2025-10-15, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Han tränar väl ett lag i USA nu som förste svenska tränare.

Läs på han har fått SPARKEN , en bra merit
2025-10-15, 04:50
Medlem
Anställ "vemfansomhelst" så länge den kan implementera riktig jävla Sir Alex-fotboll och kultur.
Vi har definitivt spelarmaterialet för det spelsättet om det utnyttjas på rätt sätt och den typen av ledarskap hade sållat bort spelare som inte vill/borde representera vårat landslag.

Helst av allt hade jag önskat någon som spelat/arbetat med SAF under längre tid.
Samtidigt önskar jag att vår nästa förbundskapten är svensk men då finns det ingen realistisk kandidat med tanke på det första kriteriet.

Om man bortser från det och bara ser till svenska tränare så anser jag att att Mellberg, eller Thelin vore lämpligast utifrån det spelarmaterial vi har.

Men nostalgikern i mig skriker Lagerbäck 😅
2025-10-15, 05:18
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeHabs
Anställ "vemfansomhelst" så länge den kan implementera riktig jävla Sir Alex-fotboll och kultur.
Vi har definitivt spelarmaterialet för det spelsättet om det utnyttjas på rätt sätt och den typen av ledarskap hade sållat bort spelare som inte vill/borde representera vårat landslag.

Helst av allt hade jag önskat någon som spelat/arbetat med SAF under längre tid.
Samtidigt önskar jag att vår nästa förbundskapten är svensk men då finns det ingen realistisk kandidat med tanke på det första kriteriet.

Om man bortser från det och bara ser till svenska tränare så anser jag att att Mellberg, eller Thelin vore lämpligast utifrån det spelarmaterial vi har.

Men nostalgikern i mig skriker Lagerbäck 😅

Lagerbäck har redan tackat nej.
2025-10-15, 06:33
Medlem
Borasare1980s avatar
Vore tjänstefel om de inte går "all in" på att värva Potter. Han gjorde det jävligt bra med Östersund.
2025-10-15, 06:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Med lite inside tips o rykte så är den nya Glenn Strömberg.

Tacka mig efteråt .
2025-10-15, 06:41
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Vore tjänstefel om de inte går "all in" på att värva Potter. Han gjorde det jävligt bra med Östersund.
Instämmer. Potter eller Solskjaer vore de två mest lämpliga kandidaterna.
2025-10-15, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980

Helt enig. Lysande i Östersund och än mer strålande i Brighton. Funkar med underdogs och att han inte lyckades i Chelsea förvånar föga, samma hade nog blivit fallet i MFF.

Vore gjuten som förbundskapten för Sverige.
2025-10-15, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Olof fick väl kicken från St louis när dom låg typ sist i tabellen

Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag fattar fortfarande inte vad Olof har gjort för att nämnas i det här sammanhanget. BP? Sin spelarkarriär? Va fan, det måste ju finnas något bättre?
Tränade BP/Helsingborg + tidigare respekterad spelare utomlands/AIK bla + kompis med Källström/Svff.

Jag menade inte att han var rätt person men sannolikt får frågan.
2025-10-15, 07:05
Medlem
Henrik Larsson... Nej Jag vill inte ha honom. Men de kommer göra något sådant dumt
2025-10-15, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/knallen-graham-potter-oppnar-for-att-ta-over-blagult/

- Jag har haft tur nog att ha den karriären som jag haft. Det har inneburit att jag finansiellt befinner mig i en väldigt bra position. Det har nått den nivån att jag inte måste överväga ekonomin som en anledning till att ta ett jobb eller inte.

Han är ekonomiskt oberoende och inte girig.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-sa-mycket-far-potter-i-ersattning/167662

Daily Mail skriver dock att Potter lämnar Chelsea med ett rejält avgångsvederlag. Han får 13 miljoner pund, motsvarande 167 miljoner kronor. Det är omkring två årslöner.

Han vet att han casha in i något arabland innan han går i pension.

Han säger så nu, men har han verkligen koll på hur otroligt lite man tjänar i Sverige jämfört med högsta nivån i England? Borde han väl va om han har tränat Östersund för 10 år sedan.
2025-10-15, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Instämmer. Potter eller Solskjaer vore de två mest lämpliga kandidaterna.
Ta Potter efter VM så får han en nystart. Fram tills dess någon som känner truppen och kan snabbt spela på resultat. Inga jäkla krav på rolig anfallsfotboll nu. In med Janne till och med playoff i mars.
2025-10-15, 07:36
Medlem
bluemores avatar
Klebér Saarenpää är ett mycket intressant namn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in