2025-10-10, 11:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copium
Jag är 10000% säker på att jag har hört polisen säga att dom gjort provbeställningar från någon av FS-versionerna i en dokumentär, att det användes för att försöka kartlägga försäljare.
Ja och det räknas som bevisprovokation ej brottsprovokation, kolla gärna upp skillnaden i mellan dem så förtår du bättre.
Citera
2025-10-10, 16:21
Medlem
ctheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna
Kan mkt väl bero på effektiv deaddrop.
Denna vendorn erbjuder inte deaddrop.

Kan det vara vendorn själv som köper av sig för att få bra statistik
Citera
2025-10-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
Denna vendorn erbjuder inte deaddrop.

Kan det vara vendorn själv som köper av sig för att få bra statistik
Har inte de flesta (iaf seriösa) sidor en tidsgräns på ≲24 timmar från det att varan markerats som skickad? Just för att motverka att man kan manipulera leveranstiden själv..
Citera
2025-10-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Har inte de flesta (iaf seriösa) sidor en tidsgräns på ≲24 timmar från det att varan markerats som skickad? Just för att motverka att man kan manipulera leveranstiden själv..
Vet inte om det är 48h eller 72h eller från när det börjar räknas på Catharsis (förmodar från att varan markerats som "shipped" av vendorn), men har märkt att om jag får hem en beställning inom 1-2 dagar och är snabb på att logga in direkt så måste jag ibland vänta några timmar till innan jag kan släppa escrow.
Citera
2025-10-14, 09:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jo, det är säkrare. REK sorteras inte ihop med vanlig post och det måste typ stinka eller skramla sönder för att personalen ska flagga. Hundarna används på den vanliga postgången. Jag har insyn och du kunde inte ha mer fel. Med det sagt är det inte säkert men sällsynt att REK blir tagna. Vanliga brev däremot..

Precis som användaren nedan skriver, så kan även jag intyga att du har helt fel här. Har jobbat med ”pakethantering” dom senaste 10 åren och det är vid minsta misstanke vi har rätten att flagga en försändelse.
Oavsett om försändelsen skickas som REK/paket/brev/Skicka hem.

Förstår inte heller varför man använder just REK till att skicka knark/olagliga substanser?
”Skicka hem” kostar runt 60:- och även det spårbart. Även om det inte är spårbart på samma sätt som ett REK, och inte heller försäkrat (tvivlar på att det är nödvändigt om man skickar knark) så får man ett kollinummer men med den skillnaden att det levereras direkt till postlåda och man behöver inte gå till ombud och legitimera sig för att få hämta ut.
Bägge sätten köper man och betalar för på nätet. REK går visserligen att köpa även hos ombud, men det går lika enkelt att få fram vem som köpt det på det viset (oavsett om avsändare är något som bara ”hittas på” av säljare).

Citat:
Ursprungligen postat av Spendi
Jag vet att det inte sorteras ihop. Men det går igenom postcentralen, där allt kontrolleras vid kontroll, med hund och även röntgen används. Du har knappast övergripande översyn på hur det ser ut över hela riket.
Så du har fel.

Flera vittnesmål säger emot dig, här i tråden ifrån lastbils chafförer till folk som jobbar på posten har skrivit, även bekanta till mig som jobbar på en av dom större centralerna / terminalerna i landet.
Dom går absolut inte enbart på om det stinker eller skramlar.
Citera
2025-10-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sök "PGP tutorial" på Youtube.

Dom tutorialsen visar ju bara hur man krypterar meddelanden. Inget om hur man säkerställer att en sida inte är falsk.
Mer förslag?
Citera
2025-10-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealDingoRimer
Dom tutorialsen visar ju bara hur man krypterar meddelanden. Inget om hur man säkerställer att en sida inte är falsk.
Mer förslag?
Oftast så har du sedan tidigare reggat ditt konto på sidan och satt upp 2-fa, dvs. när du loggar in skickas du först till en sida med ett krypterat meddelande (alltså som är krypterad med din publika nyckel, dvs bara du kan avkryptera och läsa) i det meddelandet brukar man få en ny länk man ska använda (som du bara kan läsa om du låst upp meddelandet). Samma meddelande brukar också vara ”signerad” med sidans pgp nyckel (som du då självklart har sparat ner och certifierat så du kan verifiera äktheten på nyckeln)
Annars får du egentligen bara lita på att nyckeln från sidan är legit, egentligen bygger hela verifieringen på att du har nyckeln från sidan sen innan, sparad och certifierad
Citera
2025-10-15, 00:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealDingoRimer
Mer förslag?

Det är precis samma metod fast du trycker på "verify notepad" istället för "encrypt notepad" förutsatt att du har den offentliga PGP-nyckeln installerad.
Citera
2025-10-15, 12:26
Avstängd
Svagt röka från flera vendors, inget som står ut. Länge sedan man rökte och blev helt sänkt.
Citera
2025-10-15, 17:59
Avstängd
Finns en vendor på catharsis som säljer fentanyl, nån som provat?
Citera
2025-10-15, 23:26
Medlem
Finns de några svenska sidor/marknader nu? Likt FS.
Citera
2025-10-15, 23:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Finns de några svenska sidor/marknader nu? Likt FS.
Besök catharsis.top , där får du länken till marknadsplatsen du söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in