2025-10-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor älskar färgsprakande och fjolliga bögar så vem är det som sätter dessa strikta klädkoder för män?
Inte på arbetsplatsen och inte på straighta män
Bögar bär inte färgglada kläder som en del av daglig identitet
Dragshow är mycket pretantiöst då det ejr exempel på en daglig stil utan det handlar om bögar som inte kan tillåta sig själva att bära smink och visa utstyrslar utan att det bärs med bröstproteser och som ett sätt att "klä ut sig till kvinna"
Citera
2025-10-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur då? Ni slipper ju ha kläder på hela överkroppen om ni känner för det. Samt slipper bh. De är verkligen inte sköna.
På stranden, ja, inte på krogen
På arbetsplatsen får vi inte bära smink eller ha lila hår
De arbetsplatser som ej kräver uniform förbjuder alternativmode på män
På krogen kan ni gå med magtröja eller öppen kavaj med bh under
Om det blir tillåtet för er att visa brösten på stranden, kommer ni då byta till säckiga shorts eftersom ni anser att mön ej skall bära string eller ens speedos?
Citera
2025-10-05, 18:26
Medlem
Citat:
Jag är kanske inte feminist. Jag har aldrig själv kallat mig för det. Jag kan vara nazist eller en kattviskare som hjälper katter med deras trauman. The sky is the limit klädkodskillen.
Var vad du vill, men hyckla inte
Citera
2025-10-05, 18:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Inte på arbetsplatsen och inte på straighta män
Bögar bär inte färgglada kläder som en del av daglig identitet
Dragshow är mycket pretantiöst då det ejr exempel på en daglig stil utan det handlar om bögar som inte kan tillåta sig själva att bära smink och visa utstyrslar utan att det bärs med bröstproteser och som ett sätt att "klä ut sig till kvinna"

Så du menar alltså att straighta män egentligen vill klä sig som färgsprakande och fjolliga bögar men får inte för sina chefer och för kvinnor? Eller vad är problemet?
Citera
2025-10-05, 18:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Var vad du vill, men hyckla inte

Jag hycklar inte. Hycklar du?
Citera
2025-10-05, 18:34
Medlem
Citat:
På stranden, ja, inte på krogen
På arbetsplatsen får vi inte bära smink eller ha lila hår
De arbetsplatser som ej kräver uniform förbjuder alternativmode på män
På krogen kan ni gå med magtröja eller öppen kavaj med bh under
Om det blir tillåtet för er att visa brösten på stranden, kommer ni då byta till säckiga shorts eftersom ni anser att mön ej skall bära string eller ens speedos?
Tyvärr har ju bögarna lagt beslag på allt kul herrmode. Men det enda du riskerar om du sminkar dig eller har lila hår är att folk tror att du är gay. Det är väl inte så farligt? Samt inte feminismens fel att många män lider av homofobi. Tror många feminister skulle uppskatta män som går utanför normen. Tror du det var en lek för kvinnor att börja bära byxor och bekväma skor, samt kort hår? Ta en för laget och för kampen nu.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2025-10-05 kl. 18:36.
Citera
2025-10-05, 18:34
Medlem
Citat:
Så du menar alltså att straighta män egentligen vill klä sig som färgsprakande och fjolliga bögar men får inte för sina chefer och för kvinnor? Eller vad är problemet?
De som vill får inte det
Varför ska jag då bry mig om socialt bakslag mot de fåtal kvinnor som vill spela tvspel eller vad det nu är ni påstår en man kan göra socialt men inte en kvinna? Så vi skall alltså se till kollektivet med män men se till individens behov med kvinnor?
Citera
2025-10-05, 18:36
Medlem
Citat:
Jo, eftersom du gnäller om "sexism" samtidigt som du kräver att män följer den traditionella könsrollen
Om en man ej lever funktionalistiskt arbetraluv sp ör han omogen enligt dig, till skillnad från om kvinnor ej gör det
Citera
2025-10-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag säger bara att man inte bör svälja allt med hull och hår.
Tänker du att om Israel ville utrota alla palestinier så skulle de ganska enkelt kunna göra det?
Vilken sida är det som brukar sätta käppar i hjulet vid fredsförhandlingarna?

Samma ögonblick som kriget tar slut får Bibi det hett om öronen hoppas jag.
Citera
2025-10-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tyvärr har ju bögarna lagt beslag på allt kul herrmode. Men det enda du riskerar om du sminkar dig eller har lila hår är att folk tror att du är gay. Det är väl inte så farligt? Samt inte feminismens fel att många män lider av homofobi. Tror många feminister skulle uppskatta män som går utanför normen. Tror du det var en lek för kvinnor att börja bära byxor och bekväma skor, samt kort hår? Ta en för laget och för kampen nu.
Det är fortfarande förbjudet på arbetsplatsen oavsett och detta ser ni inget problem med
Snygg slingring
Så här är er attityd mot män med utstickande stil, 3:35 och 5:47:
https://youtu.be/IPL_Tp95TFY?si=PQDGoScJIhnwDSge
Citera
2025-10-05, 18:42
Medlem
Citat:
Jag säger inte till en kvinna med rakad skalle och säckiga klöder att "mogna" wller "klä sig normalt" och jag kräver inte heller att en man tar hormoner om han vill bära smink och uttrycksfulla kläder på arbetsplatsen
Citera
2025-10-05, 18:53
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ju mer frihet och självständighet man ger människor desto sämre går det för män. Det är ingen hemlighet varför, ni är labilare, ömtåligare psykiskt och biologiskt, detta är ren fakta och något som både forskning och förstaklassarna på skolgården är överens om.

Lilla härmis-jenny är tillbaka igen ser jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in