2025-10-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Solskjær var arbetslös i tre år efter United tills han började träna Beşiktaş. Han fick sparken efter ett halvår.

Potters senaste två tränaruppdrag, Chelsea och West Ham fick han sparken ifrån på mindre än ett år båda gångerna.

Rydström har en experimentell fotboll som är det sista landslaget behöver nu.

Så vilka vettiga alternativ finns det kvar så? (Sorry om du redan svarat i tråden, för många inlägg för att orka skrolla igenom allt).
Citera
2025-10-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Hur kan Olof Mellberg överhuvudtaget finnas med i diskussionen? För att han har tränat Brommapojkarna i ett par säsonger?
Mjällbys tränare borde förstås bli tillfrågad i första hand om vi ska ha en svensk, det han har uträttat i Mjällby kommer ingen annan svensk tränare i närheten av. Givetvis får han dubbelarbeta tills Allsvenskan tar slut men det är nog inga större problem.

Men det är väl en jävla skillnad att leda ett Allsvenskt lag jämfört med landslaget?

Vi borde skaffa en AI-robot som tränare, som kan analysera fotboll ordentligt.

Den ska heta Olle Nordin 2.0.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-10-14 kl. 22:46.
Citera
2025-10-14, 23:11
Medlem
Mycket talar för att vi kommer få antingen Italien, Turkiet, Ukraina eller Polen borta i en play-off-semifinal. Av dem känns ändå Ukraina borta (i Polen) som mest överkomlig va? Kan också bli Wales, Serbien eller Danmark.

Wales borde ju vara enklast. Bara att jobba att de går förbi Nordmakedonien, håller sin bra ranking och att vi har tur i lottningen.
Citera
2025-10-14, 23:16
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Men det är väl en jävla skillnad att leda ett Allsvenskt lag jämfört med landslaget?

Vi borde skaffa en AI-robot som tränare, som kan analysera fotboll ordentligt.

Den ska heta Olle Nordin 2.0.

Vi behöver en sann förbundskapten som Tommy Svensson, som fixade Brons till Sverige 1994. Han förstod att spelarna måste prata med varandra.

Dagens landslag är tysta och otydliga - precis som deras tränare. PRATA MED VARANDRA!!
Citera
2025-10-15, 06:53
Medlem
m4tt145s avatar
Är det helt kört med VM nu eller är det avhängt på att Swe måste vinna sina två sista och Slovenien tappa poäng mot Kosovo?
Citera
2025-10-15, 07:07
Medlem
Potter känns som det givna förstahandsvalet nu när han har sagt att han är intresserad.
Citera
2025-10-15, 07:18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Du skrev ”passa mer” och då tänkte jag direkt på Barcelona för 15år sen.
Det var inte riktigt det jag skrev. Inlägget handlade om att jag tycker bakåtpassningen har fått ett oförtjänt dåligt rykte och använts för lite.
Citera
2025-10-15, 07:59
Medlem
Masingas avatar
Nu kommer Olsen tillbaka! Johansson ska inte få spela mer, riktigt nervös gör han mig.
Citera
2025-10-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det var inte riktigt det jag skrev. Inlägget handlade om att jag tycker bakåtpassningen har fått ett oförtjänt dåligt rykte och använts för lite.

Ok.

Jag tänker att om man spelar runt utan att komma till avslut i 90minuter, så kvittar det hur många passningar man slagit.
Citera
2025-10-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Är det helt kört med VM nu eller är det avhängt på att Swe måste vinna sina två sista och Slovenien tappa poäng mot Kosovo?

De tror väl snarare på playoff, men vi har väl ganska dåligt record där oxå.

I teorin så är ju allt möjligt även om det är jäkligt osannolikt.
Citera
2025-10-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nu kommer Olsen tillbaka! Johansson ska inte få spela mer, riktigt nervös gör han mig.

Om Johansson kan tagga ner en aning med sina utrustningar är han faktiskt bra, i NL var han faktiskt riktigt bra, framförallt i öppningsmatchen mot Azerbajdzjan där han räddade 3 klara chanser i första halvlek.

Ska bli spännande att se hur Törnqvist slår sig in i Como, om han blir startmålvakt och gör det bra så kan vi börja snacka om att han ska starta
Citera
2025-10-15, 08:37
Medlem
Masingas avatar
Citat:
De tror väl snarare på playoff, men vi har väl ganska dåligt record där oxå.

I teorin så är ju allt möjligt även om det är jäkligt osannolikt.
Det är kul att folk får en känsla av lugn och hoppfullhet när det hör att vi kan gå till VM genom playoff. Man undrar om de sett någon av Sveriges matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in