2025-10-15, 07:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tränade BP/Helsingborg + tidigare respekterad spelare utomlands/AIK bla + kompis med Källström/Svff.

Jag menade inte att han var rätt person men sannolikt får frågan.

Japp, han lär få frågan och förmodligen tackar han nej igen.

Jag tänker mig Högmo som interim över kvalet inklusive play off och över VM om vi ändå går dit. Sedan omstart.

Men Högmo är bra på att ta över lag som krisar.
2025-10-15, 07:45
Medlem
Mycket snack om Potter, men jag tror ju det vore en felrekrytering. Dels har han misslyckats senaste tiden men framförallt är han väl en utpräglad klubbtränare.

Att vara förbundskapten kräver andra styrkor än de klubbtränare behöver. Vilket konstant missas av såväl media och soffexperter.
2025-10-15, 07:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Mycket snack om Potter, men jag tror ju det vore en felrekrytering. Dels har han misslyckats senaste tiden men framförallt är han väl en utpräglad klubbtränare.

Att vara förbundskapten kräver andra styrkor än de klubbtränare behöver. Vilket konstant missas av såväl media och soffexperter.

Nä, Potter ska ju ta ett lag utan press där han får jobba ostört i två år och kunna implementera sin stil sakta men säkert. Tror också det blir fel.
2025-10-15, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Ja jag fattar inte heller snacket om Potter, sedan han gjorde succé för Östersund för det får man ge honom...så har varit 1 år eller mindre i samtliga klubbar tror det är 5-6 stycken alla har bytt ut honom vilket säger en del...ingen av klubbarna har dessutom gjort någon lycklig! Vad säger att han skulle bli bra i svenska landslaget folk är så jävla korkade!
2025-10-15, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han säger så nu, men har han verkligen koll på hur otroligt lite man tjänar i Sverige jämfört med högsta nivån i England? Borde han väl va om han har tränat Östersund för 10 år sedan.

Potter ligger nog inte så bra till för välbetalda jobb efter två misslyckanden i rad som gett honom sparken. Han vet nog mycket väl vad det är för lönenivå och jag tror även att han inte är typen som drivs av pengar. Då hade han väl inte varit i Östersund i 7 år? Tog dem från division 1 till Superettan till Allsvenskan till andra plats i Europa League gruppen och åkte ut mot Arsenal i slutspelet.

På hans wikipedia står det att han tackade nej till Malmö 2016 också. Nog för att han säkert tjänade hyfsat i det dopade Östersund men det var nog mer på nivån "läkarlön" än en lön som man blir rik på.

Nu är han iaf god för hundratals miljoner kronor och behöver aldrig mer tjäna en enda krona om han inte vill. Alla drivs inte av att få mer och mer och mer.

Det är inte det som skaver för mig. Att ta över landslaget påminner mycket mer om att gå in och ta över Chelsea än att sakta och försiktigt bygga upp något under radarn i Östersund. Inte för att svenska landslaget är Chelsea på nåt vis men det är ställen där du förväntas nå resultat ganska snabbt utan att du får 2-3 år vardagligt arbete på dig att lägga grunderna osv osv.
2025-10-15, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Tveksam att han får kicken så snabbt men nominerar följande arbetslösa stjärnor - Klopp, Zidane och Allegri, vilket givetvis Sverige aldrig kommer öppna plånboken för eftersom de hellre sysslar bistånd på annat håll i Afrika.

Hoppsan. Din tes är att förbundskaptenernas löner betalas av biståndspengar? Går det dåligt övrigt i livet också?
2025-10-15, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Ja jag fattar inte heller snacket om Potter, sedan han gjorde succé för Östersund för det får man ge honom...så har varit 1 år eller mindre i samtliga klubbar tror det är 5-6 stycken alla har bytt ut honom vilket säger en del...ingen av klubbarna har dessutom gjort någon lycklig! Vad säger att han skulle bli bra i svenska landslaget folk är så jävla korkade!

Jag läste på igår. Han var uppskattad i Swansea och de ville att han skulle stanna men han blev headhuntad av Brighton där han gjorde det riktigt bra i 3 år innan han återigen blev headhuntad av Chelsea.

Så långt gick ju allt bra. Han var en sorts mirakelman som aldrig misslyckats när han kom till Stamford Bridge. Sen har det gått tyngre. Sparken från både Chelsea och West Ham på kort tid.
2025-10-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Ta Potter efter VM så får han en nystart. Fram tills dess någon som känner truppen och kan snabbt spela på resultat. Inga jäkla krav på rolig anfallsfotboll nu. In med Janne till och med playoff i mars.

Det borde vara spöstraff på att använda termen "rolig fotboll". Vad är ens rolig fotboll? Fotboll som ska attrahera löst folk som annars hellre kollar på hockey?

Fotboll är ett spel som går ut på att vinna. Punkt.
2025-10-15, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Men de där två fåntrattarna går det ju aldrig med.

Så du är AIK:are?

De är faktiskt bästa alternativet som jag ser det. En duo har fungerat förr.
2025-10-15, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Oavsett vem det blir så jublar nog Robin Olsen nu.
Men rycker inte han ska tas med igen, det är bättre satsa på Viktor och company RO är för kass helt enkelt

Förlåt men såg du Viktor mot Schweiz? Bara rena turen att hans dåligt tajmade utrustningar inte resulterade i baklängesmål. Sen satt han efter matchen och såg lycklig ut för att han fick spela från start i landslaget... Noll vinnarskalle. Olsen hade iaf den goda smaken att bry sig på riktigt.
2025-10-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalSwedes
Fredrik Ljungberg

Varför i hela h-vete då? Han har ju åstadkommit precis noll och intet som tränare. Det enda han gör är att skryta om sin Arsenal-bakgrund.
2025-10-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Han tränar väl ett lag i USA nu som förste svenska tränare.

MLS är ingen riktig liga så det är ingen merit. Det är nåt jävla jippo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in