2025-10-03, 10:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Okej men då borde ju N göra likadant mot A att stoppa hatet och hoten som han fått genom åren för att skydda deras dotter. Snacka om dubbelmoral
Men han är ju så mycket mognare och mer ansvarsfull enligt dig m.fl. än va N är.

Nja, det luktar skunk här (vanligt uttryck i tråden) tycker jag. Jag tror faktiskt A sitter å njuter av all skit som skrivs om N här och vill nog gärna att det fortsätter så !! Han tror nog han har nåt att vinna på det.
Citera
2025-10-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Avsäga sig faderskap som, nej, men att väcka talan för att ogiltigförklara den dom som nu fallit genom att påvisa att den skett på falska grunder är fullt möjligt.

Om han hade skrivit på faderskapet hos socialnämnden hade han kunnat åberopa följande paragraf ur föräldrabalken, vilket hade varit mycket enklare för honom:

4 b § Om det visar sig att den som har lämnat en bekräftelse enligt 4 eller 4 a § inte är far till barnet, ska rätten förklara att bekräftelsen saknar verkan mot honom. Lag (2021:783).

Det finns för övrigt massor av sätt som klamydiahändelsen skulle kunna ha utspelat sig. Han har mig veterligen själv aldrig hävdat att han aldrig någonsin haft klamydia.
Men vad säger du? Andreas ska inte behöva skriva på ett faderskap innan han vet att han är pappan. Han begärde faderskapstest, det bästa och snabbaste vägen att gå när man inte vet säkert vem som är pappa.

Nicci har inte gått ut med det så gängse antagande är att Nicci Hernestig hade klamydia och att Andreas förmodligen var ren. Jag tror inte Nicci hade väntat en sekund med att podda för att förtala Andreas ifall Andreas också hade haft klamydia.

Mig veterligen har Andreas inte hävdat mycket alls, han har haft integritet och skött privata angelägenheter utanför sociala medier.
Citera
2025-10-03, 11:09
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hör du hur du låter? Andreas ska inte behöva skriva på ett faderskap innan han vet att han är pappan. Han begärde faderskapstest, det bästa och snabbaste vägen att gå när man inte vet säkert vem som är pappa.

Nicci har inte gått ut med det så gängse antagande är att Nicci Hernestig hade klamydia och att Andreas förmodligen var ren. Jag tror inte Nicci hade väntat en sekund med att podda för att förtala Andreas ifall Andreas också hade haft klamydia.

Mig veterligen har Andreas inte hävdat mycket alls, han har haft integritet och skött privata angelägenheter utanför sociala medier.

Han hade redan erkänt faderskapet vid flera tillfällen i sociala medier och i faderskapsutredningen som görs av socialnämnden kryssar han i rutan där han erkänner sig som far, men begär ändå ett test. Han visste hela tiden att N*cc* aldrig skulle gå med på ett test, däremot väljer han att stå på sig om testet i ett och ett halvt år vilket bara får konsekvenser för honom själv och gör att relationen till barnet blir lidande.

Du kan inte säga att idiotin här bara ligger på N*cc* för Andr*as har haft många tillfällen där han kunnat backa. Till syvende och sist behövdes inget DNA-test. Att det tog honom ett och ett halvt år att komma till den punkten kan bara han lastas för.

Ditt gängse antagande är att Andr*as var ren från klamydia, ja. Vi andra vill fortfarande veta vad som faktiskt stämmer eftersom att det framkommit många motsägelsefulla uppgifter i tråden. Det enda vi faktiskt kan bekräfta är att båda testade negativt när de testades inför inspelningarna. Det har dock framkommit uppgifter om att Andr*as skall ha legat med en kvinna mellan testets genomförande och avresan, vilket skulle kunna vara ett smittotillfälle.
Citera
2025-10-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Men han är ju så mycket mognare och mer ansvarsfull enligt dig m.fl. än va N är.

Nja, det luktar skunk här (vanligt uttryck i tråden) tycker jag. Jag tror faktiskt A sitter å njuter av all skit som skrivs om N här och vill nog gärna att det fortsätter så !! Han tror nog han har nåt att vinna på det.
Varför gör så såna antaganden? Är det kanske så att genom sig själv känner man andra?

Andreas njuter inte av andras olycka. Det har vi fått se under all denna tid. Han kunde förstöra hennes rykte och krascha Niccis karriär och fått henne dömd för flera brott, men det har han inte, han har vänt andra kinden till.

Han är en svärmorsdröm utan ett ont ben i sin kropp. Hans ex tycker inte alls att han inte kämpat. Det ljuger du om.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-03 kl. 11:15.
Citera
2025-10-03, 11:14
Medlem
Citat:
Han visste hela tiden att N*cc* aldrig skulle gå med på ett test.
Varför skulle Andreas tro att Nicci inte skulle gå med på det?
Citera
2025-10-03, 11:15
Medlem
Citat:
Det framgår av handlingar i faderskapsärendet i tingsrätten att Andr*as inte själv kontaktar socialnämnden utan inväntar deras kontakt i faderskapsutredningen. Kontakten sker i mars 2024.

Men med din logik vet du alltså inte du heller hur mycket han kämpat?

I princip alla mammor jag känner har tillfällen där de bara vill få känna sig som sig själva, fullt naturligt.
Det framkommer inte varför A hör av sig först i Mars gällande faderskspsutredningen .

Innan han ens blir kallad dit ska han och Nicci lämnat in papper till skatteverket vilket inte har skett uppenbarligen kan göras på deras hemsida via bankid .

Varför har då N inte lämnat in dessa uppgifter eftersom socialnämden börjar med en utredning och båda blir kallade .

Så hur mycket A har kämpat vet du inte
Citera
2025-10-03, 11:16
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Nu spånar jag…kan A plötsliga vändning om att erkänna dottern utan dna ha nånting med att göra att brottsmålet leds av åklagare nu?

Inte helt omöjligt faktiskt. Man skulle ju kunna tänka sig att han insett att det kan se illa ut att fortsätta pusha på om tvingande åtgärder när han utreds för ett grovt kvinnofridsbrott. 🤔
Citera
2025-10-03, 11:19
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Det framkommer inte varför A hör av sig först i Mars gällande faderskspsutredningen .

Innan han ens blir kallad dit ska han och Nicci lämnat in papper till skatteverket vilket inte har skett uppenbarligen kan göras på deras hemsida via bankid .

Varför har då N inte lämnat in dessa uppgifter eftersom socialnämden börjar med en utredning och båda blir kallade .

Så hur mycket A har kämpat vet du inte

Eftersom att N*cc* rimligen inte bör ha kontakt med en person hon anmält för ett grovt brott och det finns en polisutredning är det olämpligt att hävda att hon skulle ha varit i kontakt med Andr*as själv, det är således helt rimligt att välja vägen där socialnämnden får uppdraget att fastställa faderskapet och är helt enligt protokoll i ärenden där två föräldrar inte bör ha kontakt med varandra.
Citera
2025-10-03, 11:22
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Du har fel, det var Nicci som vägrade inkomma med ett test, det är Nicci som förhindrat processen att avslutas och det har hon förmodligen gjort för att hon har vetat att det finns nån annan som kan vara pappan. Vad bråkar du om?

Är det inte gentlemannamässigt av honom att inte skriva om hennes förmodade otrohet i dokument som kan hamna i Expressens händer?

Du har vanföreställningar. Förklara för mig hur ett DNA-test kan äventyra rättssäkerheten i nåt alls och varför skriver du ”kränkningsbild”? Det finns ingen kränkningsbild mot nån annan än Andreas.

Det är Andreas som har blivit kränkt. Nu kan Andreas själv ta ett DNA-prov på sin dotter för att säkerställa och att han är den biologiska fadern och det är positivt. Jag tycker han ska göra det direkt ifall han inte redan haft chansen att göra det.

Utan DNA-test kan ingen veta vem som är biologisk far till dottern och det kan du inte säga nåt om. Nicci fick klamydia och du vet inte från vem.
När jag precis läste att A får skit för att han varit tyst och inte tagit så mkt offentligt som N gjort är det bara att inse att allt kommer vinklas in i absurdum till Ns fördel.

Man tjatar om grov kvinnofridskränkning, det kan lika väl vara nåt så simpelt som "hemfridsbrott" eller "olaga intrång" med familjens överdrifter när A uppsökte N på hemmaplan då hon inte gick att nå.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-03 kl. 11:36.
Citera
2025-10-03, 11:23
Avstängd
Citat:
Varför gör så såna antaganden? Är det kanske så att genom sig själv känner man andra?

Andreas njuter inte av andras olycka. Det har vi fått se under all denna tid. Han kunde förstöra hennes rykte och krascha Niccis karriär och fått henne dömd för flera brott, men det har han inte, han har vänt andra kinden till.

Han är en svärmorsdröm utan ett ont ben i sin kropp. Hans ex tycker inte alls att han inte kämpat. Det ljuger du om.
Han är inte någon svärmorsdröm i mina ögon iallafall, långt ifrån.
Resten är spekulation.
Han ska ju enligt flera i tråden inte våga anmäla N för något. Han har blivit tystad och gud vet allt. Jag anser att man skall anmäla när man blir utsatt för brott. Så som N gjorde när hon ansåg sig bli utsatt för brott.
Citera
2025-10-03, 11:23
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Varför skulle Andreas tro att Nicci inte skulle gå med på det?

För att hon konsekvent säger att det inte kan finnas någon annan far än Andr*as och för att hon vägrar genomföra testet när han begär det. Då kan man ju verkligen förutsätta att hon kommer obstruera ett test som begärs även i tingsrätten.

N*cc* har självklart gjort vad hon kan för att dra ut på tiden, men hon har agerat i svar på Andr*as krav. Han har hela tiden haft möjligheten att återkalla sitt krav på ett DNA-test men det tar honom ett år och sex månader av tidsspillan och förlorad möjlighet till relation med sin dotter innan han kommer till sans.

En annan användare har skrivit att hans juridiska ombud i tingsrätten med garanti bett honom avstå från testet, eftersom att det helt enkelt inte framgår varför det skulle behövas.
Citera
2025-10-03, 11:26
Avstängd
Citat:
Inte helt omöjligt faktiskt. Man skulle ju kunna tänka sig att han insett att det kan se illa ut att fortsätta pusha på om tvingande åtgärder när han utreds för ett grovt kvinnofridsbrott. 🤔
Ja jag tänker lite så med. Ju mer som framkommer ju mer tänker och funderar man runt om hela situationen. Vi har ju fått veta massor av sånt som aldrig kommit fram sen flera av er nya kommit in och bidrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in