2025-10-13, 20:09
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Jag är som sagt ingen expert på det där

Nä men HÅLL KÄFTEN DÅ, idiot.

Citat:
men det brukar väl vara kutym att göra så?

Jaså, brukar det? Nämn några exempel?
Citera
2025-10-13, 20:10
Medlem
Citat:
Uhm. Nä? Alltså, jag kommenterade att Skilleras gick runt på stan och filmade folk mot deras vilja, och sedan slängt upp det på Youtube utan att bemöda sig med att blurra ansiktena på dem som inte gav sitt medgivande. Jag är som sagt ingen expert på det där, men det brukar väl vara kutym att göra så? Det är inte sannolikt att alla dem personerna vill att världen ska veta att de befann sig just där på den lördagen, än mindre sannolikt att de vill synas på stalkern från Vega Youtube-kanal. Finns hundratals goda anledningar till att lägga några minuter för att skydda deras personliga integritet - nån rädsla för just Rask var inte en anledning som slog mig, men om du tycker att det är ytterligare en god anledning till att Skilleras borde ha blurrat så får du väl tycka så.

Så du har inga bekymmer tex med att Anjo och Rask sprider medvikts gamla bilder på nätet genom att prata om de återkommande och Anjo sitter och beskriver bilder i detalj. Men att nån filmar på stan och folk kommer med i bild tycker du är omoraliskt och hemsk att de inte skyddar deras personliga integritet.

Du är fan i mig tappad, sök hjälp. Typiskt lågbegåvad raskfanboi. Sådana som du stärker min tro att alla inte är värda rösträtt.
Citera
2025-10-13, 21:10
Medlem
Poänglöst av Medvikt/Skilleras att göra promotionvideo för Rask. Det här är tydliga bevis på att Rask trollar oss, nu har han anställt assistenter också. Kolla bara flinet då han glider förbi med sittvagn i slutet.
Rask är helt enkelt mångmiljonär som lajvar efterbliven fattiglapp som content.
Realistiskt, det går inte att bränna ett såpass stort arv på så kort tid, och bara ha ett trumset kvar.
Realistiskt.2: Han betalade 175k för sin gamla kanal på bara några månader, och deklarerar ändå 200k,isch.
Realistiskt.3: Ingen kan vara så jävla obildad och korkad. Att han dessutom hittar en kvinnlig lika efterbliven vapendragare som gifter sig, och försörjer honom och 3 barn är inte trovärdigt.
Ergo; Hela raskeriet måste vara en fasad. Bakom de utvecklingsstörda kulisserna sitter en skitsmart vinnare och smörjer kråset med rökta ostar, årgångs whiskey och kokain. Tessan har ätit upp sig för att verkligen framstå som Sveriges dummaste wt-kärring, ungarna som påståtts fått nöja sig med Rubiks kub i födelsedagspresent har fetaste gejmingriggarna gömda, nya cyklar utanför och de gapskrattar åt oss alla som köpt deras act.

Edit: Tror ni hans nya sidekick fått casta innan han fick tjänsten? En gigant som Rask kan ju kräva ett rejält verktyg som levererar både ett och två rejäla ansiktssprut av sin sidekick. Stackars dom som blev bortsållade, jag föreställer mig att det var som säsongsfinalen i Robinson ungefär.
Citera
2025-10-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Poänglöst av Medvikt/Skilleras att göra promotionvideo för Rask. Det här är tydliga bevis på att Rask trollar oss, nu har han anställt assistenter också. Kolla bara flinet då han glider förbi med sittvagn i slutet.
Realistiskt, det går inte att bränna ett såpass stort arv på så kort tid, och bara ha ett trumset kvar.
Realistiskt.2: Han betalade 175k för sin gamla kanal på bara några månader, och deklarerar ändå 200k,isch.
Realistiskt.3: Ingen kan vara så jävla obildad och korkad. Att han dessutom hittar en kvinnlig lika efterbliven vapendragare som gifter sig, och försörjer honom och 3 barn är inte trovärdigt.
Ergo; Hela raskeriet måste vara en fasad. Bakom de utvecklingsstörda kulisserna sitter en skitsmart vinnare och smörjer kråset med rökta ostar, årgångs whiskey och kokain. Tessan har ätit upp sig för att verkligen framstå som Sveriges dummaste wt-kärring, ungarna som påståtts fått nöja sig med Rubiks kub i födelsedagspresent har fetaste gejmingriggarna gömda, nya cyklar utanför och de gapskrattar åt oss alla som köpt deras act.

Edit: Tror ni hans nya sidekick fått casta innan han fick tjänsten? En gigant som Rask kan ju kräva ett rejält verktyg som levererar både ett och två rejäla ansiktssprut av sin sidekick. Stackars dom som blev bortsållade, jag föreställer mig att det var som säsongsfinalen i Robinson ungefär.

Intressant.

Han betalade även in 167k i skatt för juni och juli -24 enligt egen utsago.

I augusti -24 drog han in drygt 130k brutto.

Deklarerade 192 400 för hela 2024.

Kan vi förvänta oss ytterligare en dom minst för ekobrott?
Citera
2025-10-14, 00:39
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja det var ju verkligen bottennivå på Axel och Medvikts video. Verkligheten har checkat ut, fick pundishvibbar av det. Samt är Axel den som har byxorna i sällskapet? Så märkligt med ett gift par som typ följer en random snubbe. Blinka tre gånger Emelie och Robin om ni behöver hjälp

Trobo kommer nog hajja till om de kollar övervakningskamerorna haha
Tycker dom gjorde en fin insats, en farlig brottsling som oprovocerat attackerar oskyldiga måste man varna allmänheten för!

Det är nog bara en tidsfråga innan Trosaborna jagar iväg avskrädet med högafflar
Citera
2025-10-14, 00:48
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja det var ju verkligen bottennivå på Axel och Medvikts video. Verkligheten har checkat ut, fick pundishvibbar av det. Samt är Axel den som har byxorna i sällskapet? Så märkligt med ett gift par som typ följer en random snubbe. Blinka tre gånger Emelie och Robin om ni behöver hjälp

Trobo kommer nog hajja till om de kollar övervakningskamerorna haha

Tror du på riktigt, att de kommer reagera på några som går förbi och löjlar sig, utanför deras kontor en lördag förmiddag?
Citera
2025-10-14, 01:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser

Tror likadant. Han trollar alla. Inte en chans att han är luspank
Citera
2025-10-14, 01:23
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSJ95
Ursäkta mig om jag låter okunnig, men OM han nu inte är luspank… Hur fan kan han då låta sådana skulder gå hela vägen till KF som han gjort? Jag kan verkligen inte förstå hur det skulle vara gjort medvetet på ett smart vis. Skulder till KF multiplicerar ju sig så jävla mycket till sist och dessutom kan du inte ens låna en sketen bil utan risk att polisen skulle ta den och ge den till KF vid eventuella trafikstopp. Hur är detta fördelaktigt för honom? Jag förstår det inte. Han kan ju inte ens stå på ett sketet 3 abonnemang nu? Det ser riktigt illa ut också i socialtjänstens ögon som redan har sina ögon på familjen. Nu har både mamman OCH maken en stor skuld till KF… Är de inte rädda om sina barn?

Min analys är att du överskattar Baronen, han har tjackat sönder det lilla av sin hjärna han hade kvar och numera finns bara fragment av denna. Men det är ju bara vad jag tror, jag vet förstås inte, men jag känner igen blicken, stirrigheten, talet, ticsen med munnen samt hans paranoia och storhetsvansinne i ett. Tjackis 101.
Citera
2025-10-14, 01:31
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Jag tyckte det var humor på hög nivå.

De var trevliga och inte påflugna.

Trosa verkar faktiskt vara en riktigt fin liten stad, om det inte vore för att Baronen råkar bo där. Det måste vara en förbannelse för turismen, vem vill ens sätta sin fot där när risken finns att man stöter på den porrskadade byfånen i bandana? Den där gränslösa mytomanen, känd för att steka sin egen avföring och ingående berätta för folk hur man tvättar sin analkanal.
Citera
2025-10-14, 01:43
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSJ95

Naturligtvis. Klart man låter en faktura på sketna 60000 gå till fogden hellre än att bryta karaktär?

Arma snille
Citera
2025-10-14, 06:18
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Intressant.

Det kan vi nog göra, för enbart slanten som överskred köpesumman för kanalen va 130-150k cash rakt in på kontot, på privata kontot dessutom.
Citera
2025-10-14, 07:56
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Intressant.

Du glömmer Alfs lägenhet och stuga som såldes 2024. Eftersom barnbarnen ärvde dessa och sålde så hamnar vinsten deklareras och hamnar på inkomstdeklarationen.

Kan faktiskt vara så lätt att Baronen har skrivit utbetalningen från YT på någon annan för att maxa socialbidrag och bostadsbidrag.

Kan även vara så att bolaget som han vägrade visa bokföring på hade skulder på skatten som hamnade på Baronen. Sen har han sagt dom hade massor av privata skulder, min uppfattning är då att han ej vill betala dessa med skattade pengar.
Samtidigt så måste han köpa en beggad telefon då han haft så liten inkomst under sitt liv.

Hade fam Rask haft pengar så hade dom självklart köpt mer prylar, skräpmat och kläder.

Baronen gör sin deklaration själv då han har enskild firma. Han kan knappast räkna ut hur mycket han har tagit ut under 12 månader.

Blir det åtal och dom mot baronen gällande förtal så kommer det ifrågasättas hur Anjo kan ha dragit in närmare 3 miljoner och piss-baronen under 200 000kr med försäljning av stuga och lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in