2025-10-01, 22:25
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vill tro det men han sitter i sina lives och påstår varenda gång att han inte är dömd för det medans han påpekar att alla andra är förtalspersoner hit och dit. Men skulle vilja se hans domar, han har ju flera st och att han ljuger när det finns domar känns ju inte så smart?
Han har blivit stämd men det har, åtminstone en gång, slutat i civilrättslig uppgörelse, d v s han har godtagit att betala skadestånd och motparten har nöjt sig med det. Alltså är han inte fälld för brott så långt. Om det andra fallet slutade på samma sätt minns jag inte.

Däremot dömdes och straffades han för olaga hot. Han fick då också sluta sin anställning, som en följd av brottet.
Citera
2025-10-01, 23:21
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han har blivit stämd men det har, åtminstone en gång, slutat i civilrättslig uppgörelse, d v s han har godtagit att betala skadestånd och motparten har nöjt sig med det. Alltså är han inte fälld för brott så långt. Om det andra fallet slutade på samma sätt minns jag inte.

Däremot dömdes och straffades han för olaga hot. Han fick då också sluta sin anställning, som en följd av brottet.

Ja jag förstår, han leker med ord helt enkelt. Han har blivit stämd och gått med på en förlikning för att han fatta att han skulle förlora eftersom han suttit och förtalat sedan raljerar han över andra som förtalar. Vilken jävla idiot asså.
Citera
2025-10-02, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

https://nordfront.se/haveristafrikanen-ohman-stams-for-fortal

Återfallsförbrytaren och vänsterextremisten Axel Luo Öhman (xxxxx) stäms återigen för förtal. Sedan tidigare har Öhman dömts för olaga hot mot en av Samnytts journalister och för förtal vid fyra olika tillfällen. Artikel från 2024-06-04.

Det slutade i skadestånd för Axel även den gången.

Dömd för brott och dömd till skadestånd på grund av brott är två olika saker, men så stor skillnad är det inte och rekordinnehavaren hade varit dömd dubbelt så många gånger om alla hade orkat, vågat eller haft råd att stämma Axel. Han är också tjock och har fula kläder.
Citera
2025-10-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vill tro det men han sitter i sina lives och påstår varenda gång att han inte är dömd för det medans han påpekar att alla andra är förtalspersoner hit och dit. Men skulle vilja se hans domar, han har ju flera st och att han ljuger när det finns domar känns ju inte så smart?
Här är alla domar mot honom: https://filebin.net/t043cbnal3x0uwl6 eller https://limewire.com/d/4PHWW#YOE6sm7oly eller https://file.kiwi/35735077#18VYq1fhODz9710kudFv1w
Senast redigerad av thinkmachine 2025-10-02 kl. 18:25.
Citera
2025-10-02, 23:07
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
vänsterextremisten Axel Luo Öhman

Var kan man ta del av hans engagemang i vänsterextremism? Har du hans medlemsnummer i AFA eller liknande eller hur kan du backa upp ditt påstående?
Citera
2025-10-03, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Var kan man ta del av hans engagemang i vänsterextremism? Har du hans medlemsnummer i AFA eller liknande eller hur kan du backa upp ditt påstående?

Det är ett sidospår som du medvetet väljer att fokusera på, jag tycker snarare att han återkommande uttrycker fascistoida människoförtaktande åsikter.

Hans medlemsnummer i AFA är #sugermathiasvågspenis
Citera
2025-10-03, 23:06
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Hans medlemsnummer i AFA är #sugermathiasvågspenis

Aha, du ljög alltså. Tack.
Citera
2025-10-03, 23:33
Avslutad
Citat:
Aha, du ljög alltså. Tack.
Vad är det jag ljög om enligt dig? Varsågod.

Inte ens nazisterna påstod att han var med i AFA, det var det du som hittade på. Tack.
Citera
2025-10-03, 23:48
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Vad är det jag ljög om enligt dig? Varsågod.

Inte ens nazisterna påstod att han var med i AFA, det var det du som hittade på. Tack.

Nej, jag sa:

Du valde att återpublicera en lögn och du har inget som styrker den lögnen.
Du ljuger.
Citera
2025-10-04, 00:11
Avslutad
Citat:
Nej, jag sa:

Du valde att återpublicera en lögn och du har inget som styrker den lögnen.
Du ljuger.

Jag har inte påstått att han är engagerad i vänsterextermism. Kul trick!

Tycker du det är skoj att påstå att det är jag som påstår det som skrivits av nazisterna jag citerar?

Kan du göra kullerbyttor också?

Ditt spam gör att man får reposta:

https://nordfront.se/haveristafrikan...ams-for-fortal

..... Axel Luo Öhman (xxxxx) stäms återigen för förtal. Sedan tidigare har Öhman dömts för olaga hot mot en av Samnytts journalister och för förtal vid fyra olika tillfällen.
. Citat Nordfront

Det slutade i skadestånd för Axel även den gången.

Dömd för brott och dömd till skadestånd på grund av brott är två olika saker, men så stor skillnad är det inte och rekordinnehavaren hade varit dömd dubbelt så många gånger om alla hade orkat, vågat eller haft råd att stämma Axel. Han är också tjock och har fula kläder.
Citera
2025-10-04, 00:14
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Jag har inte påstått att han är engagerad i vänsterextermism. Kul trick!

Du valde att sprida lögnen.
Citera
2025-10-04, 11:22
Medlem
Citat:
.

Det är bara handläggningsformen som skiljer. Brottmål är kostsamt att driva för en privatperson. En förutsättning för att man ska bli dömd att betala skadestånd för brottet förtal är att man av domstol anses ha begått brottet förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in