Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Hur många straighta män har velat klä sig som färgsprakande och fjolliga bögar på jobbet och blivit hindrade? Och vad var det för slags jobb? Brandman? Polis? Militär? Elektriker? Dagispedagog?
Så Di Leva hade utan problem kunnat bära sitt smink om han jobbade pp snabbköpet och inte var artist?
Jag har sett kvinnlig polis med ansiktet fullt med smink, dags att vi ställer samma krav på funktionalism pp kvinnliga poliser
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
När transor läste sagor för barn var det främst SD män som protesterade mot de färgsprakande och fjolliga bögarna, kallade dem "pedofiler" bland annat.
Och här visar du ditt hyckleri efter att tidigare ha uttryckt förakt mot mön som ej beter sig traditionellt maskulint
Förstår inte varför dragshow story hour skall vara tillåtet om det är förbjudet flr manliga lärare och bibliotikarier att bära smink och alternativmode
Dragshow är tillfällig utklädnad och inte exempel pp daglig stil, mycket pretentiöst, som sagt
Dragshow lär ut till unga pojkar att de bara kan bära smink och uttrycksfulla kläder när de klär ut sig till kvinna och inte som simpel stil på samma sätt som båda könen har tatueringar
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Vad tycker du om att män ställer såna klädkrav på andra män?
Inte bara män som gör det, ni skyller på männen när båda könen har de kraven
Du har ju själv uttryckt avsky mot män som bär smink och tighta och uttrycksfulla kläder
Det är ju du som vill ha jämlikhet
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Nej det har jag inte alls det klagat på, tvärtom. Istället för att leva som arbetsslavar vill jag att män spenderar mer tid med sina barn (om de har några) och jag är 100% för en arbetstidsförkortning för alla.
Jo, du uttryckte dig hånfullt om "svaga män" som inte är traditionellt maskulina
En man kan till skillnad från kvinnor ej bära smink och uttrycksfulla kläder och posta selfies för att vara lämplig som förälder enligt dig