2025-10-04, 10:34
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Du har verkligen rätt! Personalen äter lunch på jobbet. Det har jag sett med egna ögon!
Vilken/vilka av rätterna på avsmaknings menyn åts som personal mat?
Citera
2025-10-04, 11:13
Medlem
Att servera 15 rätter innebär mycket förebyggande arbete..alltså att man förbereder mat i dagar och sedan har det i kylskåpet..perfekt miljö för listeria..
Citera
2025-10-04, 11:14
Medlem
Det värsta som kan hända nu är de inte hittar orsaken/källan. Hur stor är risken?
Citera
2025-10-04, 11:17
Medlem
När stängdes restaurangen?
Vad hände under 28-29 september på Coco&Carmen?

Varför kom folk från Miljöförvaltningen och tog prover på tisdagen 30 september..och inte redan på måndagen 29 september?..när folk under hela helgen rapporterat till Coco&Carmen att de insjuknat?

Har Coco&Carmen kunnat röja bevisen under 28 och 29 september?
Citera
2025-10-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Det värsta som kan hända nu är de inte hittar orsaken/källan. Hur stor är risken?

Hittar man inte smittkällan har inte Coco&Carmen samarbetat utan röjt bevis. Redan på lördagsmorgonen 27 september började insjukna gäster att mejla restaurangen. Då borde man stängt restaurangen. För det vara flera människor som insjuknat samtidigt.

Sedan skall restaurangen sparat mat direkt som sedan skickas för analys. Nu är risken att man analyserar ”fel” mat som Coco&Carmen själv kunnat fixa.

Jocke A är en lantis från Motala, utan kockutbildning. Halvalkis med tatueringar..som innan haft desserter som haft namn som ” negerbollar”..halvrasse.

Det här är en person som i svåra situationer kan röja bevis..i tron att han gör rätt i dina situation.

JA har varit paria i krogbranschen innan. Har således ovänner i branschen.
Citera
2025-10-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vilken/vilka av rätterna på avsmaknings menyn åts som personal mat?

Kan ju inte jag veta vilka rätter de åt. Men det är nog väldigt vanligt att personalen äter på sitt arbete om de jobbar på restaurang. Jag har sett det många gånger! Jag vet även att de som jobbar på restauranger tar med sig hem. De kanske får det men kan lika gärna vara stöld. Jag har sett det med! Jag har sett kocktävlingar på TV där deltagare slickat på skeden för att sedan röra i grytan med den! Det förekommer så mycket som vi inte tror eller ser!

Fortfarande tycker jag det är väldigt konstigt att ingen i personalen blivit sjuk. Faktiskt riktigt konstigt!

Den enda rätt jag kan tänka mig att personalen inte gluffsat i sig är efterrätten!
Citera
2025-10-04, 11:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Hittar man inte smittkällan har inte Coco&Carmen samarbetat utan röjt bevis. Redan på lördagsmorgonen 27 september började insjukna gäster att mejla restaurangen. Då borde man stängt restaurangen. För det vara flera människor som insjuknat samtidigt.

Sedan skall restaurangen sparat mat direkt som sedan skickas för analys.

Jocke A är en lantis från Motala, utan kockutbildning. Halvalkis med tatueringar..som innan haft desserter som haft namn som ” negerbollar”..halvrasse.

Det här är en person som i svåra situationer kan röja bevis..i tron att han gör rätt i dina situation.

JA har varit paria i krogbranschen innan. Har således ovänner i branschen.
Vilka kollegor är ovänner i branschen?? "dina situation "... Alla kockar Utan tatueringar..?
Citera
2025-10-04, 11:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Kan ju inte jag veta vilka rätter de åt. Men det är nog väldigt vanligt att personalen äter på sitt arbete om de jobbar på restaurang. Jag har sett det många gånger! Jag vet även att de som jobbar på restauranger tar med sig hem. De kanske får det men kan lika gärna vara stöld. Jag har sett det med

Fortfarande tycker jag det är väldigt konstigt att ingen i personalen blivit sjuk. Faktiskt riktigt konstigt!

Den enda rätt jag kan tänka mig att personalen inte gluffsat i sig är efterrätten!
Så du har med andra ord har du Inte sett vad dom åt med egna ögon??
Citera
2025-10-04, 11:49
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala

Dom är väldigt duktiga, så jag tror dom kommer hitta källan till det. Troligtvis kommer det handla om bristande hantering
Citera
2025-10-04, 11:59
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Dom är väldigt duktiga, så jag tror dom kommer hitta källan till det. Troligtvis kommer det handla om bristande hantering
Av vad?
Citera
2025-10-04, 12:07
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:

Eller ostron....
Citera
2025-10-04, 12:13
På många månader dessutom? Ja, jag anmälde honom nyss för falsk ryktesspridning därför att jag fick nog av skitsnacket han kommer med och den tonen han använder. Vi får väl se hur det reningssystemet funkar här på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Fånskallen tror sig vara immun mot Allt!

Att nämnde inte portas på många månader är ett mysterium...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in