2025-07-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Har rökt i över 25 år och har inga problem med lungorna alls, men röker man utblandat skit så är det klart att man får problem med lungorna.

Men självklart är det bättre och mer ekonomiskt att äta edibles eller rso/feco olja.
Så det är tobaken som är problemet, det är i vare fall en del av problemet.
När man röker hasch rent i bong eller pipa som jag gjort många gånger så hostar jag som med tobak.
Kan vara så att jag fick tag i dåligt hasch under dessa två år, känner att cannabis inte är något för mig så lär inte odla eget.

Bättre att sticka iväg och träna istället för att sitta hemma och röka, inget är normalt att inta via lungorna för människan eller något annat djur.

Det säkraste och hälsosammaste sättet att inta cannabis på är oralt via munnen.
Citera
2025-07-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Har aldrig rökt själv men har kompisar som har gjort och fortfarande gör. Det som har hänt med dem är att de har blivit sega i huvudet. Helt enkelt korkade på gamla dar. Men det var deras val, jag skiter i vad de gör!
Vanligt, upplevt samma sak.
Citera
2025-07-28, 16:22
Medlem
BackToHegels avatar
Har använt cannabis i 20+ år nu. Odlar själv och tänker fortsätta så.

Tror den kreativa biten är viktig. Farfar min tillverkade sin egen sprit, men var ingen alkoholist egentligen fast han gillade alkohol. Far min är alkoholist och det är ölen från systemet som gäller. Ingen kreativitet, ingen skaparglädje. Ingen hejd heller, systemet är öppet nästan varje dag.

Jag röker eller äter det jag själv odlar, kvaliteten är på topp och jag väljer själv strain osv. När jag läser om folket här på Flashback som letar efter "lagliga" syntetiska varianter tänker jag på min far.

Tidigare var jag ganska öppen med mitt bruk, men är nu mer försiktig. Det är inte bara lagstiftningen som är ett problem. Fördomarna hos det svenska folket är enorma. Om du är en knegare och röker så är alla dina fel, inklusive din klasstillhörighet, på grund av rökningen i medelklassens ögon.

Cannabisen har nog förstärkt mitt utanförskap, men den har inte skapat den. Effekterna av drogen i sig har haft mindre inverkan på mitt liv än de indirekta effekterna till följd av fördomar och lagstiftning. Men drogens effekter har påverkat mig också så klart. Varit ett stöd och funnits där som ett alternativ till tyngre och farligare grejor när livet varit riktigt svårt. I normala tider en stimulans för tänkande men även med en starkt passiviserande effekt. Passar ganska bra med tanke på hur jag vill leva mitt liv, men drogen är inte för alla.
Senast redigerad av BackToHegel 2025-07-28 kl. 16:49.
Citera
2025-07-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1talle
Vad har cannabis haft för påverkan i ditt liv? Om man då ens känner att det har haft en påverkan i överhuvudtaget. Berätta det bra och/eller det dåliga.

Dela med er!
Fick leva ett tag utan smärtor. Nu har jag inte råd med högkostnadsskyddet eller läkare för att få det utskrivet, så det blir till att gå till skogs och inte komma hem igen när det sista är använt. Dessa smärtor är inget jag kommer att leva med...
Citera
2025-07-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Så det är tobaken som är problemet, det är i vare fall en del av problemet.
När man röker hasch rent i bong eller pipa som jag gjort många gånger så hostar jag som med tobak.
Kan vara så att jag fick tag i dåligt hasch under dessa två år, känner att cannabis inte är något för mig så lär inte odla eget.

Bättre att sticka iväg och träna istället för att sitta hemma och röka, inget är normalt att inta via lungorna för människan eller något annat djur.

Det säkraste och hälsosammaste sättet att inta cannabis på är oralt via munnen.
Cannabinoiderna och terpenerna öppnar upp cellväggarna i lungorna vilket gör att även tobaken har lättare att göra skada, så att blanda är det sämsta man kan göra.
Citera
2025-07-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Cannabinoiderna och terpenerna öppnar upp cellväggarna i lungorna vilket gör att även tobaken har lättare att göra skada, så att blanda är det sämsta man kan göra.
Okej, tack för att du delar med dig av informationen, visste inte om det förrän nu!
Citera
2025-07-28, 17:48
Medlem
Tyvärr har jag inget negativt att nämna, men har också rökt bra brass och cannabis i väldigt många år, hjälper mig med kosten sömnen och mycket roligare rusämne samt hälsosammare än sprit. Inte konstigt folk får hälso effekter om dom röker lamousse eller blandar ut med tobak
Citera
2025-07-28, 18:20
Medlem
steff60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag blev en passiv nolla som flöt runt utan att ta tag i mitt liv i nästan två decennier. Det enda jag har att visa för det är upprökta pengar, suddiga minnen och ett långt belastningsregister som lagt krokben för mig i ur och skur.

En värdelös djävla skitdrog för losers, glad att jag lagt av.

Här har vi det svart på vitt. Kunde inte formulerat det bättre själv. Hade jag läst detta för några år sedan hade jag direkt gått in i försvarsposition.

Cannabis har gjort mig asocial, isolerad och framförallt förhindrat mig från att utveckla min fulla potential. Tillslut så klickar de för de flesta medan vissa är för evigt fängslade.

Är glad att jag slutat och har noll planer på att röka igen.
Citera
2025-07-28, 18:51
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
För min del så har det gjort att jag stressar mindre.

Jag rör mig mer då jag inte röker inomhus. Jag har blivit mer uppmärksam på min omgivning och min bilkörning har blivit bättre för att minimera att åka dit dagen efter röka. Kör aldrig när jag har rökat, men eftersom man kan åka på salivtest vid fortkörning osv så har jag blivit bättre med allt i trafiken för att minimera den risken.

Jag sover bättre, har slutat försova mig till jobb, är mer utvilad och alert på jobb tackvare god sömn.

Jag har byggt mer muskler och äter mer (och rätt) och jag har börjat gilla matlagning mer och mer.

Nackdelen är att lungorna och konditionen har fått stryk på grund av att röka men generellt tycker jag att mitt liv har påverkats positivt (efter vad jag önskar i alla fall).

Varför inte sluta att röka och gör edibles istället.
Citera
2025-07-28, 18:58
Medlem
Ta1talles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Har använt cannabis i 20+ år nu. Odlar själv och tänker fortsätta så.

Tror den kreativa biten är viktig. Farfar min tillverkade sin egen sprit, men var ingen alkoholist egentligen fast han gillade alkohol. Far min är alkoholist och det är ölen från systemet som gäller. Ingen kreativitet, ingen skaparglädje. Ingen hejd heller, systemet är öppet nästan varje dag.

Jag röker eller äter det jag själv odlar, kvaliteten är på topp och jag väljer själv strain osv. När jag läser om folket här på Flashback som letar efter "lagliga" syntetiska varianter tänker jag på min far.

Tidigare var jag ganska öppen med mitt bruk, men är nu mer försiktig. Det är inte bara lagstiftningen som är ett problem. Fördomarna hos det svenska folket är enorma. Om du är en knegare och röker så är alla dina fel, inklusive din klasstillhörighet, på grund av rökningen i medelklassens ögon.

Cannabisen har nog förstärkt mitt utanförskap, men den har inte skapat den. Effekterna av drogen i sig har haft mindre inverkan på mitt liv än de indirekta effekterna till följd av fördomar och lagstiftning. Men drogens effekter har påverkat mig också så klart. Varit ett stöd och funnits där som ett alternativ till tyngre och farligare grejor när livet varit riktigt svårt. I normala tider en stimulans för tänkande men även med en starkt passiviserande effekt. Passar ganska bra med tanke på hur jag vill leva mitt liv, men drogen är inte för alla.

Jättebra formulerat, känner igen mig i det sista stycket.

Cannabis har hjälpt mig inse viktiga aspekter i mitt liv och en av dom sakerna jag insett på senaste är att det här är ett kapitel jag vill lämna bakom mig. Inte för att något specifikt dåligt har skett hälsomässigt just på grund av cannabis, men mer som att det stänger andra dörrar för mig jag vill åt.

Kan inte skaka av ångesten jag får av tanken vid att röka nuförtiden. Efter växten har gjort sin del så ska man lämna det bakom sig. Ångrar mig ytterst dock ingenting gällande cannabis. Det har förtydligat mina ambitioner och kreativitet, något som jag tror jag inte hade gjort utan cannabis. Inte just nu i mitt liv iallafall.

Jag känner nu att jag har med mig lärdomar från min tid med cannabis för att kunna möjliggöra dessa saker jag vill åt.
Citera
2025-07-28, 19:04
Medlem
Fick schizofreni av det. De som säger att cannabis är harmlöst, ät min röv!
Citera
2025-07-28, 19:04
Alla ni knarkare säger att det inte påverkat.
Sedan helst att det lett till att man öppnat portaler och fått insikten om livets mening och därtill.
Medans alla gräsrökare jag sett/känner ligger som en påse sopor i sin soffa och ringer sin kran varje dag med samma tankar, att man hittat lösningen på livet.
Sluta rök skiten, ni är ju totalt hjärndöda individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in