2019-09-28, 02:02
Medlem
LagomLats avatar
Det vet jag inte, man i 60-årsåldern, tunnhårig.

LL
Citera
2019-10-13, 01:52
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det vet jag inte, man i 60-årsåldern, tunnhårig.

LL

Dömd pedofil.
Kommer från Hälsingland.
Är alltid på trav.

En rolig anekdot om honom är att han sprang upp i måldomartornet på Romme-travet, låste dörren och började prata ut i högtalarna.
Tog en jävla tid innan dom fick ut honom därifrån.
Citera
2019-10-16, 00:49
Medlem
GRlSs avatar
För några månader sedan när jag åkte tunnelbana i Stockholm så var det en korthårig, asiatisk, kraftigare kvinna som såg ut och lät mer som en man som satt för sig själv och skrek "håååll kaeeften. Stäng fågelluckorna!" om och om igen. Någon som känner igen?
Citera
2020-01-06, 23:56
Medlem
Mina bidrag:

1. Jesustanten. Såg henne senast idag faktiskt, spatserandes på Sveavägen.

2. En yngre man av afrikanskt ursprung, som två gånger på pendeltåget mot Stockholm City ställt sig i varje vagn och högljutt ropat ut något i stil med: "Hallå! Jag är 23 år och oskuld!!!!!!" Samt på engelska vid ett tillfälle typ: "Listen, i am 23 years old and i am a virgin!!!!!" Blev riktigt stelt båda gångerna och han ropade förfärligt högt.

3. En välklädd yngre man av asiatiskt ursprung, som sittandes på pendeltåget på samma linje lungt och sansat frågat medpassagerarna om frälsningen/Jesus, och börjat sjunga rent spontant. Han var inte obehaglig på något sätt, och jag tyckte mest synd om honom.

4. (Bonushistoria). Förra året när jag satt på pendeln påväg hem från ett jobb som jag hade då satt ett par äkta skånska lantisar snett mittemot mig. De pratade om de verkligen var påväg mot rätt station, varpå jag ryckte in och sa att nästa station var Årstaberg. De hade stigit på i Stockholm City och tåget var då ståendes vid Södra Station, en rutt som går genom underjordiska tunnlar. De blev panikslagna och reste sig upp, och sade då följande på bred skånsk bonndialekt: "Fan också, vi har tagit fel tunnelbana IGEN!!!!!" Hela vagnen började då att gapskratta i kollektiv andakt. Har aldrig sett något liknande.
Citera
2020-01-07, 20:52
Medlem
Stöter alltid på en medelålders man som tigger på tunnelbanans innerstadsstationer, han blir alltid förbannad när ingen har mynt på sig och börjar svära om att alla är osympatiska och att han inte fått pengar av någon på hela tåget. Han är garnaterat en drogmissbrukare och har svårt med att få ihop orden och så.
Citera
2020-04-06, 10:37
Medlem
Cashews avatar
Jag har den senaste tiden noterat en relativt ung kvinna som uppenbarligen har någon form av psykisk sjukdom. Hon går runt med ansiktet insmort med någon svart/brun kräm och en afro peruk. Alltså någon form av blackface med skokräm typ. Någon annan som sett henne runt Kungsholmen?
Citera
2020-04-06, 15:02
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jag har den senaste tiden noterat en relativt ung kvinna som uppenbarligen har någon form av psykisk sjukdom. Hon går runt med ansiktet insmort med någon svart/brun kräm och en afro peruk. Alltså någon form av blackface med skokräm typ. Någon annan som sett henne runt Kungsholmen?

Kan vara Leila K.

LL
Citera
2020-04-06, 16:54
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Kan vara Leila K.

LL

Nej det är det definitivt inte. Det här är en yngre förmåga, gissar jag eftersom hon har skokräm i hela ansiktet, plus läppstift och afroperuk.
Citera
2020-04-06, 17:42
Medlem
Verkligt rolig tråd, mina favoriter:
#21 Kuliga dvärgar (Hahaha!)
#60 Bingolotto-gubben har jag sett
#61 Täljö-Kalle
#78 Fimp-Mange
#132 Mongo
#182 Roffe med Hunden har jag träffat, gav honom en femtiolapp till hundmat, gubben verkade hygglig och jycken var fin och välskött
Citera
2020-04-06, 19:24
Medlem
Jesus-tanten lever och frodas kan jag bekräfta. Stod och gastade som vanligt nere i Hötorgets tunnelbana vid uppgången mot Sveavägen/Kungsgatan. Hon har en jävla pipa för att vara så liten, den där ömma strupen skulle nog inte må dåligt av en halstablett eller två efter alla års skrikande.

Passerar Odenplan dagligen och ser alltid en och samma uppenbart psyksjuk äldre tant där. Stor som ett hus och ser allmänt härjad ut. Oftast sitter hon bara på torget med en uppsättning väskor och gör ingenting, men idag hade hon spårat ur i sin sjukdom och satt i solen lite längre ner på Odengatan med en påse från Coop bunden runt huvudet som någon sorts hatt och läste Expressen med ett förstoringsglas.
Citera
2020-04-12, 01:07
Bannlyst
En OV med icke Svensk ursprung. Kan inte prata korrekt Svenska, uppträder hetsig . Skulle vilja hamna i rummet med honom, heter Muhammed i förnamn och har ett våldskapital som får polisen baseball ligan att vara rensa dagisfröknar.
Citera
2020-04-13, 08:30
Medlem
Någon som stött på den förmodat hemlösa mannen som man mer eller mindre alltid stöter på, oavsett tid vid Stadsbibliotekets busshållplats? Ber alltid om en cigg och man undrar hur han har tid och dricka bärs eller fixa sig käk när han frågar om cigg hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in