2025-07-20, 10:05
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jag har fått en känsla av att många säljare, de större alltså att de fanns på flera siter i kombination. Kan tänka mig att det är för att sprida risken och verkligen vara tillgänglig 24/7 om det skulle ske något som som DDoS etc.
(Kan inte svara vad gäller svenska säljare då jag inte nyttjar dessa)

Skulle väl iofs inte skada om det kom lite mer spridning av var säljarna ligger. Det finns ju vissa gamla namn man känner igen. Bra om det finns ett par tre marketplaces som man kan variera sig emellan. Gör det kanske lite svårare för myndigheterna än om alla svenska är på samma ställe. Plus att det blir lättare för kunderna om nån market går ner.
Citera
2025-07-20, 10:11
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Skulle väl iofs inte skada om det kom lite mer spridning av var säljarna ligger. Det finns ju vissa gamla namn man känner igen. Bra om det finns ett par tre marketplaces som man kan variera sig emellan. Gör det kanske lite svårare för myndigheterna än om alla svenska är på samma ställe. Plus att det blir lättare för kunderna om nån market går ner.

Absolut! Så är det ju.
Efter några köp hos min "favorit" så frågade jag via dread på vilka marknader de fanns så fick jag några svar de resterande nosade jag upp själv så nu har jag 2+ siter där de finns om det behövs :-)
Citera
2025-07-20, 10:12
Medlem
starsucks avatar
Finns det nån säljare som brukar ha, eller haft DD i nån stad norr om uppsala?

Tycker det borde vara lönsamt för de som sålde om det fanns iaf EN "hub" nånstans i "norrland". Typ Umeå. Då skulle man kunna nå folk från flera städer som var beredda att åka en bit för att hämta sina grejer.
Citera
2025-07-20, 10:15
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeckis
Är det nån som vågat föra över pengar på FS de senaste dagarna och som fått in dem? Samt lyckats genomföra ett köp?

Jag förde över pengar och la en beställning, men när jag lyckades logga in igår hade ordern avbrutits då säljaren inte tagit emot den i tid. Så testade lägga en ny beställning.

Har dock aldrig haft problem med att pengarna jag skickar inte kommer fram, och då har jag gjort 1 - 5 överföringar i månaden sen dom öppnade FS4.
Citera
2025-07-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Jag förde över pengar och la en beställning, men när jag lyckades logga in igår hade ordern avbrutits då säljaren inte tagit emot den i tid. Så testade lägga en ny beställning.

Har dock aldrig haft problem med att pengarna jag skickar inte kommer fram, och då har jag gjort 1 - 5 överföringar i månaden sen dom öppnade FS4.

Men har du gjort det nu under den tiden då sidan verkar krångla efter några klick blir sidan bad gatway och man får refrsha och hålla på.
Vet ju ej om säljarna heller kommer in och känns risky att skicka pengar just nu, därför jag undrade.
När la du order?
Citera
2025-07-20, 11:38
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeckis
Men har du gjort det nu under den tiden då sidan verkar krångla efter några klick blir sidan bad gatway och man får refrsha och hålla på.
Vet ju ej om säljarna heller kommer in och känns risky att skicka pengar just nu, därför jag undrade.
När la du order?

Ja precis, det var häromdagen. Och det verkar ju som att säljarna inte heller kommer in eftersom dom inte mottog min order. Ångrar att jag satte in pengar för den strular ju nu också.. Förhoppningsvis löser det sig snart. Men hade jag inte haft pengar därinne just nu hade jag testat moomin eller catharsis istället.
Citera
2025-07-20, 13:14
Medlem
Någon som vet varför jag inte kan lägga till produkter i min varukorg på catharsis? Jag har lagt till min pgp2-nyckel och följt instruktionerna.
Fälten för produkterna är liksom stumma och det går inte att klicka på dem.
Någon som.har varit med om något liknande?
Tar det x antal timmar innan det fungerar?
Har testat att logga ut och in utan resultat....
Citera
2025-07-20, 13:25
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvisp.Presley
Någon som vet varför jag inte kan lägga till produkter i min varukorg på catharsis? Jag har lagt till min pgp2-nyckel och följt instruktionerna.
Fälten för produkterna är liksom stumma och det går inte att klicka på dem.
Någon som.har varit med om något liknande?
Tar det x antal timmar innan det fungerar?
Har testat att logga ut och in utan resultat....

Hur många annonser har du testat?
Vet att säljare kan "inaktivera" annonser, men fortfarande ha dom kvar.
Exempel är en annons för weed som heter "Blue Dream - Dessvärre slut men kommer inom kort - Uppdaterar omgående". Annonsen finns, men det går inte att lägga till produkten i ens kundvagn för, som titeln antyder, produkten är slutsåld så säljaren har inaktiverat den.
Testar jag en helt annan random annons så går det utan problem att lägga till den i kundvagnen.
Citera
2025-07-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja precis, det var häromdagen. Och det verkar ju som att säljarna inte heller kommer in eftersom dom inte mottog min order. Ångrar att jag satte in pengar för den strular ju nu också.. Förhoppningsvis löser det sig snart. Men hade jag inte haft pengar därinne just nu hade jag testat moomin eller catharsis istället.

Jag har varit inne på de sidorna, men tyvärr har de inte den produkt som jag söker
Citera
2025-07-20, 13:51
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Finns inga "insättningsavgifter" på varken flugsvamp eller Catharsis.
Det du betalar för är vad som heter en "transaktionsavgift".
Olika crypto har olika kostnader för att göra en överföring - inte bara till en darknet market, utan bara generellt. Skulle du föra över crypto mellan 2 olika plånböker som är dina egna så skulle det kosta pengar.
Det är detta vad "miners" livnär sig på, alltså det som gör att dom får pengar av att mine:a (bland annat).

Bitcoin (BTC) är svindyrt, vilket är varför det är så dyrt att göra en överföring med BTC, om du inte justerar priset själv (vilket snabbar på/saktar ner din transaktion, beroende på om du betalar mer eller mindre).

Monero (XMR) är väldigt billigt att göra transaktioner med, samt säkrare än BTC. Flugsvamp och Catharsis stödjer båda.
Catharsis stödjer även Litecoin (LTC). LTC är också billiga att göra transaktioner med, men inte lika säkert som XMR.
XMR är svårare att få tag på (inom EU). Ett av de lättaste sätten att få tag på XMR är genom att köpa LTC och växla till XMR via exempelvis Trocador eller ChangeNOW. Cakewallet kan växla automatiskt, om du använder den.

Och för att svara på din direkta fråga, kanske runt 50kr kostar det att föra över XMR eller LTC till Catharsis om du använder dessa.
För att vara ärlig så vet jag inte det exakta priset, men när jag växlat LTC till XMR (Alltså fått göra flera transaktioner innan mina crypto slutligen kommit fram hos valfri DNM), och sedan fört över så har det gått på ca 60kr, men om du enbart för över LTC (som är lätt att få tag på) direkt till Catharsis så tror jag inte det är särskilt dyrt. 50kr kanske till och med är en överdriven summa.

Det jag menade var precis det, alltså hur mycket som faller bort i kr.

Tack för ett otroligt välskrivet svar, hatten av.
Citera
2025-07-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Hur många annonser har du testat?
Vet att säljare kan "inaktivera" annonser, men fortfarande ha dom kvar.
Exempel är en annons för weed som heter "Blue Dream - Dessvärre slut men kommer inom kort - Uppdaterar omgående". Annonsen finns, men det går inte att lägga till produkten i ens kundvagn för, som titeln antyder, produkten är slutsåld så säljaren har inaktiverat den.
Testar jag en helt annan random annons så går det utan problem att lägga till den i kundvagnen.
Har testat 3-4 st olika. Men alla är liksom stumma. Oavsett produktmängd. Tänkte om det var nån prövotid på att få beställa Eller så.
Någon support på sidan finns ju inte heller att kontakta...
Citera
2025-07-20, 14:08
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvisp.Presley
Har testat 3-4 st olika. Men alla är liksom stumma. Oavsett produktmängd. Tänkte om det var nån prövotid på att få beställa Eller så.
Någon support på sidan finns ju inte heller att kontakta...

Skumt.
Nu skapade jag mitt konto flera dagar/veckor innan jag gjorde mitt första köp, så jag vet inte om det finns någon "väntetid" innan man kan göra sitt första köp (låter skumt dock om det vore så).

Detta är det enda jag hittar på deras FAQ, men du hade ju lagt till din PGP som jag fattade det som:

Kod:
Why am I not able to access my wallet or make a purchase?

For safety reasons, users who don't have a PGP Public key set cannot make any purchases or access their wallet.
You can set a PGP key from Account settings on top right.

Du hittar support-knappen längst ner på Catharsis.
Eller så kan du lägga till "/support" i slutet av URL:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in