2025-10-05, 16:34
Medlem
DrJolls avatar
Vi behöver b vitamin och andra saker som finns i kött. Ok att äta kött som inte är rött kött t ex kyckling. Min rekommendation är ca 89.55 gram kött per dag.
Citera
2025-10-05, 16:42
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Vi behöver b vitamin och andra saker som finns i kött. Ok att äta kött som inte är rött kött t ex kyckling. Min rekommendation är ca 89.55 gram kött per dag.

Lax är bra , tjacka såna där frysta fyrpack och tina.

Sen saltar man rejält o äter det rått.

Vill man ha lite fibrer så smackar man på dom på Wasa Sport knäcke eller fullkornsbröd med äkta smör
Citera
2025-10-05, 16:44
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hur fan får man i sig 400 Gr kött på en dag? En rejäl hamburgare är på mellan 150-200 Gr. Den blir jag mätt på och står mig på i flera timmar
Frukost bacon 200 gram, lunch köttbit 200 gram, snack ölkorv 50 gram, kvällsmat kött 150 gram.
Citera
2025-10-05, 16:51
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Lax är bra , tjacka såna där frysta fyrpack och tina.

Sen saltar man rejält o äter det rått.

Vill man ha lite fibrer så smackar man på dom på Wasa Sport knäcke eller fullkornsbröd med äkta smör
Absolut! Men glöm inte de härliga sill mackorna! Kokt potatis på surdegsbröd och inlagd löksill ovanpå. Mjums!
Citera
2025-10-05, 17:02
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
90gram?
Jag äter upp mot kilot kött varje dag. Där har du korrekt köttintag.
Citera
2025-10-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Människan har inte varit en växtätare, en herbivor, på typ hundra tusen år.

Att försöka få oss att bli växtätare, så vi kan få plats med ytterligare ett par miljarder afrikaner, MENA & syd/västasiater på planeten, är inget jag köper. Det är störtlöjligt.

Påminner om veganerna i Futurama som matar ett lejon med Tofu för att bevisa att man inte behöver äta kött...

https://www.youtube.com/watch?v=6V-X2yogmqc

Haha kul video dock är det miljontals år.
Citera
2025-10-05, 17:14
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
90gram?
Jag äter upp mot kilot kött varje dag. Där har du korrekt köttintag.

Då får du i dig 2500kcal ungefär

Sen 1 l mjölk

6 ägg,ost eller dylikt på nån fullkornsbrödskiva

Sen får man ju äta några frukter med c-vitamin eller en multivitaminerltablettus

Då har man allt
Citera
2025-10-05, 17:25
Medlem
100% politiskt statement. Vi vet väl alla att rött kött inte är fantastiskt för hjärta och kärl men samtidigt blir det bara bisarrt när dom fortsätter sänka till man får dela upp en cheeseburgare på 3 dagar för att hålla sig på rätt sida.

Lika absurt som att påstå att någon som dricker 4 öl vid mer än ett tillfälle i månaden utgör någon som helst form av markör för alkoholism...

Lika vackert som att sätta upp målet med noll trafikdödsfall. Det är en vacker tanke men mer pyntad vision än något annat.
Citera
2025-10-05, 17:33
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Verkar.....förmodligen?

Fibrer är inte essentiellt och allt vi behöver finns i animalier.

Man kan leva på vegetabilier men riskerar då ohälsa.
Med bara animalier och utan fibrer riskerar man Jordan Peterson-nivåer av ohälsa. Om man inte äter råa sälinälvor och liknande, eskimo style.
Citera
2025-10-05, 17:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Med bara animalier och utan fibrer riskerar man Jordan Peterson-nivåer av ohälsa. Om man inte äter råa sälinälvor och liknande, eskimo style.

Har du några belägg för det du påstår?
Citera
2025-10-05, 17:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
100% politiskt statement. Vi vet väl alla att rött kött inte är fantastiskt för hjärta och kärl men samtidigt blir det bara bisarrt när dom fortsätter sänka till man får dela upp en cheeseburgare på 3 dagar för att hålla sig på rätt sida.

Lika absurt som att påstå att någon som dricker 4 öl vid mer än ett tillfälle i månaden utgör någon som helst form av markör för alkoholism...

Lika vackert som att sätta upp målet med noll trafikdödsfall. Det är en vacker tanke men mer pyntad vision än något annat.

Nej, det vet jag inte.

Var kan vi hitta bevis för att rött kött inte är fantastiskt för hjärta och kärl?
Citera
2025-10-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hur fan får man i sig 400 Gr kött på en dag? En rejäl hamburgare är på mellan 150-200 Gr. Den blir jag mätt på och står mig på i flera timmar
400g kött + tillbehör är inget direkt problem för mig till middag om jag slitit lite den dagen, men jag är äckligt mätt. En 150's burgarmeny står jag mig på i högst en timme, sen börjar jag småäta. Jag väger 70KG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in