2025-10-16, 09:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Varför skulle en GM ta risken att vända tillbaka till en brottsplats dagen för att placera ut en sko EFTER att det sökts där och den ena sandalen redan hittats? Varför inte ta med ryggsäcken och slänga den där samtidigt i så fall? Nej nej nej….

Kan vart så att polisen inte hittade den ena skon på natten (kvällen) men att någon av de inblandade (eller den) återvände till brottsplatsen så fort chans gavs och letade upp skon för han visste ju ungefär var den låg, varvid han därefter försökte trycka in den och gömma den direkt på plats.

Tesen grundar sig då på att han i så fall inte kunde ta med skon därifrån för det fanns folk däromkring som skulle kunnat sett att han då hade den på sig (med sig). Det stod också någonstans att någon eller båda skorna hade funnits på något märkligt sätt. Inte omöjligt det har gått till så.
Citera
2025-10-16, 10:10
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Det "spekuleras" definitivt inte att väninnan var hos Ulrika när Helena ringde hem. Väninnan var hemma hos Ulrika när Helena ringde. Varför? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok. Jenven som körde runt Lotte i sin bil och visade henne brottsplatsen, skogsstigen o s v citeras också direkt av Lotte där han säger att väninnan kom ut i taxi till Ulrika lite senare på kvällen från centrum.
[---]

Hur kan vi veta att Ulrika var hemma hela söndagen och knappt vågade lämna huset? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok.

PW i samma bok: “ Jag hade fullt upp. Ulrika kom ut till Töreboda och hämtade plånboken. ”

IB, du som har sådan beundran av PW. Hur kan du hänvisa till uppgifter Ulrika skrev till Lotten som absolut sanning?
Citera
2025-10-16, 16:54
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Varför skulle en GM ta risken att vända tillbaka till en brottsplats dagen för att placera ut en sko EFTER att det sökts där och den ena sandalen redan hittats? Varför inte ta med ryggsäcken och slänga den där samtidigt i så fall? Nej nej nej….
Om man bor i närheten o har en het sandal man vill bli av med så snart som möjligt, så har man information om trafiken på denna stig. Dessutom lär man ha ett motiv att befinna sig där då man deltar i sökandet. Så det är relativt riskfritt då. Orsaken till att bara en sandal kom ut första vändan kan vara flera. t.ex att dölja två sandaler bärandes samtidigt är mera riskabelt. Ryggsäcken var nog för stor att visa runt på. Kanske fanns det bara en sådan o iden om att Ulrika också hade en tillkom senare? Flera vänner var väl med på sökandet under dagen? Vad minns ni?
Citera
2025-10-16, 17:38
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Om man bor i närheten o har en het sandal man vill bli av med så snart som möjligt, så har man information om trafiken på denna stig. Dessutom lär man ha ett motiv att befinna sig där då man deltar i sökandet. Så det är relativt riskfritt då. Orsaken till att bara en sandal kom ut första vändan kan vara flera. t.ex att dölja två sandaler bärandes samtidigt är mera riskabelt. Ryggsäcken var nog för stor att visa runt på. Kanske fanns det bara en sådan o iden om att Ulrika också hade en tillkom senare? Flera vänner var väl med på sökandet under dagen? Vad minns ni?

Kan inte tänka mig att Ulrika skulle vart direkt involverad på ngt sätt.

Men däremot skulle det inte förvåna mig om hon typ avgett falskt alibi för att skydda en kompis som hon "vet är oskyldig".. Ja, ni vet, naiva korkade brudar lider ju inte världen av underskott på.
Mycket talar ju för det, bl.a att fallet fortfarande är olöst.
Citera
2025-10-16, 20:15
Medlem
Har någon bilden på BW och HJM?
Citera
2025-10-16, 20:29
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Har någon bilden på BW och HJM?
Jag har den på någon hårddisk någonstans. Två läckra gossar. Men laddar upp dem om någon kan föreslå en bra sida att ladda upp det på, utan att jag ska behöva ladda ner appjävlar o login osv. Ja hade en sådan bra sida ett tag sedan, men vet inte var den tagit vägen.
Citera
2025-10-16, 21:10
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hur kan vi veta att Ulrika var hemma hela söndagen och knappt vågade lämna huset? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok.

PW i samma bok: “ Jag hade fullt upp. Ulrika kom ut till Töreboda och hämtade plånboken. ”

IB, du som har sådan beundran av PW. Hur kan du hänvisa till uppgifter Ulrika skrev till Lotten som absolut sanning?

Vart säger Ulrika detta i mailet i Lottes bok ?

Det som Ulrika däremot säger är att de åkte till Töreboda och ställde sin bil där över natten. På denna förfest glömde också Helena sin plånbok. Dagen efter på söndagen så åker Ulrika och hämtar hem både Helenas plånbok och bilen. Ulrika får alltså skjuts av en kompis ut dit. Så pass tror jag alla kan fatta och hon åker ju ingen kollektivtrafik ut inte... Vissa saker räknar man bara ut. Hjärnan har man detta för.

Ulrika lämnade alltså huset på söndagen och självklart talar PW sanningen till journalistkollegan Lotte där PWs uppgifter kommer hamna i Lottes bok. Jag tror alla förstår att PW inte hittar på någonting.

Det är likadant med Ulrika. Hon kan inte ljuga till Lotte då hon vet att det hon säger kommer att hamna i hennes bok. Hon kan te x inte ljuga om väninnans besök och när hon gick o s v för polisen hade ju vetskap om väninnans besök då hon självklart också är hörd samt om även vad hon sett på sin väg intill centrum igen någon gång efter 1:30.

Jag orkar inte med mer av dessa väldigt alternativa vansinniga ideer om hemmet och Ulrika o s v.
Citera
2025-10-16, 21:14
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, SLA

https://ibb.co/XpQLtVM
https://ibb.co/QnMWqzW
https://ibb.co/4tCSckc
https://ibb.co/Sm0k2qG
https://ibb.co/BK0FZj7

P.S. Jag erkänner villigt att dessa bilder är stulna från någon annan i forumet... D.S.

Här.
Citera
2025-10-17, 00:50
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Vart säger Ulrika detta i mailet i Lottes bok ?
Det framgår tydlig i hennes mail till Lotte att hon skulle vart hemma hela dagen.

Citat:
Det som Ulrika däremot säger är att de åkte till Töreboda och ställde sin bil där över natten. På denna förfest glömde också Helena sin plånbok. Dagen efter på söndagen så åker Ulrika och hämtar hem både Helenas plånbok och bilen. Ulrika får alltså skjuts av en kompis ut dit. Så pass tror jag alla kan fatta och hon åker ju ingen kollektivtrafik ut inte... Vissa saker räknar man bara ut. Hjärnan har man detta för.
Hur har din hjärna räknat ut att UA inte kan ha åkt kollektivtrafik de knappt två milen till Töreboda?
Citat:

Ulrika lämnade alltså huset på söndagen och självklart talar PW sanningen till journalistkollegan Lotte där PWs uppgifter kommer hamna i Lottes bok. Jag tror alla förstår att PW inte hittar på någonting.
Vad du uppenbarligen själv inte förstår är att det är PW som talar sanning när hon i boken avslöjar att UA inte alls var hemma hela söndagen som hon har sagt i media under alla år.

Citat:
Jag orkar inte med mer av dessa väldigt alternativa vansinniga ideer om hemmet och Ulrika o s v.
Om du inte orkar med andras inlägg i tråden kommer här en länk till ett forum jag tror skulle passa bättre för dig. https://www.familjeliv.se/
Citera
2025-10-17, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ja, UA eller någon annan som fanns på adressen - pojkvän, väninnan på besök, någon annan vän? Det spekuleras att väninnan varit på adressen när Helena ringde hem. Om hon gick sen kan hon ju ha mött Helena. Eller så hann Helena hem innan UAs väninna gick.
Om trådpoliserna ursäktar...
Detta är en trolig händelsekedja som jag tidigare dryftat i tråden…detta behandlar självaste pudelns kärna kring vad som hände denna hemska natt!! Vem var vänninan på besök hos U.A sent på natten?!
Jag tänker att B.W har intresse av kvinnan som besökte U.A, detta för stöd efter tjafs med B.W. Han är upprörd och i ett affektivt tillstånd då han och S.P kör från festen i Radbyn. Något berusad och eventuellt lite tjack…en del pratar om anabola🤔 Ner till Stadt snabbt som fan för sista ragget, då stadt stänger…fylleparka den lilla vita/ljusa bilen, vid Trädgårdsskolan sannolikt! Diskret och anonym parkering med låg risk för möte med farbror blå o nära till stadt..två minuters promenad högst!
Kanske via samtalet med B.W, utanför stadt precis vid stängning, röjde Helena information och B.W fick kännedom om att tjejen från förfesten var hemma hos U.A.
Uggla menade att de inte kunde haft kontakt, U.A och tjejen, eftersom det inte fanns mobiler 1992. Jag förklarade då för uggla att det fanns fasta telefoner i alla vanliga hem😊
Tänk om fröken uggla vet mer om detta😳
Vem var tjejen som besökte U.A i den Anderssonska villan på natten den 14/6, nånstans vid 01-03-tiden🤔
Denna tjej kan vara B.Ws ex. Hon hånglar med någon kille på förfesten o B.W snear ur totalt o drar från festen…ner till stan🧐
Jag har en kompis som var på festen i Radbyn så jag vet detta väl!
Jag ska fråga min kompis om denne vet namnet på tjejen. Jag anar mig veta men ska dubbelkolla för säkerhets skull🤓
Citera
2025-10-17, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Min fråga är om det finns oberoende vittnen till detta möte.
Om du inte känner till något om det finns det ingen anledning till att du säger annat än just det.
BWs utsaga är inget bevis för att det skett.
B.W är officiellt den sista personen som träffade Helena. Att säga något annat är ju meningslöst..fattar du?
Om han i lokalpressen, där han tydligen blev intervjuad, säger att han träffade Helena och att hon verkade väldigt glad för en jättetrevlig dag och kväll med aktiviteter samt fest och dans etc. Dessutom skulle B.W ”t.o.m fått en kram av Helena innan hon gick”, som han sa, B.W. Detta är väl inget att ifrågasätta..varför skulle han säga så i intervjun annars…för mig är detta förstahandsinformation!
Vad polisen vet är för övrigt ganska oväsentligt!
Varför?
Svar:
De har ju inte löst fallet!
Citera
2025-10-17, 08:48
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Citat:
Det framgår tydlig i hennes mail till Lotte att hon skulle vart hemma hela dagen.

Hur har din hjärna räknat ut att UA inte kan ha åkt kollektivtrafik de knappt två milen till Töreboda?

Vad du uppenbarligen själv inte förstår är att det är PW som talar sanning när hon i boken avslöjar att UA inte alls var hemma hela söndagen som hon har sagt i media under alla år.

Om du inte orkar med andras inlägg i tråden kommer här en länk till ett forum jag tror skulle passa bättre för dig. https://www.familjeliv.se/

Stolpskott!

Du sade att Ulrika skrivit i mail till Lotte att hon var hemma hela söndagen och knappt vågade lämna huset. BULLSHIT, detta står ingenstans i detta återgivna mail, på någon av sidorna mellan s.6-9 i boken.

Det framgår heller inte "tydlig" som du säger heller att Ulrika skulle vart hemma hela dagen. Det enda som är med detta är att Ulrika inte nämner att hon åkt ut till Töreboda och hämtat hem bil och plånboken. Thats it.

PW säger att Ulrika var ute och hämtade plånboken. Ja, helt riktigt och det säger jag också. Att PW säger sanningen om detta. Eh...!? Om Ulrika fick skjuts av en kompis i detta kritiskt oroliga läge denna söndag eller om hon tvingades själv krångla sig ut med buss...? Vad tror du själv ? Om det känns bättre kan vi gardera oss ändå då med 50/50 bil eller buss...Okey, hm.

Vart någonstans säger Ulrika att hon varit hemma hela söndagen ?

Jag skrev inte att jag inte orkade med "andras inlägg". Jag skrev att jag inte orkar med de stolpskott som vill fortsätta att driva det genomkorkade konceptet att något hänt i hemmet. Viss skillnad va ? Och vad länkar du till !? Börjar du bli dement?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in