Citat:
Ursprungligen postat av
AlwaysCrazyInCats
Absolut och jag tror att bara E får till det kommer se trivas där med. De cyklade ju till och med till han i någon av H:s vloggar nyligen. Men H är nog deras favorit hem. Där man får vara barn. Det pysslas, det bakas, det cyklas osv.
Jag tror Erik har fått till det mesta. Av det han visat upp på sin Instagram har han fixat så Moa har det toppen och så de 4 små har egna sängar. Han har inte tagit största rummet till sig själv, men inrett luftigt med praktiska möbler som har förvaring.
Det är toppen om barnen delar på sig ibland så det blir färre barn hemma hos Erik vissa timmar på hans dagar så han hinner med att ge de små mer egentid med honom. Han har ju två av de stora barnen boende hos sig permanent samtidigt som han är singelförälder. Hampus och Linda har sina familjer i Strömsund som hjälper till i vardagen, Eriks familj bor i Göteborg.
Men samma sak för Hampus, de dagar han har barnen utan att Niklas är hos honom och backar upp så är det fint om någon av de små passar på att hälsa på hos Erik och träffa honom och Moa utan att det är full rulle.
Jag kan tänka mig att det där kommer lösa sig naturligt:
Med Hampus är det utelek i naturen; fiska, bada, cykla eller åka skidor, grilla korv hos farfar&farmor, så de barn som vill göra det ser till att kolla upp om de får följa med. Och när ett barn hellre vill leka med kompisar eller sitta i lugn och ro i Eriks soffa, småprata och myskolla på film/padda eller rita så kommer de fråga om de kan vara hos Erik fast det är Hampus vecka.
Erik är dessutom "teknikbögen" av de 3 föräldrarna så när/om någon av de 4 små blir gammal nog tycka att det är JÄTTEROLIGT strosa runt två timmar på Biltema eller Elgiganten bara för att kolla på verktyg eller högtalarsystem, så kommer de nog inte vara sena på att hellre vara med Erik och lära sig installera en varmvattenberedare när de andra är ute och fiskar eller plockar bär en lördag.