Citat:
Ursprungligen postat av
ajnoshort
Ja, UA eller någon annan som fanns på adressen - pojkvän, väninnan på besök, någon annan vän? Det spekuleras att väninnan varit på adressen när Helena ringde hem. Om hon gick sen kan hon ju ha mött Helena. Eller så hann Helena hem innan UAs väninna gick.
Om trådpoliserna ursäktar...
Detta är en trolig händelsekedja som jag tidigare dryftat i tråden…detta behandlar självaste pudelns kärna kring vad som hände denna hemska natt!! Vem var vänninan på besök hos U.A sent på natten?!
Jag tänker att B.W har intresse av kvinnan som besökte U.A, detta för stöd efter tjafs med B.W. Han är upprörd och i ett affektivt tillstånd då han och S.P kör från festen i Radbyn. Något berusad och eventuellt lite tjack…en del pratar om anabola🤔 Ner till Stadt snabbt som fan för sista ragget, då stadt stänger…fylleparka den lilla vita/ljusa bilen, vid Trädgårdsskolan sannolikt! Diskret och anonym parkering med låg risk för möte med farbror blå o nära till stadt..två minuters promenad högst!
Kanske via samtalet med B.W, utanför stadt precis vid stängning, röjde Helena information och B.W fick kännedom om att tjejen från förfesten var hemma hos U.A.
Uggla menade att de inte kunde haft kontakt, U.A och tjejen, eftersom det inte fanns mobiler 1992. Jag förklarade då för uggla att det fanns fasta telefoner i alla vanliga hem😊
Tänk om fröken uggla vet mer om detta😳
Vem var tjejen som besökte U.A i den Anderssonska villan på natten den 14/6, nånstans vid 01-03-tiden🤔
Denna tjej kan vara B.Ws ex. Hon hånglar med någon kille på förfesten o B.W snear ur totalt o drar från festen…ner till stan🧐
Jag har en kompis som var på festen i Radbyn så jag vet detta väl!
Jag ska fråga min kompis om denne vet namnet på tjejen. Jag anar mig veta men ska dubbelkolla för säkerhets skull🤓