2025-10-10, 17:32
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Jag tror inte HB är direkt ute för att tjäna pengar på det han gör, snarare då att få uppmärksamhet och vara en viktig person i samhället. Hans duperingsförmåga och att ljuga visar ju ständigt nya toppar. Ville han bara tjäna pengar skulle han ju förmodligen uppträda på ett helt annat sätt. En stylad och hyfsat nykter HB skulle kunna vara en ganska framgångsrik bedragare. Som det nu åtminstone verkar utåt så är HB långt ifrån välbeställd. Jag tycker mig se en viss frustration från vissa som kommenterar HB här på detta forum. Efter att ha varit sakliga om HBs förehavanden så vräker man nu bara ur sig invektiv om honom. Kanske dags för några att inte följa HB så noga, ni verkar ju må dåligt av det.

Då jag har träffat Bergmark personligen så är det pengar som gäller som nummer ett då han vill ha pengar till alkohol, som nummer 2 kommer hans personliga ego..... Sedan att använda invektiv när det gäller Bergmark är inte så konstigt! Mannen är och förblir ett av Sveriges största svin som människa och han skall behandlas därefter.
Citera
2025-10-10, 18:30
Medlem
xcvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Då jag har träffat Bergmark personligen så är det pengar som gäller som nummer ett då han vill ha pengar till alkohol, som nummer 2 kommer hans personliga ego..... Sedan att använda invektiv när det gäller Bergmark är inte så konstigt! Mannen är och förblir ett av Sveriges största svin som människa och han skall behandlas därefter.
Har du bara träffat HB vid något enstaka tillfälle eller är ni gamla bekanta eller kanske gamla "lumpar kompisar". Vad har han gjort dig pesonligen som gör att du visar sånt hat mot honom. Du verkar lägga ned mycket energi för att faktagranska honom, och för det ska du ha "kredit". Om du vill få stopp på hans förehavanden så träd fram i offentligheten och avslöja honom. Han har ju ändå rönt en viss framgång eller hur ? Program på nätet med flera krigsdekorerade f.d USA militärer och CIA agenter m m. Att avfärda honom som nynazist och Putinkramare samtidigt tycker jag verkar lite långsökt. Man brukar säga att hat förblindar, ja kanske det är sant. Personligen ser jag HB som ett samtidsfenomen. Våra s.k media har sedan länge förlorat siit förtroendekapital, geom att ständigt vara ovarsamma med sanningen, ljuga och ha en egen agenda som leder till fan vet vad. Våra politiker framstår som rena USA slickare och krigshetsare. Jag håller med HB att hela riksdagen borde bytas ut då de helt verkar sakna verklighetsförankring, /dock inte med HBs parti Knapptryckarna eller andra flummare/ Utan med ett parti som verkar för Sveriges bästa och att gamla värderingar kommer till heders igen.
Citera
2025-10-10, 18:38
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Har du bara träffat HB vid något enstaka tillfälle eller är ni gamla bekanta eller kanske gamla "lumpar kompisar". Vad har han gjort dig pesonligen som gör att du visar sånt hat mot honom. Du verkar lägga ned mycket energi för att faktagranska honom, och för det ska du ha "kredit". Om du vill få stopp på hans förehavanden så träd fram i offentligheten och avslöja honom. Han har ju ändå rönt en viss framgång eller hur ? Program på nätet med flera krigsdekorerade f.d USA militärer och CIA agenter m m. Att avfärda honom som nynazist och Putinkramare samtidigt tycker jag verkar lite långsökt. Man brukar säga att hat förblindar, ja kanske det är sant. Personligen ser jag HB som ett samtidsfenomen. Våra s.k media har sedan länge förlorat siit förtroendekapital, geom att ständigt vara ovarsamma med sanningen, ljuga och ha en egen agenda som leder till fan vet vad. Våra politiker framstår som rena USA slickare och krigshetsare. Jag håller med HB att hela riksdagen borde bytas ut då de helt verkar sakna verklighetsförankring, /dock inte med HBs parti Knapptryckarna eller andra flummare/ Utan med ett parti som verkar för Sveriges bästa och att gamla värderingar kommer till heders igen.

Han är en Putinkramare då han ohejdat håller på Ryssland som aldrig gör något fel, citerar direkt rysk propaganda! Min personliga vendetta är min personliga vendetta när det gäller Bergmark! Gud förlåter! Jag gör det inte! Tjänar man pengar som jag har nämnt tidigare på katastrofer och lik så förtjänar bara förakt!
Mitt förhållande till Bergmark har ingen med att göra! Det är mellan honom och mig! Jag tänker inte outa mig själv här, har mottagit mordhot ifrån hans nazistsvans! Han är och var ett stort jävla svin och har så varit igenom alla tider!

Att intervjua Macgregor eller Larry Johnsson imponerar inte på mig de är nollor och i vissa fall antisemiter och snackar för sin egen sak (är inget problem men var ärlig om det då!) Dessutom så har de fått information om Bergmarks bravader men skiter i det vilket säger mer om dem än om mig! Dessutom förnekar man förintelsen inte bara en gång, länkar till antisemitiska filmer och deltar på Frihetsnytt (NMR LIGHT!) så är man en nazze! PUNKT! Bergmark och Rönne är nazister och ett hot emot vårt demokratiska samhälle då man vill döda rikets ledning och hänga politiker utan rättegång!

Nä våra politiker är inga krigshetsare, varje land har en arme sin egen någon annans! Vi har varit med indirekt i Nato sedan länge, kolla mina kommentarer i tråden! Om Ryssarna vill sjunga cumbaya och röka på så kan vi gärna nedrusta! Men så länge de kör sin skit i "den s.k. gråzonen" så framstår Nato och våra politiker som moderata i sin respons! Vill du ha fred? För beredd dig för krig! Sedan om du undrar om jag gillar Nato? Nä det har jag klargjort i tråden! Gillar jag USA? Ryssland eller någon annan stormakt? Nej!

Bergmark skall ha skit som en vatnik! Landsförrädare! Mytoman! Tjänat pengar på lik! Det finns folk som jag kände som ligger där nere i Estonias vrak och DET JÄVLA SVINET HAR TJÄNAT PENGAR PÅ DEM! Åter igen! Gud förlåter! JAG GÖR DET INTE!'

Jag rekommenderar att du läser tråden! Då du inte verkar ha full insikt om Bergmarks bravader, person och åsikter!

Hoppas att detta besvarar din fråga?
Senast redigerad av Oldg 2025-10-10 kl. 18:59.
Citera
2025-10-10, 18:46
Medlem
Citat:

Hur mår du? Man frågar sig om du ens har lyssnat till Håkan "fyllot" Bergmarks content?
Ett tips är att du sätter dig in i frågorna du vill debattera, åtminstone på en basal nivå.
Citera
2025-10-10, 19:28
Medlem
xcvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Hur mår du? Man frågar sig om du ens har lyssnat till Håkan "fyllot" Bergmarks content?
Ett tips är att du sätter dig in i frågorna du vill debattera, åtminstone på en basal nivå.
Hej du provokatör. Egentligen så vill jag inte svara dig på ditt löjliga påstående om att jag inte har en viss kunskap om ämnet HB. Jag mår alldeles utmärkt, hur mår du själv ? Din basala kunskap om ämnet HB verkar vara under basal nivå, annars skulle du inte uttyrycka dig som du gör. Har du varit inne här på tråden förut ? Du däremot borde läsa på. Om du nu kan läsa godtyckligt och tillgodogöra dig en skriven text. HB har i många fall rätt i vad han påstår, inte alltid men åtskilliga gånger så ligger han närmare sanningen än vad som för många är bekvämt. Återkom gärna när du själv har mera kunskap i ämnet HB annars kan vi slippa dina kommentarer här på tråden som handlar om HB. och inte vad du tycker om mina inlägg här på tråden.
Citera
2025-10-10, 19:32
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Hej du provokatör. Egentligen så vill jag inte svara dig på ditt löjliga påstående om att jag inte har en viss kunskap om ämnet HB. Jag mår alldeles utmärkt, hur mår du själv ? Din basala kunskap om ämnet HB verkar vara under basal nivå, annars skulle du inte uttyrycka dig som du gör. Har du varit inne här på tråden förut ? Du däremot borde läsa på. Om du nu kan läsa godtyckligt och tillgodogöra dig en skriven text. HB har i många fall rätt i vad han påstår, inte alltid men åtskilliga gånger så ligger han närmare sanningen än vad som för många är bekvämt. Återkom gärna när du själv har mera kunskap i ämnet HB annars kan vi slippa dina kommentarer här på tråden som handlar om HB. och inte vad du tycker om mina inlägg här på tråden.

Rätt i vad? Kan du vänligen utveckla vad han är rätt i och vänligen håll dig till fakta.
Citera
2025-10-10, 20:03
Medlem
xcvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Rätt i vad? Kan du vänligen utveckla vad han är rätt i och vänligen håll dig till fakta.
Hans omvärlds analyser är i många fall helt riktiga. Allt ifrån västs kupp i Ukraina till IDF soldtaternas hejdlösa mördande i Gaza. Det "gröna" fiaskot. och det totala slösandet med pensionpengar i Northwolt fabriken ett annat exempel o.s.v En del här på nätet verkar vara så förblindade av hat, eller hatkärlek och avundsjuka, som tidigare någon påstod.. att de inte kan tillgodogöra sig fakta.
Citera
2025-10-10, 20:15
Medlem
Citat:
Hans omvärlds analyser är i många fall helt riktiga. Allt ifrån västs kupp i Ukraina till IDF soldtaternas hejdlösa mördande i Gaza. Det "gröna" fiaskot. och det totala slösandet med pensionpengar i Northwolt fabriken ett annat exempel o.s.v En del här på nätet verkar vara så förblindade av hat, eller hatkärlek och avundsjuka, som tidigare någon påstod.. att de inte kan tillgodogöra sig fakta.

Problemet är ju bara att det aldrig är Håkans "omvärldsanalyser", han citerar ju bara frihetsnytt, newsvoice eller någon av de amerikanska mediekåta YouTubare som han gärna kallar sina vänner. Alla, precis alla politiker, är inkompetenta och helt värdelösa enligt honom (utom möjligen "uffe-puffe, den gleshårige"). Vad som egentligen är fakta är det nog ingen som riktigt vet idag, men det är definitivt inte Håkans alternativa sanningar.
Citera
2025-10-10, 20:17
Medlem
Oldgs avatar
Citat:

Jaså? Så Rysslands har inte attackerat Ukraina? Ryssland saboterade inte Minskavtalen menar du? Vilket hejdlöst mördande av IDF, enligt Hamas då? Pensionpengarna som lagts i Northwolt är nominella en droppe i havet av pensionfondera och fabriken lever vidare! Hans babbel om Israel som styr USA? Hans idiot påståenden om Iran höll på besegra Israel o.s.v.

Har du ens läst tråden?

Så du förnekar inte att han är Nazist? Förintelseförnekare? Ljugit om sin militära karriär?
Senast redigerad av Oldg 2025-10-10 kl. 20:32.
Citera
2025-10-10, 20:17
Medlem
Citat:
1. Hej du provokatör. 2. Egentligen så vill jag inte svara dig på ditt löjliga påstående om att jag inte har en viss kunskap om ämnet HB. 3. Jag mår alldeles utmärkt, 4. hur mår du själv? 5. Din basala kunskap om ämnet HB verkar vara under basal nivå, annars skulle du inte uttyrycka dig som du gör. 6. Har du varit inne här på tråden förut ? Du däremot borde läsa på.7. Om du nu kan läsa godtyckligt och tillgodogöra dig en skriven text. 8. HB har i många fall rätt i vad han påstår, inte alltid men åtskilliga gånger så ligger han närmare sanningen än vad som för många är bekvämt. 9. Återkom gärna när du själv har mera kunskap i ämnet HB annars kan vi slippa dina kommentarer här på tråden som handlar om HB. och inte vad du tycker om mina inlägg här på tråden.

1. Hej själv din nolla.
2. ...och ÄNDÅ svarar du!
3. Är du säker på det? Har du kontrollerat ditt mående tillsammans med din psykiatriker?
4. Bättre än dig uppenbarligen.
5. Varför försöker du sociolektiskt använda mina ord? Skriv med dina egna ord! Mina kunskaper om HB är betydligt djupare än dina och jag ska berätta vad jag grundar detta påstående på: nämligen dina inlägg i tråden.
6. Skit i det du. Håll dig till sak. Fitta.
7. Läsa "godtyckligt"?! AHA! Nu förstår jag varför du inte ens har förståndsförmåga som en trädgårdssnigel- du läser texter godtyckligt!
8. DU MÅSTE SKRIVA TYDLIGA OCH KONKRETA EXEMPEL PÅ VARFÖR DEN VÄRDELÖSA FYLLEFÖRLORAREN HÅKAN BERGMARK HAR RÄTT I SAK. Om du inte klarar av denna enkla förfrågan framstår du enbart som en obildad clown.
9. Du ska ge fan i att försöka domdera och hota bort andra användare från att skriva i denna tråd din totalt idiotiska, debila nynazistkramande lilla värdelösa lort.
Citera
2025-10-10, 20:40
Medlem
xcvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Problemet är ju bara att det aldrig är Håkans "omvärldsanalyser", han citerar ju bara frihetsnytt, newsvoice eller någon av de amerikanska mediekåta YouTubare som han gärna kallar sina vänner. Alla, precis alla politiker, är inkompetenta och helt värdelösa enligt honom (utom möjligen "uffe-puffe, den gleshårige"). Vad som egentligen är fakta är det nog ingen som riktigt vet idag, men det är definitivt inte Håkans alternativa sanningar.
Hej, som du riktigt påpekar så är det ingen idag som vet exakta fakta, eller har det någonsin varit så. Betänk olika vittnesmål i en domstol o s v. Hur kan du då bestämt påstå att inte HBs sanning inte överenstämmer med den riktiga sanningen. Frågan blir såtillvida närmast filosofisk, eller hur ? De som läser upp nyheter i riksmedia har dom rätt eller fel, var får dom sin information ifrån. Att som vissa påstår här på forumet att HB nästan alltid ljuger blir närmast en fråga för filosofer eller hur. /Eller som Annie Lööf sa i en Tv soffa, när hon blev överöst med fakta i ett ämne, jag har en annan sanning/
Citera
2025-10-10, 20:57
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Hej, som du riktigt påpekar så är det ingen idag som vet exakta fakta, eller har det någonsin varit så. Betänk olika vittnesmål i en domstol o s v. Hur kan du då bestämt påstå att inte HBs sanning inte överenstämmer med den riktiga sanningen. Frågan blir såtillvida närmast filosofisk, eller hur ? De som läser upp nyheter i riksmedia har dom rätt eller fel, var får dom sin information ifrån. Att som vissa påstår här på forumet att HB nästan alltid ljuger blir närmast en fråga för filosofer eller hur. /Eller som Annie Lööf sa i en Tv soffa, när hon blev överöst med fakta i ett ämne, jag har en annan sanning/

Så du menar att Bergmarks alternativa sanningar är verkliga sanningar för att han kläckt ur sig dem? Eller vad då? Sedan Annie Lööf? Och var hittar du det citatet? Hittat på själv? Referens tack! Den enda som jag vet har använt det uttrycket är Jan Björklund, tidigare ledare för Liberalerna i Sverige. Han använde frasen i debatter för att framhäva alternativa perspektiv och ståndpunkter. Din debatt teknik och logik är verkligen av den sämre sorten än värre ur ett filosofiskt perspektiv. Jag ser det bara som dåliga ursäkter för att hålla Nazisten Håkan Bergmark bakom ryggen. Snyggt jobb av en sektmedlem i navet!

Du kan börja med att då påvisa alla fel som vi har hans CV! Sedan kan du varje Lunchklubb kommentar som jag har gjort och tala om vilka fakta felen är!
Senast redigerad av Oldg 2025-10-10 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in