Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-10-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Så att trakassera, hota och fysiskt förfölja en kvinna är okej?

Ja det är E, jag hoppas faktiskt anmälningarna leder till något, kan bli att Erik blir av med yngsta barnen då han inte är en god förälder när han beter sig som han gör och har gjort sedan Linda gjorde slut.

Barnfridsbrott är när en person utövar våld eller verbala trakasserier och hot mot en person där barnen finns närvarande. Vilket E gjort.

Socialen blir direkt inkopplad när en polisanmälan görs när barn finns med i bilden.

Hur mycket älskar du Linda?
Citera
2025-10-02, 11:25
Medlem
Tycker såhär, nu är allt klart med Erik och lindas bodelning. De behöver inte ha nån större kontakt alls. Släpp varandra och allt groll och gå vidare. Det som varit har varit, förlåt, gå vidare och satsa på en bra framtid för er själva och för era barn. Ni har säkerligen båda gjort misstag, ingen är perfekt.

Bråka inte mer inför barnen, tala inte illa om varandra inför barnen, bara släpp, och gå vidare. Och sluta bråka på nätet, barnen är läskunniga och ni bor på liten ort.

/En med skilda föräldrar som vet hur mycket ovänsksp, intriger och smutskastning förstör för barnen. De ska inte behöva välja sida. Är nu vuxen men åren då föräldrarna var osams och vi barn blev indragna finns alltid kvar som en jobbig tid i minnet.
Citera
2025-10-02, 11:32
Citat:
Ursprungligen postat av pocketkung
Hur mycket älskar du Linda?
Det är ju Linda
Citera
2025-10-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Så att trakassera, hota och fysiskt förfölja en kvinna är okej?

Ja det är E, jag hoppas faktiskt anmälningarna leder till något, kan bli att Erik blir av med yngsta barnen då han inte är en god förälder när han beter sig som han gör och har gjort sedan Linda gjorde slut.

Barnfridsbrott är när en person utövar våld eller verbala trakasserier och hot mot en person där barnen finns närvarande. Vilket E gjort.

Socialen blir direkt inkopplad när en polisanmälan görs när barn finns med i bilden.

Mår du bra?
Citera
2025-10-02, 11:51
Erik har rätt till sin historia precis som Linda och även Hampus i detta och är det så konstig att han tappar det? med tanke på hur han har blivit behandlad av Linda som satt och grinade och mådde skit i vloggarna när Hampus lämna henne och alla skulle gå hos psykologer och familjeterapeuter för att prata också för barnens skull MEN när Erik och Linda gick isär det va inte så farligt och hon pratade hellre om nåt annat som va mer spännande typ gurkor och sina andra odlingar som hon höll på med är det så konstig att han har fått nog? och tyvärr så hamnar barnen i kläm i denna härva och jag hoppas av hela mitt hjärta att socialtjänsten är inblandade det sjuka enligt mig är att Linda säger nej till att en jurist skulle hjälpa dom och säger hon ja då tappar hon kontrollen och vilken narcissist vill tappa kontrollen enlig henne så har hon RÄTT till allt? hon tappar nu kontrollen helt och hållet och det är inte vackert och hon lär säkert skjuta upp vloggande ett tag efter detta och göra en polisanmälan och ansöka om ensam vårdnad av Signe och Nils kommer hon inte göra för hon vill inte ha barnen varann vecka tänk vilken mardröm vem ska då ha barnen på hennes vecka när hon ska till stan på buggkursen? Moa kommer inte ställa upp hon är på Eriks sida det märks när Linda pratar om barnen hon nämner ALDRIG Moa hon nämner Alexander dock emellanåt han är väl den ända som hälsar på mor sin.
Citera
2025-10-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Och nu har L kommenterat på det inlägget och kastar en massa skit på E. Hon säger bl a att han har kallat henne för hora. Det verkar också som att det är E som gör att hon inte kan bo kvar i Strömsund!
Du tror inte det finns en anledning till att han tappar det och ingen vet vad som föranledde detta. Jag gissar att L har jobbat ganska hårt innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbofighter8000
Att E pratar ut måste han få göra men blir faktiskt lite patetiskt att L sitter i hans kommentarsfält och ska försvara sig mot alla kommentarer..
En person som L ger sig aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ladder
Lindas värld rasar.

Kanske det enda som stoppar henne och får henne att vakna upp.

Om det ens är sant det som Linda påstår om Erik så tycker jag ändå det är en fullt rimlig reaktion på så många års utnyttjande av honom. Det är klart att han vill nå henne när hon förhalar bodelningen.

Nu är hennes kommentar borttagen. Nu inträder karma och hon blir behandlad på samma sätt som hon behandlar många av sina följare som kritiserar eller ifrågasätter det minsta, med borttagen kommentar och blockering. Hoppas E blockerar henne med.
Hur förbannad är inte L nu? En narcissist som blir konfronterad på det viset hon blev nu, det bådar inte gott! Nu går hon bananas och kommer ännu mindre tänka på sina barn. Men jag tycker Erik gjorde rätt ändå även om det inte är kul för barnen men någon måtta får det ändå vara, han står upp för dem ändå, vilket L inte gjort en enda gång.
Citera
2025-10-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha

Nu är hennes kommentar borttagen. Nu inträder karma och hon blir behandlad på samma sätt som hon behandlar många av sina följare som kritiserar eller ifrågasätter det minsta, med borttagen kommentar och blockering. Hoppas E blockerar henne med.
Hur förbannad är inte L nu? En narcissist som blir konfronterad på det viset hon blev nu, det bådar inte gott!

L fortsätter att argumentera med dom som kommenterar på inlägget från E.
Citera
2025-10-02, 13:49
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
L fortsätter att argumentera med dom som kommenterar på inlägget från E.
Om hon har någon närstående som bryr sig om henne på riktigt så borde den personen stötte henne i att lägga ifrån sig mobilen och datorn. Hon förvärrar situationen för sig själv genom att agera ut på nätet.
Citera
2025-10-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hon får det att låta som hon har ett skyddat boende, kan inte säga exakt var hon bor eller varför och ändå filmar hon utsikten och förklarar att det är pga ”en person” hon behövt fly från sitt hem.

Vem kan det vara som är så himla dum mot Linda?
Det är nog henne själv hon flyr ifrån. Jagad och jagad och aldrig finna någon ro.
Citera
2025-10-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livet-i-stan
Hur i hela Hälsingland har hon råd? Att ha fem barn är inte billigt det ska köpas te,x mat, kläder och i Lindas fall då ska hon betala underhåll till Erik eftersom Moa bor hos han på heltid sen huset även om hon inte har lån så ska det ju underhållas sen bilen det är inte gratis, Sen blev jag rejält förbannad efter gårdagens vlogg hon pratar bara om henne och dom fyra minsta barnen och ibland nämner hon Alexander när det vankas kalas ingenting om Eliot, Moa eller Oscar och då är Moa 17 år och linda har forfarande ansvar över henne.

Jag tror även att jag vet vart Lägenheten ligger och där i det området är det bara bostadsrätter så hon hyr i andra hand och det är konstigt att bostadsrättsföreningen godkänner att dom bor 5 personer i en 1,a
Få se vart hon skriver sig. Där man har sin sovplats måste man vara skriven. Om inte är det fängelse i straffskalan. Det går bra nu.
Citera
2025-10-02, 14:34
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Få se vart hon skriver sig. Där man har sin sovplats måste man vara skriven. Om inte är det fängelse i straffskalan. Det går bra nu.

Jag tror hon nu efter Eriks inlägg illa kvickt flyttar till stan på heltid skriver sig där och försöker sälja huset och vill ingen köpa det då lägger hon ett skambud och har barnen ibland, strömsund är en liten by och folk kommer att prata hon lär knappt kunna slänga skräp eller hämta barnen utan att folk tittar och pekar
Citera
2025-10-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladder
Lindas värld rasar.

Om det ens är sant det som Linda påstår om Erik så tycker jag ändå det är en fullt rimlig reaktion på så många års utnyttjande av honom. Det är klart att han vill nå henne när hon förhalar bodelningen.
Som man kan man aldrig vinna över en kvinna. Så är det bara.
Reagerar man inte så är man en mes. Reagerar man är man farlig och de blir rädd. Vanligtvis som man knyter man näven i fickan under ett förhållande för att både behålla henne och lugnet. Men när de gränserna blir flyttade på så släpps fördämningen. Kvinnan blir rädd då hon får se en annan sida hos mannen hon inte mött förut. Då kommer det - det som alla kvinnor kör med och det är att - de är rädda. Så vips så sluter sig de andra kvinnorna runt henne och tröstar henne i hennes "utsatthet och förtvivlan" med deras gemensamma fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in