2025-07-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havrefraset
På vilket sätt schizofreni? Utveckla gärna

Psykotiska vanföreställningar, hörselhallucinationer osv. Ingen vanlig "röknojja" dvs.
Misstänker att jag helt enkelt har anlag som gör mig känsligare för alla typer av psykadeliska droger.
Senast redigerad av Deballerur 2025-07-28 kl. 20:31.
Citera
2025-07-28, 20:48
Medlem
Mest negativa jag upplevt är väl isolering och tron att det stinker om mig på jobbet.
Positiva är mer rörelse, mindre negativa tankar, mer färg i livet, skulle troligen inte levt idag om jag inte fann min väg till Cannabis när jag gjorde.
Citera
2025-07-28, 20:57
Medlem
Enbart positivt.
De fåtal negativa aspekterna har inte med cannabis att göra utan med lagstiftning och samhällets oförlåtande syn på brukare.
Citera
2025-07-28, 22:25
Medlem
Rökte i princip dagligen ungefär från det att jag var 20 till drygt 30. Mina reflektioner om cannabisens inverkan på livet:

• Väldigt skönt att linda in sina besvär i dimman men samtidigt en gnagande känsla av att RIKTIG personlig uteveckling pausas.
• Befriande att inte känna press att utsätta sig för sociala sammanhang (bortsett från umgänge med andra flummare) men återigen, stark känsla av att gå miste om att knyta nya betydelsefulla kontakter.
• Enkelt att zona in i t.ex. gymträning och god kosthållning, om man gillar sånt. Alkoholsug fanns typ inte när jag rökte osv.
• I längden jävligt ångestframkallande och stagnerande för självbilden. En extremt blöt och kall snuttefilt mot slutet.

Så här i efterhand är jag tacksam för en hel del saker rökandet gav mig men jag är ännu mer tacksam för att jag lyckades bryta mig loss. Att verkligen leva livet till fullo som nykter, med allt vad det innebär både positivt och negativt, är i min mening oslagbart
Citera
2025-07-28, 22:30
Medlem
Spud-boys avatar
Positiva minnen från detta...har nu inte rökt på snart 4 år..

Jag är snart 41 år gammal och har under HELA den tiden sammanlagt rökt, typ 80-100gram Hash och 50g Grönt..

Jag minns en gång en vinter då jag bodde i en bygg-barack vid sidan av vägen, vid ett hus som jag skulle riva.. Jag hade 4 veckor på mig, jag vaknade 8-9 på morgonen och gick lös med kofot och div. verktyg till 20-21 på kvällen..

Det var min far som fixat jobbet - och om det hade funnits möjlighet så hade jag fortsatt jobba SÅ..

Men, det ingen visste - var att jag hade en, typ 20gram gräs, SVAGT gräs i en proppfull zip-lock (inte som gräs vanligtvis är, att det är rena budsen - det var typ bara LÖVEN)..

Och det var kanske de BÄSTA FUCKING 4 veckorna i mitt liv! dom 10-20grammen räckte PRECIS de 4 veckorna.. Jag hade el i baracken (då var en sån barack för omklädnad och bord för att fika, MEN hade ett litet pentry, där jag lagade middag varje dag) OCH jag hade en bärbar dator med 3g-dongle - Jag jobbade jag lagade mat OCH jag rökte lite gräs efter jobbet på kvällen - OCH FAN VA JAG NJÖT av LIVET!

Hade jag fått bestämma så skulle jag ha fortsatt jobba med sånt och fortsatt röka mitt SVAGA GRÄS
Citera
2025-07-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infanterield
Rökte i princip dagligen ungefär från det att jag var 20 till drygt 30. Mina reflektioner om cannabisens inverkan på livet:

• Väldigt skönt att linda in sina besvär i dimman men samtidigt en gnagande känsla av att RIKTIG personlig uteveckling pausas.
• Befriande att inte känna press att utsätta sig för sociala sammanhang (bortsett från umgänge med andra flummare) men återigen, stark känsla av att gå miste om att knyta nya betydelsefulla kontakter.
• Enkelt att zona in i t.ex. gymträning och god kosthållning, om man gillar sånt. Alkoholsug fanns typ inte när jag rökte osv.
• I längden jävligt ångestframkallande och stagnerande för självbilden. En extremt blöt och kall snuttefilt mot slutet.

Så här i efterhand är jag tacksam för en hel del saker rökandet gav mig men jag är ännu mer tacksam för att jag lyckades bryta mig loss. Att verkligen leva livet till fullo som nykter, med allt vad det innebär både positivt och negativt, är i min mening oslagbart
Just det, minnet var fan katastrof när jag rökte vilket känns rätt tråkigt så här i efterhand. Det är många roliga resor, upplevelser osv. som jag knappt kan redogör för även om min känsla är att det var bra saker som hände.
Citera
2025-07-28, 23:10
Medlem
Det fick mig att förstå vilka som ligger bakom vårat degraderade skitsamhälle. Jag blev en sk brajnazze. Idag 10 år utan röka ser jag fortfarande igenom charadern. Ångrar jag det? Aldrig.
Citera
2025-07-28, 23:11
Medlem
Började röka när jag var 15 och är 70 idag och har i princip rökt varje dag och mår inte dåligt
Citera
2025-07-28, 23:15
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Röker varje kväll och gärna dagtid när jag är ledig och bara är hemma. Men övrig tid vill jag vara klar i huvudet för att kunna vara produktiv, så då röker jag ej.

Jag har sedan jag började röka för ca 10 år sedan sakta men stadigt gått mot ett spirituellt uppvaknande som förändrat mig och min livssyn. Har under vissa gånger jag rökt upplevt kraftiga mystical experiences som fått mig att förstå att det finns något mer bortom denna ”working 9-5" slav-värld.

Under stunder av cannabis ökar ju dessutom intresset markant för att sitta och djupfilosofera på livets större frågor, vilket gjort att jag upplever mig ha fått tillgång till en hel del visdom.

Det har påverkat min personlighet på ett positivt sätt, jag har blivit mer omtänksam och mer öppen, tex för andras åsikter.

Jag upplever att cannabis är en egen form av intelligens som kan läka/hela vissa psykiska åkommor genom att den ger psyket en slags ”reset”. Men i en mildare form, som inte märks av lika konkret som psykadelika gör.

Cannabis gör att man automatiskt och forcerat hamnar i nuet, vilket jag tycker ger en såpass värdefull stund av återhämtning att jag långsiktigt kan hinna/orka med mer produktivitet i övriga livet där jag inte röker.

Du skriver "läka/hela vissa psykiska åkommor genom att den ger psyket en slags ”reset”" - vilka diagnoser har du som upplever det?
Citera
2025-07-28, 23:17
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag blev en passiv nolla som flöt runt utan att ta tag i mitt liv i nästan två decennier. Det enda jag har att visa för det är upprökta pengar, suddiga minnen och ett långt belastningsregister som lagt krokben för mig i ur och skur.

En värdelös djävla skitdrog för losers, glad att jag lagt av.

Varför har du fått en massa i belastningsregistret pga röka? Aldrig hänt mig på 15 år
Citera
2025-07-28, 23:18
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krasistjagkvisst
*
Du är inte ensam, har barndomsvänner som fastnade med haschet dagligen utan några psykiska problem tidigare.
Psykakuten som kräver nyktra blod/urin är nästa steg pga täta besök till just psykakuten.
Cannabis nyttigt osv.

wtf
Citera
2025-07-28, 23:19
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Så är det ju inte för alla, långt ifrån! Men blir man så passiv så är det ju bättre att bara röka nån gång på kvällen om nu ska röka överhuvudtaget.

Personligen blir jag inte alls passiv utan tränar 6 dagar i veckan och går/joggar över 10 mil i veckan.

Att det är olagligt och man hamnar i belastningsregistret och får böter/fängelsestraff har ju inget med Cannabis att göra utan våran idiotiska narkotikapolitik.

Same! Väldigt aktiv.

Om du hade bott i Sthlm hade vi kunnat springa tsm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in