2025-10-05, 17:50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
400g kött + tillbehör är inget direkt problem för mig till middag om jag slitit lite den dagen, men jag är äckligt mätt. En 150's burgarmeny står jag mig på i högst en timme, sen börjar jag småäta. Jag väger 70KG.

Vad fan är det för fel på er? Testa Ozempic. En 150´s burgare med tillbehör står jag mig på i 5 timmar, sen kanske en salamimacka som kvällsmål.
Citera
2025-10-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad fan är det för fel på er? Testa Ozempic. En 150´s burgare med tillbehör står jag mig på i 5 timmar, sen kanske en salamimacka som kvällsmål.
Testat röra på dig?
Citera
2025-10-05, 17:52
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ingen aning. Numera är alla informationskanaler så nerspammade med hysteriska kostråd att det är svårt att hitta information om hur det var förr.
Att man skulle dö i hjärtinfarkt av några ägg, socialstyrelsen rekommenderar 6-8 skivor bröd om dagen.

Ja, det är bra argument för att lägga ner ett antal myndigheter som bara håller på med aktivistiskt trams.
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Spontant tycker jag att 400 gram om dagen låter väldigt mycket. Sen varierar det ju rätt mycket från land till land och från en tid till en annan. I Argentina ligger man på runt 300 gram per dag i snitt. I Indien ligger man bara på 30.

Själv ligger jag nog mellan 80 och 120. Mest fläskkött.
Stat och myndigheter har inte någon som helst rätt att lägga sig i mitt privatliv på det sättet så länge landet inte är en kommunistisk diktatur där sånt förekommer. Fast vi kanske redan är där...
Citera
2025-10-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Finns det någon som på allvar bryr sig om dessa rekommendationer?

Ja, dessvärre. Jobbar på en arbetsplats med typiska svenneakademiker och jag kan intyga att de köper allt som sägs av media/myndigheter om olika saker. Det gäller kostråd, vaccin, Mellanöstern, USA, elförsörjning, klimat, invandring osv. Gemene svensk är en väldigt simpel varelse som inte har kapacitet att tänka själv.
Citera
2025-10-05, 18:17
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
400g kött + tillbehör är inget direkt problem för mig till middag om jag slitit lite den dagen, men jag är äckligt mätt. En 150's burgarmeny står jag mig på i högst en timme, sen börjar jag småäta. Jag väger 70KG.

Jag kan trycka i mig 2 big tastys till lunch om man rört sig rejält o varit o sprungit på morgonen.

Då håller sig kurret borta över dan iaf
Citera
2025-10-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Vi vet väl alla att rött kött inte är fantastiskt för hjärta och kärl

Det vet vi inte alls, din byfåne.
Citera
2025-10-05, 18:40
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Att man skulle dö i hjärtinfarkt av några ägg, socialstyrelsen rekommenderar 6-8 skivor bröd om dagen.

Ja, det är bra argument för att lägga ner ett antal myndigheter som bara håller på med aktivistiskt trams.

Stat och myndigheter har inte någon som helst rätt att lägga sig i mitt privatliv på det sättet så länge landet inte är en kommunistisk diktatur där sånt förekommer. Fast vi kanske redan är där...
Baserade man inte hjärtinfarktsrisken av ägg på studier där man gav kaniner en massa ägg?
Citera
2025-10-05, 18:41
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Har jag överlevt så här långt, så är det inte så farligt att äta kött

Jag kommer att fortsätta med det.
Citera
2025-10-05, 18:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Har jag överlevt så här långt, så är det inte så farligt att äta kött

Jag kommer att fortsätta med det.

Det är bara processat kött man skall undvika

Korv,bacon o så vidare
Citera
2025-10-05, 18:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det är bara processat kött man skall undvika

Korv,bacon o så vidare
Det som är så gott, och som jag äter ofta och gärna.

Jag fortsätter som förut.
Citera
2025-10-05, 18:52
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det som är så gott, och som jag äter ofta och gärna.

Jag fortsätter som förut.

Ja men du har ju varit med ett tag så det är väl bara o tuta vidare.

Men yngre o era barn ska undvika det o bara köra på rejäla köttbitar eller köttfärs.

Är själv uppväxt som en vargunge
Citera
2025-10-05, 18:53
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Finns ju infödingstammar som bara äter kött nästan , lite frukter så där får dom väl iaf c-vitamin

Citat:
Sen får man ju äta några frukter med c-vitamin eller en multivitaminerltablettus

Då har man allt

Vitamin C behövs för syntetisering av kollagen. Äter man mycket kött och fisk behövs ingen syntes, och alltså inte heller vitamin C. De spårmängder som behövs finns i kött.

C-vitamin konkurrerar även med kolhydrater om samma enzymer, så ju fler kolhydrater, desto mer vitamin C behövs för att hålla jämvikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in