Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Men herregud?! Behövs allt berättas och förklaras för dig?
Det är sunt förnuft att ändra gränsen.
Gränsen ändrar du i din bank - inte hos American Express.
Vilken tur att det finns e-faktureentusiaster som har stenkoll på detta, så att vi andra kan lägga vårt fokus på andra mindre viktiga grejer.
Ok, det kanske finns någon funktion att ändra beloppet men jag hittar den inte i min internetbank heller. Jag går in på e-faktura och där står det bara "AMERICAN EXPRESS ansluten" och det enda alternativ jag kan välja är "Avsluta e-faktura".
Det står inte heller något på de inscannade fakurorna om hur man ändrar beloppet eller vad beloppet är inställt på.
Måste jag på något sätt prata med en fysisk person har vi gått över gränsen för vad som kan klassas som enkelt.
EDIT: Jag lyckades fixa det. Man måste logga in hos American Express på deras hemsida i browsern och inte i appen. Sedan får man trycka på Service -> Fakturafrågor -> E-faktura/pappersfaktura under Faktura & Betalning och sist trycka på att man vill ändra beloppet.
Allt detta hade givetvis alla andra koll på från dag ett.
Det roliga är att texten nu ändrats i FAQ:en, när man loggat in genom hemsidan.
Tidigare stod det att "Har du ett kreditkort är e-fakturan automatiskt inställd på minimumbelopp" (vilket det fortfarande gör i appen).
Nu har texten ändrats till "Har du ett kreditkort är e-fakturan automatiskt förinställd på totalt belopp. Du kan enkelt ändra till minimibelopp genom att klicka
här."
Jag har nu också en snabblänk längst upp i FAQ:en till att ändra tillbaka till minimibelopp, som jag är osäker på om den fanns där tidigare innan jag ändrade till totalt belopp.
Det känns som att American Express väldigt gärna vill att man bara ska betala minimumbeloppet.