstånd från dig och dina lågbegåvade inlägg? Har du inte märkt detta sjlv uggla🤔

Ifall någon missade det så var mitt svar ovan ett svar på ett inlägg av ebeneezer22 som nu är borttaget. Men det hindrar tydligen inte ebeneezer22 från att visa sitt mentala tillkortakommande på nytt. Nu skriver ebeneezer22 att han/hon helt plötsligt vet vem BW:s ex är (vilket vederbörande INTE visste i det borttagna inlägget) och att BW:s ex "mkt väl kan ha tagit sig till U.A efter det att B.W lämnat festen i Radbyn…vid 02-tiden alltså". Även den här gången - på försök nummer två! - bommar ebeneezer22 fullständigt, och begriper alltså fortfarande inte att väninnan ju var hos Ulrika redan när Helena ringde vid 01:30 och att väninnan kom dit i taxi tidigare under kvällen. Herregud så korkad denna ebeneezer22 är!
Senast redigerad av Ugglan. 2025-10-18 kl. 11:40.
Citera
2025-10-18, 11:42
Avstängd
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Instämmer!
Emotionellt involverad i fallet.
Citera
2025-10-18, 12:31
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Helt riktigt IB, det står inte exakt så i boken men det är vad UA har sagt i media under alla år. Om du under dagen jämför våra tidigare inlägg så kanske även du kan uppfatta poängen och kornet av ironi.

Plocka då fram vart någonstans hon har sagt att hon varit hemma hela söndagen.

Det finns ingen poäng du har som vi skall uppfatta. Du lurar ingen genom att med din teknik endast klippa ur korta stycken från mina inlägg bort från helheten och sammanhanget. Är det detta som är rolig ironi eller vad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in