2025-10-05, 18:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
De som vill får inte det
Varför ska jag då bry mig om socialt bakslag mot de fåtal kvinnor som vill spela tvspel eller vad det nu är ni påstår en man kan göra socialt men inte en kvinna? Så vi skall alltså se till kollektivet med män men se till individens behov med kvinnor?

Hur många straighta män har velat klä sig som färgsprakande och fjolliga bögar på jobbet och blivit hindrade? Och vad var det för slags jobb? Brandman? Polis? Militär? Elektriker? Dagispedagog?

När transor läste sagor för barn var det främst SD män som protesterade mot de färgsprakande och fjolliga bögarna, kallade dem "pedofiler" bland annat.

Vad tycker du om att män ställer såna klädkrav på andra män?

Citat:
Jo, eftersom du gnäller om "sexism" samtidigt som du kräver att män följer den traditionella könsrollen
Om en man ej lever funktionalistiskt arbetraluv sp ör han omogen enligt dig, till skillnad från om kvinnor ej gör det

Nej det har jag inte alls det klagat på, tvärtom. Istället för att leva som arbetsslavar vill jag att män spenderar mer tid med sina barn (om de har några) och jag är 100% för en arbetstidsförkortning för alla.
Citera
2025-10-05, 19:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Lilla härmis-jenny är tillbaka igen ser jag

Ja det är enda sättet att få dig att reflektera över hur ditt svammel låter.
Citera
2025-10-05, 19:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag säger inte till en kvinna med rakad skalle och säckiga klöder att "mogna" wller "klä sig normalt" och jag kräver inte heller att en man tar hormoner om han vill bära smink och uttrycksfulla kläder på arbetsplatsen

Inte jag heller, absolut inte.
Citera
2025-10-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många straighta män har velat klä sig som färgsprakande och fjolliga bögar på jobbet och blivit hindrade? Och vad var det för slags jobb? Brandman? Polis? Militär? Elektriker? Dagispedagog?
Så Di Leva hade utan problem kunnat bära sitt smink om han jobbade pp snabbköpet och inte var artist?
Jag har sett kvinnlig polis med ansiktet fullt med smink, dags att vi ställer samma krav på funktionalism pp kvinnliga poliser
Citat:
När transor läste sagor för barn var det främst SD män som protesterade mot de färgsprakande och fjolliga bögarna, kallade dem "pedofiler" bland annat.
Och här visar du ditt hyckleri efter att tidigare ha uttryckt förakt mot mön som ej beter sig traditionellt maskulint
Förstår inte varför dragshow story hour skall vara tillåtet om det är förbjudet flr manliga lärare och bibliotikarier att bära smink och alternativmode
Dragshow är tillfällig utklädnad och inte exempel pp daglig stil, mycket pretentiöst, som sagt
Dragshow lär ut till unga pojkar att de bara kan bära smink och uttrycksfulla kläder när de klär ut sig till kvinna och inte som simpel stil på samma sätt som båda könen har tatueringar

Citat:
Vad tycker du om att män ställer såna klädkrav på andra män?
Inte bara män som gör det, ni skyller på männen när båda könen har de kraven
Du har ju själv uttryckt avsky mot män som bär smink och tighta och uttrycksfulla kläder
Det är ju du som vill ha jämlikhet
Citat:
Nej det har jag inte alls det klagat på, tvärtom. Istället för att leva som arbetsslavar vill jag att män spenderar mer tid med sina barn (om de har några) och jag är 100% för en arbetstidsförkortning för alla.
Jo, du uttryckte dig hånfullt om "svaga män" som inte är traditionellt maskulina
En man kan till skillnad från kvinnor ej bära smink och uttrycksfulla kläder och posta selfies för att vara lämplig som förälder enligt dig
Citera
2025-10-05, 19:21
Medlem
Citat:
Inte jag heller, absolut inte.
Du säger till "svaga män", dvs mön som uttrycker sig med sitt utseende dagligen att "vöxa upp", jo
Du mäter mognad olika baserat på kön, att det ör specifikt mön som ör omogna om de postar selfies eller bär smink och uttrycksfulla kläder dagligen som varje dag vorre en fest
Citera
2025-10-05, 19:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så Di Leva hade utan problem kunnat bära sitt smink om han jobbade pp snabbköpet och inte var artist?
Jag har sett kvinnlig polis med ansiktet fullt med smink, dags att vi ställer samma krav på funktionalism pp kvinnliga poliser

Och här visar du ditt hyckleri efter att tidigare ha uttryckt förakt mot mön som ej beter sig traditionellt maskulint
Förstår inte varför dragshow story hour skall vara tillåtet om det är förbjudet flr manliga lärare och bibliotikarier att bära smink och alternativmode
Dragshow är tillfällig utklädnad och inte exempel pp daglig stil, mycket pretentiöst, som sagt
Dragshow lär ut till unga pojkar att de bara kan bära smink och uttrycksfulla kläder när de klär ut sig till kvinna och inte som simpel stil på samma sätt som båda könen har tatueringar

Inte bara män som gör det, ni skyller på männen när båda könen har de kraven
Du har ju själv uttryckt avsky mot män som bär smink och tighta och uttrycksfulla kläder
Det är ju du som vill ha jämlikhet

Jo, du uttryckte dig hånfullt om "svaga män" som inte är traditionellt maskulina
En man kan till skillnad från kvinnor ej bära smink och uttrycksfulla kläder och posta selfies för att vara lämplig som förälder enligt dig

Citat:
Du säger till "svaga män", dvs mön som uttrycker sig med sitt utseende dagligen att "vöxa upp", jo
Du mäter mognad olika baserat på kön, att det ör specifikt mön som ör omogna om de postar selfies eller bär smink och uttrycksfulla kläder dagligen som varje dag vorre en fest

Men du, jag har inte uttryckt något av detta som du anklagar mig för. Varför håller du på så här?
Citera
2025-10-05, 19:32
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja det är enda sättet att få dig att reflektera över hur ditt svammel låter.

Du kanske borde reflektera lite mer istället?

Om det stör dig att jag konstaterar att kvinnor är svaga och ömtåliga och du vill leka tjejerna mot killarna a la lågstadiet så kan du replikera med något negativt om män som faktiskt är sant istället. Det finns mycket att välja på.
Citera
2025-10-05, 19:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Exempel: Tror de flesta tycker att det är "normal feminism" att alla oavsett kön ska ha rätt att utbilda sig till det man vill. Men när konsekvensen av detta blir att kvinnor vill göra karriärer inom det fält de utbildat sig till istället för att vara hemma med barn, då är det tydligen extremfeminism enligt många här.

Så var går din gräns?

Det finns ingen gräns. All feminism är extrem, och det är män som är förtryckta i västvärlden idag. Klockan ska vridas tillbaka, eftersom kvinnor uppenbarligen inte klarar av frihet. I USA finns det redan allt fler som förespråkar "Repel the 19th Amendment", det vill säga avskaffa kvinnors rösträttt. Det kommer att komma hit okcså när vänsterliberala kvinnor kört allt i botten.
Citera
2025-10-05, 19:39
Medlem
Citat:
Men du, jag har inte uttryckt något av detta som du anklagar mig för. Varför håller du på så här?
Jo, jag ska visa ditt hpn mot mön sim inte följer mallen nör jag kommer hem
Du kan ju visa mig vart du klagar över förbudet för smink och alternativmode på män på arbetsplatsen
Ich nej "alla män vill inte vara så" duger inte som svar eftersom alla män ej vill vara trans ich alla kvinnor vill ej spela tvspel
Citera
2025-10-05, 19:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du kanske borde reflektera lite mer istället?

Om det stör dig att jag konstaterar att kvinnor är svaga och ömtåliga och du vill leka tjejerna mot killarna a la lågstadiet så kan du replikera med något negativt om män som faktiskt är sant istället. Det finns mycket att välja på.

Det var inte jag som började med att ställa könen mot varandra. Och du, ge dig inte in i leken om du inte leken tåler.

Vad var inte sant med att män är labilare, ömtåligare psykiskt och biologiskt jämfört med kvinnor? Är det inte jäkligt labilt och psyksjukt att stå för nästan alla vansinnesdåd, mord, misshandlar, våldtäkter, sexuella övergrepp på kvinnor och barn världen över? Bara som exempel.
Citera
2025-10-05, 19:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jo, jag ska visa ditt hpn mot mön sim inte följer mallen nör jag kommer hem
Du kan ju visa mig vart du klagar över förbudet för smink och alternativmode på män på arbetsplatsen
Ich nej "alla män vill inte vara så" duger inte som svar eftersom alla män ej vill vara trans ich alla kvinnor vill ej spela tvspel

Jag är ledsen, men jag hänger inte alls med i vad du gaggar om.
Citera
2025-10-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns ingen gräns. All feminism är extrem, och det är män som är förtryckta i västvärlden idag. Klockan ska vridas tillbaka, eftersom kvinnor uppenbarligen inte klarar av frihet. I USA finns det redan allt fler som förespråkar "Repel the 19th Amendment", det vill säga avskaffa kvinnors rösträttt. Det kommer att komma hit okcså när vänsterliberala kvinnor kört allt i botten.
Vad är det vi inte klarar av, mer specifikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in