2025-10-10, 17:52
  #6217
Medlem
knasen79s avatar
Värst är idioter som lägger sig 2 meter bakom när man går ut i vänsterfil för att köra om i laglig hastighet.
Citera
2025-10-10, 18:00
  #6218
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Detta har varit ett problem så länge jag haft körkort och det är 25+ år.

Redan när jag var ung så var det problem på gator som är väldigt stora och breda men som inte är huvudled och sen finns det småvägar som ansluter till dessa stora vägar. Då tar många för givet att det är en huvudled och kör som om det vore det, trots att det inte finns någon skylt om huvudled.

Det innebär på vissa ställen, t.ex. där jag växte upp i Östersund, att man kan i princip inte köra ut och göra en högersväng in på den gatan om det kommer någon, för då kommer det bli en smäll, så där är frågan, vill man ha rätt och ta problemen med försäkringsärenden osv eller stannar man fast man inte vill?
jo, det var problem redan då för 25 år sen då jag också tog lappen, men upplevde det inte på samma sätt för hade inte bil och körde inte så jättemycket.

T-korsningar är värst. De på den "raka" sträckan tror nästan jämt att de har företräde mot de andra som står i "benet i T:et" och väntar och ska ut.
__________________
Senast redigerad av Moob 2025-10-10 kl. 18:03.
Citera
2025-10-10, 21:34
  #6219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Värst är idioter som lägger sig 2 meter bakom när man går ut i vänsterfil för att köra om i laglig hastighet.

Idioter som du som tar flera minuter på sig att passera en biljävel för ni ligger i 0.5kmh snabbare än bilen ni ska om är 700 ggr mer irriterande. Va fan ska ni ens om för när ni knappt kör snabbare själva?
Citera
2025-10-10, 21:46
  #6220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
jo, det var problem redan då för 25 år sen då jag också tog lappen, men upplevde det inte på samma sätt för hade inte bil och körde inte så jättemycket.

T-korsningar är värst. De på den "raka" sträckan tror nästan jämt att de har företräde mot de andra som står i "benet i T:et" och väntar och ska ut.


Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Idioter som du som tar flera minuter på sig att passera en biljävel för ni ligger i 0.5kmh snabbare än bilen ni ska om är 700 ggr mer irriterande. Va fan ska ni ens om för när ni knappt kör snabbare själva?

Håller med om detta irritationsmoment. Säg att det är 110 väg, själv kommer man i 125 ( ja det är olagligt, men men) och så kör någon ut i vänsterfilen för att köra om i 110 km/h när övriga trafiken i vänsterfilen går i 108 km/h. Då lackar man ju ur.

Även om man lagligt sätt får köra om i 2 km/h snabbare än vad hela kön till höger går, så tar det ju en evighet och man stoppar alla som bara vill köra lite snabbare. Tänk också på att de flesta kör enligt mätaren i bilen, så när de tror att de kör om i 110 km/h så kör de kanske bara om i 107 km/h vilken blockar alla som vill köra i 110 km/h på riktigt.

Tycker att om man kör extremt LITE snabbare än övriga så kan man lika gärna ligga bakom dom. Då är tidsvinsten så minimal att den knappt går att räkna på medans de som kör lite snabbare har desto mer tidsvinst så länge ingen blockar vänsterfilen med extremt långsamma omkörningar som är totalt onödiga.
Citera
2025-10-11, 10:21
  #6221
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Idioter som du som tar flera minuter på sig att passera en biljävel för ni ligger i 0.5kmh snabbare än bilen ni ska om är 700 ggr mer irriterande. Va fan ska ni ens om för när ni knappt kör snabbare själva?

För att reta upp små skitar som dig!
Citera
2025-10-11, 10:25
  #6222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
För att reta upp små skitar som dig!

Ja du ser..du kan inte köra bil för fem öre och nu visar det sig att du med flit bara irriterar andra, sen stör det dig att folk reagerar Gör världen en tjänst och köp ett busskort istället för att visa dig på vägarna bakom ratten.
Citera
2025-10-11, 11:15
  #6223
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ja du ser..du kan inte köra bil för fem öre och nu visar det sig att du med flit bara irriterar andra, sen stör det dig att folk reagerar Gör världen en tjänst och köp ett busskort istället för att visa dig på vägarna bakom ratten.

Se, det fungerar lika bra här som på vägarna. Små skitar bakom ratten som retar upp sig på sin omgivning.
Citera
2025-10-11, 12:04
  #6224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Se, det fungerar lika bra här som på vägarna. Små skitar bakom ratten som retar upp sig på sin omgivning.

Ja verkligen. Du är dock ingen småskit utan en gigantiskt megaskit som kör så jävla uselt att du är ett av grundproblemen i trafiken som leder till irritation. Utan att du ens verkar fatta det är du ju själv orsaken till att andra bilister gör dig irriterad.
Citera
2025-10-11, 12:22
  #6225
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ja verkligen. Du är dock ingen småskit utan en gigantiskt megaskit som kör så jävla uselt att du är ett av grundproblemen i trafiken som leder till irritation. Utan att du ens verkar fatta det är du ju själv orsaken till att andra bilister gör dig irriterad.

Jo då, jag är högst medveten om att det retar upp små skitar som dig.
Citera
2025-10-11, 12:22
  #6226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Idioter som du som tar flera minuter på sig att passera en biljävel för ni ligger i 0.5kmh snabbare än bilen ni ska om är 700 ggr mer irriterande. Va fan ska ni ens om för när ni knappt kör snabbare själva?
Samma idioter som även är förbannade för att någon hindrar trafiken pga att man tvingades avliva ett rådjur som mötande kört på. Jo, jag stoppade en hel kö av stressade idioter som dig i går.
Citera
2025-10-11, 12:49
  #6227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Samma idioter som även är förbannade för att någon hindrar trafiken pga att man tvingades avliva ett rådjur som mötande kört på. Jo, jag stoppade en hel kö av stressade idioter som dig i går.

Jämför du det med vad jag skrev är du ju duktigt efterbliven.
Citera
2025-10-11, 13:22
  #6228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Värst är idioter som lägger sig 2 meter bakom när man går ut i vänsterfil för att köra om i laglig hastighet.

Innan diskussionen spårar mer än den redan gjort ska jag tillägga att slicka röv 2m bakom någon på motorväg är ett helt vansinnigt idiotiskt tilltag. Man tigger ju om att skapa en masskrock med sånt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in