2025-10-15, 08:42
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ok.

Jag tänker att om man spelar runt utan att komma till avslut i 90minuter, så kvittar det hur många passningar man slagit.
Så är det absolut. Man måste såklart komma till avslut också.

Det hade jag inga invändningar emot heller. Mitt inlägg handlade enbart om att förklara det bra med bakåtpassningar, i rätt läge ska tilläggas. Folk verkar bli upprörda varenda gång ett lag spelar hem trots att det verkar finnas alternativ framåt.

Men det handlar då oftast om att det är en avvägning i risker och möjligheter som handlar om hur de båda lagen står uppställda vid tillfället.
Citera
2025-10-15, 08:53
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
De tror väl snarare på playoff, men vi har väl ganska dåligt record där oxå.

I teorin så är ju allt möjligt även om det är jäkligt osannolikt.
Läste att Sverige kan få kvala även om man slutar sist. Vilka får man möta då?
Senast redigerad av m4tt145 2025-10-15 kl. 09:09.
Citera
2025-10-15, 09:10
Medlem
MrSkargards avatar
Kim och Tolle borde ta över. Vi borde satsa på den inhemska marknaden och jag skiter fullkomligt i hur de framstår i media.
Citera
2025-10-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Förmodligen Italien, Turkiet, Ukraina eller Polen/Wales förmidligen, bortaplan blir det som gäller så lär bli tufft med eller utan JDT
Citera
2025-10-15, 09:51
Medlem
Låt INTE Kim Källström ha ansvaret att rekrytera ny förbundskapten. Han har visat sig vara helt inkompetent.

Skall vi ha någon chans måste vi ha någon lösning på FK som satsar på att försvara oss.

Att ens Solskjaer ens nämns visar hur förvirrade de är på SvFF. Solskjaer visade i United att han inte håller på högsta nivå. Gick arbetslös i flera år. Sedan sparken nästan direkt i Besiktas. Funkar kanske i norska ligan..precis som med JDT i Allsvenskan men på världsnivå var de värdelösa.
Citera
2025-10-15, 09:58
Medlem
Citat:
Är det helt kört med VM nu eller är det avhängt på att Swe måste vinna sina två sista och Slovenien tappa poäng mot Kosovo?
Playoff kommer vi nå till 99% säkerhet via nationsleauge kanske redan är klart, kommer vi 2a får vi på pappret en lättare väg till VM för att komma 2a behöver vi vinna våra två matcher samtidigt som kosovo förlorar sina mot Slovenien och Schweiz
Citera
2025-10-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Playoff kommer vi nå till 99% säkerhet via nationsleauge kanske redan är klart, kommer vi 2a får vi på pappret en lättare väg till VM för att komma 2a behöver vi vinna våra två matcher samtidigt som kosovo förlorar sina mot Slovenien och Schweiz

Räcker det att Kosovo får stryk sina matcher och Sverige vinner? Är det inte inbördes möten som räknas före ev målskillnad?
Citera
2025-10-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är kul att folk får en känsla av lugn och hoppfullhet när det hör att vi kan gå till VM genom playoff. Man undrar om de sett någon av Sveriges matcher.

Hahaha.
Playoff Italien - Sverige.
Italien har 98% bollinnehav och 6000 skott mot mål, men Sverige vinner på något underligt sätt.

Alla efteråt= jävlar va bra vi är på fotboll!! 😂😂😂
Citera
2025-10-15, 11:02
Medlem
Citat:

Det vill jag inte ens veta.
Citera
2025-10-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Så är det absolut. Man måste såklart komma till avslut också.

Det hade jag inga invändningar emot heller. Mitt inlägg handlade enbart om att förklara det bra med bakåtpassningar, i rätt läge ska tilläggas. Folk verkar bli upprörda varenda gång ett lag spelar hem trots att det verkar finnas alternativ framåt.

Men det handlar då oftast om att det är en avvägning i risker och möjligheter som handlar om hur de båda lagen står uppställda vid tillfället.

Fattar.

Det tråkiga är ju att Sveriges 11 inte är kompetent nog för att passa mkt.

I min värld så behöver man väldigt bra forwards på kanterna och sen många inlägg/inspel, och sen behöver man sätta 2-3 av dom per match.
Citera
2025-10-15, 11:10
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Hahaha.
Playoff Italien - Sverige.
Italien har 98% bollinnehav och 6000 skott mot mål, men Sverige vinner på något underligt sätt.

Alla efteråt= jävlar va bra vi är på fotboll!! 😂😂😂
Citera
2025-10-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Räcker det att Kosovo får stryk sina matcher och Sverige vinner? Är det inte inbördes möten som räknas före ev målskillnad?
Är inte 100% säker men utgår från att det är målskillnad då jag förstått det som att Sverige har en mycket lite möjlighet att komma 2a vore det inbördesmöte så hade det inte funnits en matematisk möjlighet att komma 2a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in