2025-10-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funplaces
Cipodipo, sluta använda en korkad AI för att argumentera — det syns tydligt i ditt svar. Cannabirök utan tobak är inte samma sak som tobak. Forskningen visar tydligt: ingen stark koppling till KOL, ingen bevisad koppling till lungcancer, och inget stöd för kortare livslängd. Värsta fallet är lite irritation, som från en brasa. Det är tobak som dödar, inte cannabis.

Här är smart AI https://chatgpt.com/g/g-6881fb3946e8...l-intelligence
Lungor och luftvägar

Rökning av cannabis, oavsett om det blandas med tobak eller inte, har visat sig skada lungvävnad och kan orsaka ärrbildning och skador på små blodkärl.
Studier har också kopplat cannabisrökning till kronisk bronkit och inflammation i luftvägarna.

Hjärta och blodkärl

Flera studier har visat att cannabisbruk är kopplat till ökad risk för hjärtinfarkt, stroke och andra hjärt-kärlsjukdomar. Enligt en studie publicerad i JACC Advances är cannabisbrukare under 50 år över sex gånger mer benägna att drabbas av hjärtinfarkt jämfört med icke-användare.
acc.org
En annan studie publicerad i JAMA Cardiology visade att personer som regelbundet använde cannabis, oavsett om det var rökning eller ätbara produkter, hade nedsatt blodkärlsfunktion jämförbar med tobaksrökare.

Sammanfattning
Område Risker vid cannabisbruk
Lungor Skador på lungvävnad, kronisk bronkit, inflammation i luftvägarna
Hjärta & blodkärl Ökad risk för hjärtinfarkt, stroke, nedsatt blodkärlsfunktion
Mental hälsa Ökad risk för psykiska störningar som schizofreni, paranoia, ångest och depression
Detta innebär att cannabis förkortar ditt liv.
Citera
2025-10-03, 19:50
Avstängd
funplacess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Lungor och luftvägar

Rökning av cannabis, oavsett om det blandas med tobak eller inte, har visat sig skada lungvävnad och kan orsaka ärrbildning och skador på små blodkärl.
Studier har också kopplat cannabisrökning till kronisk bronkit och inflammation i luftvägarna.

Hjärta och blodkärl

Flera studier har visat att cannabisbruk är kopplat till ökad risk för hjärtinfarkt, stroke och andra hjärt-kärlsjukdomar. Enligt en studie publicerad i JACC Advances är cannabisbrukare under 50 år över sex gånger mer benägna att drabbas av hjärtinfarkt jämfört med icke-användare.
acc.org
En annan studie publicerad i JAMA Cardiology visade att personer som regelbundet använde cannabis, oavsett om det var rökning eller ätbara produkter, hade nedsatt blodkärlsfunktion jämförbar med tobaksrökare.

Sammanfattning
Område Risker vid cannabisbruk
Lungor Skador på lungvävnad, kronisk bronkit, inflammation i luftvägarna
Hjärta & blodkärl Ökad risk för hjärtinfarkt, stroke, nedsatt blodkärlsfunktion
Mental hälsa Ökad risk för psykiska störningar som schizofreni, paranoia, ångest och depression
Detta innebär att cannabis förkortar ditt liv.

Sluta använda den där dumma AI:n, din dumma idiot.
Citera
2025-10-03, 19:52
Medlem
Citat:
Sluta använda den där dumma AI:n, din dumma idiot.
Det underlättar eftersom den har koll på alla studier i världen osv.
Citera
2025-10-03, 19:53
Avstängd
funplacess avatar
Citat:
Det underlättar eftersom den har koll på alla studier i världen osv.
Nej, för att din dumma AI kom ihåg dum skit, nu pratar du som en idiot om dum skit som inte är giltig. Dina kommentarer är 100% ogiltiga. Allt din AI säger är 100% fel.
Citera
2025-10-03, 19:59
Medlem
Citat:
Nej, för att din dumma AI kom ihåg dum skit, nu pratar du som en idiot om dum skit som inte är giltig. Dina kommentarer är 100% ogiltiga. Allt din AI säger är 100% fel.
Det är inte min AI jag använder ChatGPT, jag har inte pratat med någon på flashback utan enbart skrivit.
Jag pratar inte med ChatGPT utan jag skriver med den.

Hur vet du att ChatGPT skriver 100% saker som är fel och vad baserar du detta på?

Du skriver att ChatGPT har 100% fel medans du själv skriver mycket fel i ditt inlägg där det är uppenbart för alla som kan läsa.
Citera
2025-10-03, 20:02
Avstängd
funplacess avatar
Citat:
Det är inte min AI jag använder ChatGPT, jag har inte pratat med någon på flashback utan enbart skrivit.
Jag pratar inte med ChatGPT utan jag skriver med den.

Hur vet du att ChatGPT skriver 100% saker som är fel och vad baserar du detta på?

Du skriver att ChatGPT har 100% fel medans du själv skriver mycket fel i ditt inlägg där det är uppenbart för alla som kan läsa.

ChatGPT sparar dina konversationer. Om du har en felaktig konversation och inte raderar den från ChatGPT, kommer ChatGPT för alltid att komma ihåg den felaktiga konversationen och du kommer för alltid att få fel svar. Radera alla dina tidigare konversationer och du kommer att få rätt svar.
Citera
2025-10-03, 20:05
Medlem
Citat:
ChatGPT sparar dina konversationer. Om du har en felaktig konversation och inte raderar den från ChatGPT, kommer ChatGPT för alltid att komma ihåg den felaktiga konversationen och du kommer för alltid att få fel svar. Radera alla dina tidigare konversationer och du kommer att få rätt svar.
Herregud, du skriver i det stora hela att du kan inte ha en konversation för då är det fel på ChatGPT.
Det är för du tror på fel saker, ditt problem inte ChatGPTs.

Ta hand om dig nu gubben.
Citera
2025-10-03, 20:06
Avstängd
funplacess avatar
Citat:
Herregud, du skriver i det stora hela att du kan inte ha en konversation för då är det fel på ChatGPT.
Det är för du tror på fel saker, ditt problem inte ChatGPTs.

Ta hand om dig nu gubben.

Nej, det är för att du inte är tillräckligt smart, och nu har du dåliga konversationer med ChatGPT och får felaktiga svar från ChatGPT eftersom du sparade de dåliga konversationerna. Du kommer att misslyckas i livet.
Citera
Igår, 12:22
Medlem
Rökte en del i ungdomen, är 40+ nu. Det var något att se fram emot efter plugget/jobbet. Nackdelar: man blev seg i huvudet, svårt att sluta.
Citera
Idag, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Här har vi det svart på vitt. Kunde inte formulerat det bättre själv. Hade jag läst detta för några år sedan hade jag direkt gått in i försvarsposition.

Cannabis har gjort mig asocial, isolerad och framförallt förhindrat mig från att utveckla min fulla potential. Tillslut så klickar de för de flesta medan vissa är för evigt fängslade.

Är glad att jag slutat och har noll planer på att röka igen.

Spännande, det jag fått ut av tråden är 2 olika sett att se livet med röka Jag röker inte själv.

Antingen är cannabisen bara bra, finns något dåligt är det inte cannabisens fel. Detta kommer från dem som fortfarande röker.

Eller så är de dem som slutat som inser att det inte varit något som direkt främjat demni livet.

Tänker lite som dataspel.. helvete vad kul det var där och då, idag ångrar jag många timmars gibbande och önskar jag gjorde något som främjat min framtid, träning, socialt umgänge, renovering alt något bokprojekt.
Citera
Idag, 11:53
Medlem
OndskanIOssAllas avatar
Det var en krycka genom mina ungdomsår. Rökte ofta och mycket för att hantera ensamhet och tristess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in