2025-04-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jag har den senaste tiden noterat en relativt ung kvinna som uppenbarligen har någon form av psykisk sjukdom. Hon går runt med ansiktet insmort med någon svart/brun kräm och en afro peruk. Alltså någon form av blackface med skokräm typ. Någon annan som sett henne runt Kungsholmen?

Hon har varit sjuk länge tror jag.
En liknande kvinna brukade bo i Johanneshov för ung 15 år sedan. Svart i ansiktet + solglasögon, oavsett väder.
Citera
2025-10-04, 09:25
Medlem
Någon som mött
Senast redigerad av Tveksamtundrande 2025-10-04 kl. 10:13.
Citera
2025-10-04, 10:08
Medlem
floraflaps avatar
Men vem är han som brukar synas vid Odenplan. Han med röd stickad mössa och svarta skinnbyxor och solglasögon. För tre veckor sedan öste han ut svart färg i en tunnelbanevagn på golvet och målade golvet svart ca en meter stort. En annan gång jag såg han satt han med typ mer än tio mobiltelefoner och tjattrade i alla samtidigt och ropade nånting om utomjordingar som han träffar. Skumt.
Citera
2025-10-06, 11:12
Medlem
Hur är det med Jesustanten nu för tiden?
Citera
2025-10-06, 11:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Hur är det med Jesustanten nu för tiden?
Hon dog för några år sedan.
Citera
2025-10-06, 11:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Negern som sålde cd skivor.

Hallå, köpa skiva! Hallå!

Finns han kvar?
Citera
2025-10-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon dog för några år sedan.

Nej tydligen lever denne Eva.
Citera
2025-10-08, 11:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Nej tydligen lever denne Eva.
Aha, blandade ihop två personer då.
Citera
Igår, 16:54
Medlem
Grovsnusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
"Ögonlapps-mannen" i Bromma:

Extremt oskön man i 50-årsåldern som brukar gå på bussen vid Brommaplan, alltid klädd i svart skjorta, svarta jeans, och med en ögonlapp. Brukar alltid ha med sig någon slags pärm, men jag tvivlar på att han har ett jobb.

Han är ganska snacksalig och söker kontakt med andra passagerare för att lägga ut texten om olika ämnen och vill verka viktig. Han har satt i system att ringa SL:s växel för att klaga på chaufförerna, jag har själv sett honom göra det två gånger bara senaste månaden. Det kan vara saker som att de har takluckan öppen när han vill att den ska vara stängd(trots att det är 25-30 grader varmt i bussen), han verkar gå igång på att ge order.

Han brukar även konfrontera chaufförerna direkt. Tidigare i somras började han gorma om takluckan redan innan han gick på, och när chaffisen inte lydde så skrek han "fuck you" och gick iväg för att ringa SL istället för att gå på bussen
haha stötte på han på tuben 2020 under väldigt roliga o.stämdigheter. Ska se om jag hittar bild på honom, för det har jag nånstans.
Citera
Idag, 08:59
Medlem
rondellhundens avatar
Kommer det komma nya original i framtiden från de nya unga generationerna tror ni? Känns som originalen minskat rejält med åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in