2025-10-14, 23:04
Medlem
Potter är nog för dyr.

Tror seniorerna och U-21 är bevis nog för att Sverige blivit feminiserat och uppfostrar sillmjölkar och mesproppar.

Finns inget driv eller jävlar anamma.

Jämför med Schwartz och Mjällby.
2025-10-14, 23:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Foyston tog precis över Sarpsborg. Men bara till säsongens slut. Faktiskt lite spännande.
Men jag slår ett slag för ”Big Sam”.
Se där ja. "Big Sam" vore helt galet, men visst kittlar tanken litegrann!
2025-10-14, 23:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Potter är nog för dyr.

Tror seniorerna och U-21 är bevis nog för att Sverige blivit feminiserat och uppfostrar sillmjölkar och mesproppar.

Finns inget driv eller jävlar anamma.

Jämför med Schwartz och Mjällby.
Pengar spelar ingen roll vad gäller Potter. Det är det nya och släng bort det gamla
2025-10-14, 23:07
Medlem
Varför är Potter så bra då? Fick inte han kicken i England?
2025-10-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Kan det bli sämre?
2025-10-14, 23:10
Medlem
AccuratePeers avatar
Vill vi har bra namn som Potter eller Solskjaer så står lönen i vägen och vill vi ha svenska namn så är det kompetensen som står i vägen. Fantastiskt pinsamt läge. Är det bara svensk fotboll som har denna värdelösa utgångsposition.

Förstår inte varför folk hatar på Rydström. Ta in honom. Vet hur man spelar offensiv fotboll i likhet med det våra landslagsspelare är vana med att spela i sina respektive klubbar och har till skillnad från tidigare landslagsspelare vunnit något som tränare.

Annars är det bara att punga ut för alla dessa Potters och Solskjaers och hoppas på det bästa.
2025-10-14, 23:11
Medlem
NiccoJs avatar
Pouja
2025-10-14, 23:16
Medlem
Problematiken är främst att Sverige inte har ett bättre landslag.

Man kan byta förbundskapten hur mycket man vill och det löser inte allt.

Hur desperata var man som tog in dansken?

Man ska anpassa spelide och taktik efter spelarmaterial.

Skönt att Tre Kronor slängde ut Hallam och tog in Grönborg.
Nu fick inte Hallam sparken men förbundet kan inte ha varit nöjda med den surputten.
Hallam skämde ut sig när han började skälla ut reportrar och det blev inte bra reklam för hockeyn.
2025-10-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Vill vi har bra namn som Potter eller Solskjaer så står lönen i vägen och vill vi ha svenska namn så är det kompetensen som står i vägen. Fantastiskt pinsamt läge. Är det bara svensk fotboll som har denna värdelösa utgångsposition.

Förstår inte varför folk hatar på Rydström. Ta in honom. Vet hur man spelar offensiv fotboll i likhet med det våra landslagsspelare är vana med att spela i sina respektive klubbar och har till skillnad från tidigare landslagsspelare vunnit något som tränare.

Annars är det bara att punga ut för alla dessa Potters och Solskjaers och hoppas på det bästa.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/knallen-graham-potter-oppnar-for-att-ta-over-blagult/

- Jag har haft tur nog att ha den karriären som jag haft. Det har inneburit att jag finansiellt befinner mig i en väldigt bra position. Det har nått den nivån att jag inte måste överväga ekonomin som en anledning till att ta ett jobb eller inte.

Han är ekonomiskt oberoende och inte girig.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-sa-mycket-far-potter-i-ersattning/167662

Daily Mail skriver dock att Potter lämnar Chelsea med ett rejält avgångsvederlag. Han får 13 miljoner pund, motsvarande 167 miljoner kronor. Det är omkring två årslöner.

Han vet att han casha in i något arabland innan han går i pension.
Senast redigerad av ViSocialModerater 2025-10-14 kl. 23:38.
2025-10-14, 23:18
Medlem
Gerhardsson är väl ett bra val?

- Hade våra svenska damer som #1 lag i världen under ett tag
- Lång erfarenhet
- Citat "Jag kan säga en sak, och det är att jag inte kommer träna något annat landslag. Jobbet som förbundskapten för svenska damlandslaget har varit fantastiskt. Jag skulle aldrig kunna höra en annan nationalsång som tränare, det bara är så." gillar jag åtminstone. Patriotiskt och det verkar som att han sätter ordentlig värdighet i jobbet.
2025-10-14, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Pia Sundhage arbetar nog gärna för en påse nötter. Blir inte Sverige då världens första land med en kvinnlig förbundskapten för ett landslag med herrar? Det kan väl inte bli mer svenskt? Blir ju en fantastisk cirkel då hon började träna tillsammans med pojkar och avslutar karriären med att träna män.
Tänker man efter är ide'n inte så dum.
Tror hon skulle få till både bra lagkänsla och få gubbsen på topp.
Rätt coolt om det vart en framgång.
2025-10-14, 23:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Från två lag, fort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in