2025-10-09, 04:08
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
I teorin får ju inte svensk polis ägna sig åt brottsprovokation. Så jag vet inte om de ens får testbeställa droger. Troligtvis gör de sånt ändå

Men de har inte så mycket att gå efter förutom krypterade meddelanden och nåt brev som kommer. Vet de som håller på med detta vad det gör borde det vara vattentäta skott mellan köpare och säljare-
Nej men bevisprovokation får de utföra gränsen är hårfin ibland, var det verkligen svensk polis som tog archetype?
Citera
2025-10-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Nej men bevisprovokation får de utföra gränsen är hårfin ibland, var det verkligen svensk polis som tog archetype?
Näej, Archetyp blev nedtaget och Admin greps av BKA (Tysklands federala kriminalpolis),(Admin greps i barcelona och serverinfrastrukturen blev beslagtagen efter dom lyckats spåra den till ett datacenter i nederländerna) under "Operation Deep Sentinel" ett samarbete mellan BKA och Europol.
Citera
2025-10-09, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Jag får upp ”misstänkt transaktion” när ska skicka bitcoin med r*volut, jag är körd nu eller?
Jag kör med revolut och fick upp nåt liknande förra veckan då behövde jag skriva födelsedatumet på avsändaren eller något, då tog jag emot btc från catharsis, inte det smartaste men men. Men det var bara att fylla i sedan klicka gå vidare så accepterades transaktionen.
Citera
2025-10-09, 13:50
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Näej, Archetyp blev nedtaget och Admin greps av BKA (Tysklands federala kriminalpolis),(Admin greps i barcelona och serverinfrastrukturen blev beslagtagen efter dom lyckats spåra den till ett datacenter i nederländerna) under "Operation Deep Sentinel" ett samarbete mellan BKA och Europol.
Precis och tyska polisen får säkerligen använda brottsprovokation.

Även om exemplet som beskrevs här var en bevis provokation som svenska polisen med får utföra.
Citera
2025-10-09, 14:08
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Det var väl ett paneuropeiskt samarbete mellan olika länder
Citera
2025-10-09, 14:12
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det var väl ett paneuropeiskt samarbete mellan olika länder
Jag är osäker därför jag frågar, men då var det ju liknande som det var med encrochat, och då användes både bevis och brottsprovokation flitigt, så internationella polisiära regler verkar skilja sig betydligt ifrån de svenska vartfall.
Citera
2025-10-09, 14:43
Medlem
la en beställning 15e september 5g brunt till brevlåddan. väntade 2 veckor och fick aldrig nått inte nått. skrev till vendorn och fick reship till en annan adress för snart 2 veckor sen. och fortfarande inte fått nått eller hört nått från posten/polisen vad ska man göra nu?. de är en legit vendor som har haft 2 dispyter på sig sen jag beställde första gången.
Citera
2025-10-09, 17:01
Medlem
ctheys avatar
Hur kan en vendor ha 1-6h ungefärlig leveranstid.
Baseras inte leveranstiden på när affären är avslutad?

Känns som flera lägger beställning och släpper pengar direkt.
Citera
2025-10-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
Hur kan en vendor ha 1-6h ungefärlig leveranstid.
Baseras inte leveranstiden på när affären är avslutad?

Känns som flera lägger beställning och släpper pengar direkt.
Kan mkt väl bero på effektiv deaddrop.
Citera
2025-10-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Nä, jag skiter i vilket. Supporten på AT är seg och jag hade ingen större summa på saldot. Orkar inte bry mig. Bara ett bevis på att supporten är kass och visar 0 förståelse för köpare och är biased 20/80 kanske vid alla dispyter, till köparens nackdel. Jag hade förstått att man blir bannad om det finns en giltig orsak eller om man inte kan uppföra sig, men så var inte fallet denna gång.

Jag har varit aktiv som köpare på olika DNM's sedan 2018 och jag kommer aldrig handla via brev igen. Det är DD som gäller och Catharsis verkar vara smärtfritt än så länge.

F*ck Archetyp.

Edit: Verkar som Archetyp lagts ned ändå.
Instämmer att Catharsis är riktigt bra, men att Archetyps support skulle vara kass är inte alls min erfarenhet. Jag startade t ex en tråd på svenska en gång för att jag hade problem med något pengarelaterat (minns inte vad), men Admin personligen var den första som svarade i tråden minuter efter att den postats där han bad om att få det hela på Engelska och så löste han problemet så fort jag översatt min trådstart på Engelska. I övrigt har jag sällan hört eller läst något negativt om Archetyps Admin.

Vet inte vad jag kan säga mer än så. R.I.P. Archetyp och R.I.P. ASNT/Big Boss Chef Of Archetyp.
Citera
2025-10-10, 09:39
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Jag är osäker därför jag frågar, men då var det ju liknande som det var med encrochat, och då användes både bevis och brottsprovokation flitigt, så internationella polisiära regler verkar skilja sig betydligt ifrån de svenska vartfall.

Ja det har du ju rätt i. Ja då har de tillgång till hela paletten av verktyg de jävlarna
Citera
2025-10-10, 11:09
Medlem
Citat:

Jag är 10000% säker på att jag har hört polisen säga att dom gjort provbeställningar från någon av FS-versionerna i en dokumentär, att det användes för att försöka kartlägga försäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in