Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-08, 17:00
Medlem
För att inte glömma att när dem var som mest aktiva hade lives 2 dagar i veckan när dem små somnat. Hela skärmen full med meddelanden om super stickers, super chat, swishnummer, qr-kod, tjat om att tumma upp, betala för flaggor. Betalande prenumeranter lockades med att dem fick se vloggar tidigare. I någon av Hampus senaste vloggar nämnde han också att hans betalande prenumeranter får det. Ibland var Moa med på sidan utanför kameran för hon ville inte synas
Citera
2025-10-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
.Betalande prenumeranter lockades med att dem fick se vloggar tidigare. I någon av Hampus senaste vloggar nämnde han också att hans betalande prenumeranter får det.

Det är super vanligt med just det, att om man betalar så får man vloggar tidigare. Många kanaler har också exklusiva videos för betalande också. Så det är inget att anmärka på. Det är så youtube ser ut idag.
Citera
2025-10-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
För att inte glömma att när dem var som mest aktiva hade lives 2 dagar i veckan när dem små somnat. Hela skärmen full med meddelanden om super stickers, super chat, swishnummer, qr-kod, tjat om att tumma upp, betala för flaggor. Betalande prenumeranter lockades med att dem fick se vloggar tidigare. I någon av Hampus senaste vloggar nämnde han också att hans betalande prenumeranter får det. Ibland var Moa med på sidan utanför kameran för hon ville inte synas
Vilket mysigt familjeliv 🫢
Citera
2025-10-08, 21:49
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livet-i-stan
Och folk även Linda undrar varför Erik fick fnatt till slut och kallar henne för diverse grejer jag skulle också få nog

Vet att Erik, linda och Hampus skulle ha dejt emellanåt i vardagsrummet då fick dom större barnen vara på övervåningen för att inte störa och dom små sov

Det där har jag tänkt väldigt mycket på…alla dejt nights med alla barnen hemma. Kommer ihåg när man hade lite större barn som bodde hemma inte fan fick man till det under den tiden. Det blev snabbisar på toan när barnen kollade film – Linda och co hade 9 barn hemma och hade inte ens en dörr till sovrummet. Fick barnen någonsin lämna övervåningen?? 😂

Jag hade behövt låsa in mina barn med jämna mellanrum ifall jag råkade bli polyperson…eller vad det nu kallas.
Citera
2025-10-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det där har jag tänkt väldigt mycket på…alla dejt nights med alla barnen hemma. Kommer ihåg när man hade lite större barn som bodde hemma inte fan fick man till det under den tiden. Det blev snabbisar på toan när barnen kollade film – Linda och co hade 9 barn hemma och hade inte ens en dörr till sovrummet. Fick barnen någonsin lämna övervåningen?? 😂

Jag hade behövt låsa in mina barn med jämna mellanrum ifall jag råkade bli polyperson…eller vad det nu kallas.
För att inte tala om all tid som dom levde i husvagn och husbil! 😂
Senast redigerad av MissDolphin 2025-10-08 kl. 23:26.
Citera
2025-10-08, 23:54
Medlem
Anso10765s avatar
Nu är väl barnen hos Linda el Erik denna vecka....

Idag fick Hampus spontanbesök av Nils o Birk trots att de är hos Hampus mest.

Han lagade pannkakor åt dem.

Det är så tydligt att det är hemma hos Hampus de trivs bäst. Inget drama där.
Citera
2025-10-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Nu är väl barnen hos Linda el Erik denna vecka....

Idag fick Hampus spontanbesök av Nils o Birk trots att de är hos Hampus mest.

Han lagade pannkakor åt dem.

Det är så tydligt att det är hemma hos Hampus de trivs bäst. Inget drama där.

Absolut och jag tror att bara E får till det kommer se trivas där med. De cyklade ju till och med till han i någon av H:s vloggar nyligen. Men H är nog deras favorit hem. Där man får vara barn. Det pysslas, det bakas, det cyklas osv.
Citera
2025-10-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Delar lite av din tanke där, hur kan de äldre barnen fått leva riktigt om de inte ville vara med på kamera? Som moa hon visar ju tydligt hon inte vill och därmed är hon negligerad?! Har personligen bara söner som gärna satt på sina rum med sina polare, men aldrig någonsin har de inte fått vara överallt i boendet.
Citera
2025-10-09, 09:21
Medlem
[quote=Svepps|93167961]

De ville nog inte lämna övervåningen.
Har en äldre tonåring hemma nu och det som blir blir när hen inte är hemma 🫢

Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
För att inte tala om all tid som dom levde i husvagn och husbil! 😂
🙈🙉🙊

Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbofighter8000
Delar lite av din tanke där, hur kan de äldre barnen fått leva riktigt om de inte ville vara med på kamera? Som moa hon visar ju tydligt hon inte vill och därmed är hon negligerad?! Har personligen bara söner som gärna satt på sina rum med sina polare, men aldrig någonsin har de inte fått vara överallt i boendet.
De äldre barnen har inte inkluderats i polyfamiljen, inte av Linda i alla fall. Det är bara när det handlar om hashtaggs #mångabarn #storfamilj osv.
Att ständigt ha en kamera påslagen i hemmet har ju säkert bidragit till att de dragit sig undan ännu mer.
Citera
2025-10-09, 15:57
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Absolut och jag tror att bara E får till det kommer se trivas där med. De cyklade ju till och med till han i någon av H:s vloggar nyligen. Men H är nog deras favorit hem. Där man får vara barn. Det pysslas, det bakas, det cyklas osv.

Jag tror Erik har fått till det mesta. Av det han visat upp på sin Instagram har han fixat så Moa har det toppen och så de 4 små har egna sängar. Han har inte tagit största rummet till sig själv, men inrett luftigt med praktiska möbler som har förvaring.

Det är toppen om barnen delar på sig ibland så det blir färre barn hemma hos Erik vissa timmar på hans dagar så han hinner med att ge de små mer egentid med honom. Han har ju två av de stora barnen boende hos sig permanent samtidigt som han är singelförälder. Hampus och Linda har sina familjer i Strömsund som hjälper till i vardagen, Eriks familj bor i Göteborg.

Men samma sak för Hampus, de dagar han har barnen utan att Niklas är hos honom och backar upp så är det fint om någon av de små passar på att hälsa på hos Erik och träffa honom och Moa utan att det är full rulle.

Jag kan tänka mig att det där kommer lösa sig naturligt:

Med Hampus är det utelek i naturen; fiska, bada, cykla eller åka skidor, grilla korv hos farfar&farmor, så de barn som vill göra det ser till att kolla upp om de får följa med. Och när ett barn hellre vill leka med kompisar eller sitta i lugn och ro i Eriks soffa, småprata och myskolla på film/padda eller rita så kommer de fråga om de kan vara hos Erik fast det är Hampus vecka.

Erik är dessutom "teknikbögen" av de 3 föräldrarna så när/om någon av de 4 små blir gammal nog tycka att det är JÄTTEROLIGT strosa runt två timmar på Biltema eller Elgiganten bara för att kolla på verktyg eller högtalarsystem, så kommer de nog inte vara sena på att hellre vara med Erik och lära sig installera en varmvattenberedare när de andra är ute och fiskar eller plockar bär en lördag.
Citera
2025-10-09, 16:14
Medlem
Nyaste kommentaren på senaste vloggen: ” Ju mer man tittar på dina vloggar numera inser man vad du haft Erik till senaste åren.”
Får se hur länge den kommentaren finns kvar… 🤪
Citera
2025-10-09, 16:56
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Nyaste kommentaren på senaste vloggen: ” Ju mer man tittar på dina vloggar numera inser man vad du haft Erik till senaste åren.”
Får se hur länge den kommentaren finns kvar… 🤪

Linda är på god väg göra en Rask:
- Blocka alla som ställer en rimlig fråga eller har skarpare tonläge tills alla som inte aktivt hyllar, försvarar och fjäskar är permabannade och söker sig till Flashback.

De har fler likheter, Linda & Rask. Kritiken (som de kallar HAT) går ut på att de försummar familj och barn, prioriterar sig själva samtidigt som de förhärligar att deras egoism egentligen gör dem till bättre föräldrar.

Lindas barn kommer ju ha det utmärkt i Östersund där det finns simhall och bio, de sover ändå i samma säng när de får välja, de tycker om drickyoghurt så det köpte hon till dem. När det redan i SAMMA VLOGG kom fram att det är smidigt ge dem en flaska på morgonen i bilen på väg från Östersund i ottan på skoldagar då hon redan väckt dem 2 timmar före de behöver kliva upp i Strömsund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in