2025-10-03, 09:22
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vem som helst kan anmäla ett brott och Nicci är välkänd för att ljuga om sina ex och därför tror ingen henne utan bevis eller vittnen utanför familjen.

Nu är det Andreas och dottern som är offer, inte Nicci, get used to it.

Det är Nicci som har försvårat fastställandet av faderskapet med över ett år. Vad kan du komma på för ursäkt åt Nicci för att det tog över ett år för Nicci att göra ett DNA-test för att ge dottern hennes pappa tillbaka?

Det tog henne ett år. Det får mig att tänka att det inte finns minsta tvivel om att hon var otrogen mot honom.

Vet du hur många hotellnätter Nicci spenderade med den andra mannen totalt?

Du har förstått fel, det gjordes aldrig ett DNA-test för Andr*as kom själv på efter 1,5 år att han inte behövde något och begärde att faderskapet skulle fastställas på hans erkännande istället. N*cc* har konsekvent uppgett att Andr*as är den enda faderskapskandidaten, både i utredningen när den låg hos familjerätten men också i målet hos tingsrätten. Andr*as har heller aldrig uppgett ett skäl till varför han vill DNA-testa barnet, inte heller har det framkommit några uppgifter om vad han har för anledning att testa barnet vilket hade varit normalt om det fanns någon bra anledning.

N*cc* har också motsatt sig ett DNA-test från start, vilket Andr*as vetat. Hans grepp framstår mest som att han vill utöva makt och kontroll snarare än något som kommer från en genuin undran. N*cc*s anledning att inte vilja genomföra ett DNA-test på barnet är för att rättssäkerheten i målet där Andr*as utreds för bland annat grov kvinnofridskränkning äventyras om han kan använda testet som påtryckningsmedel i det ärendet. Man kan också argumentera för att kravet på ett helt onödigt test utan motivering är en förlängning av den samlade kränkningsbild som alltså utreds.

Vad den andra mannen har med saken att göra är tyvärr helt irrelevant, han är helt uppenbart inte pappa till barnet och det har Andr*as aldrig heller trott.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-03 kl. 09:28.
Citera
2025-10-03, 09:24
Avstängd
Vad jag har förstått så var den största anledningen till att hans senaste ex lämnade honom pga hon tyckte att han skötte biten med faderskapet uselt.
Citera
2025-10-03, 09:25
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Ja , att folk inte kan se igenom detta är för mig helt obegripligt. Sen får man skit för att jag tycker det endast är ett spel för galleriet. På vilket sätt är det inte det frågar jag . Du kan inte från en dag till en annan börja leka mamma nu när du ej gjort det under snart 2 års tid . Då du bett någon annan ta ansvar för ditt barn medans du är ute reser och lever livet när du har en liten hemma . Som du sa när A börjar få ordning på allt då ska man börja bilda fam fort som fan lägga upp det på sociala medier mm

Men man ska plötsligt kunna börja leka ansvarsfull pappa efter nästan två år när man inte direkt kämpat för att få träffa sin dotter? Makes you think.

Hur man kan vara upprörd för att en förälder har ett starkt nätverk med barnvakter som gärna ställer upp och att Ch*ara har närvarande morföräldrar är för mig en gåta, men jag antar att man kan vinkla exakt allt till N*cc*s nackdel om man verkligen vill det.
Citera
2025-10-03, 09:27
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Vad jag har förstått så var den största anledningen till att hans senaste ex lämnade honom pga hon tyckte att han skötte biten med faderskapet uselt.

Jag har också sett påståenden om detta i kommentarsfält i sociala medier, försökte leta reda på uppgifterna bara igår men de verkar vara borttagna.

Inte en konstig åsikt från hennes sida om det skulle stämma. Hon har väl gissningsvis sett rakt genom hans ”kamp” och insett att det mest handlar om att trycka till N*cc* snarare än att faktiskt få kontakt med sitt eget barn.
Citera
2025-10-03, 09:34
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han har kämpat, men inte som mediehora. Inlägget är ärligt, koncist och skadar ingen, inte ens Nicci som levt på att skada Andreas sen hon blev gravid.

Det var Nicci som drog ut på det och inte gjort ett DNA-test för att förstöra relationen mellan pappa och barn. Hur menar du att det kan vara Andreas fel att Nicci vägrade låta dottern ta DNA-testet? Dottern har förlorat år med honom, det är Niccis fel men nu får hon äntligen träffa sin efterlängtade godhjärtade pappa.

Det är verkligen inte säkert att barnet får träffa sin ”efterlängtade, godhjärtade pappa” (…) med tanke på att det pågår en brottsutredning där man utreder grov kvinnofridskränkning. Ärendet har lämnats över från polis till åklagare bara i våras.

Förhoppningsvis tar familjerätten hänsyn till det när de utreder möjligheterna till umgänge. I vilket annat fall som helst hade man tyckt att det vore direkt olämpligt att ett barn skulle vistas med en potentiellt farlig förälder.

I övrigt magstarkt att komma med så förskönande påståenden givet hur situationen faktiskt ser ut. Inlägget är knappast ärligt med tanke på hur han själv förhalat processen genom de senaste åren.

Andr*as tvivlade aldrig på att barnet var hans, DNA-testet framstår liksom hans senaste inlägg i sociala medier so ett spel för galleriet för att framstå i god dager. Det är för genomskinligt för att man inte skall kunna se genom det.
Citera
2025-10-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Jag förstår verkligen inte hur vissa här kan sitta och tycka synd om Andr*as och framställa honom som en kämpande man med hjärtat på rätt ställe.

Vi pratar om en man som just nu är under åklagarledd utredning för grov kvinnofridskränkning. Bara det är fruktansvärt allvarligt och att utredningen fortfarande pågår kan man inte blunda för. (Uppgifterna om att det är just han som utreds för grov kvinnofridskränkning kommer för övrigt först från Artmovie, trots att dessa uppgifter hela tiden varit sekretessbelagda och inte har kunnat lämnas ut av myndigheter, men detta bekräftas genom att N*cc* nämner utredningen i handlingar i tingsrättsmålet från juni i år.)

Att folk ändå vill måla upp honom som något offer är obehagligt. Det är som att all empati går till honom, medan N*cc* och barnet bara ska tåla allt: Hans krav, att han försenar processen med många månader, att han tycker sig ska få kunna bestämma.

Vad han än hade för skev ursäkt till att vilja tvinga genom ett DNA-test: Han behövde det inte. Han hade redan erkänt barnet. Han har konsekvent inte uppgett någon som helst anledning till varför han skulle behöva ett DNA-test, något man normalt gör och framför allt när ett ärende tas till tingsrätten.

Det framstår som sällsynt korkat motsägelsefullt att säga sig både längta efter sin älskade lilla dotter och att sedan försvåra fastställandet av faderskapet med över ett år innan man tar tillbaka sitt krav. Har man verkligen längtat då? Idioti.
Och jag förstår verkligen inte hur man kan sitta och försvara N och tycka synd om henne.

Du pratar om A som är under utredning som ännu inte har blivit dömd för det ! Det är enorm anklagalse om detta inte är sant !!

A har från början velat vara med han gick även ut med detta på socialamedier innan dottern föddes . Denna chans ryckte N undan för honom då hon neka han vara delaktig både under och efter förlossningen.
Tycker detta är hjärtskärande om något att inte ens här får chansen att träffa sin dotter något N tog inte från han .

Han försöker få kontakt med N för att han vill vara delaktig i sin dotters liv . Något N sätter stopp för hur kan du som mamma göra något sånt mot sin dotter

Han vill ta ett DNA det betyder inte att han nekar sin dotter som du mfl har fått om bakfoten. Något N nekar varför då undrar jag ? Hade jag varit N så hade han fått gjort det sen hade jag kört upp det under näsan och sagt här ser du !

Blir bara mer misstänksam att man nekar och förhalar processen..
Sen förstår jag inte hur ni kan acceptera att N är ihop med en som både knarkat haft ett stökigt förflutet och har varit otrogen mer än 1 gång .

Men ni dömer A för något han inte ens har blivit dömd för .
Och var någonstans tänker N på deras dotter ?
Citera
2025-10-03, 09:39
Avstängd
Citat:
Jag har också sett påståenden om detta i kommentarsfält i sociala medier, försökte leta reda på uppgifterna bara igår men de verkar vara borttagna.

Inte en konstig åsikt från hennes sida om det skulle stämma. Hon har väl gissningsvis sett rakt genom hans ”kamp” och insett att det mest handlar om att trycka till N*cc* snarare än att faktiskt få kontakt med sitt eget barn.
Ja dom har nog haft många diskussioner om det hemma kan man tänka. Jag hade också gått min väg om min partner höll på så.
Citera
2025-10-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Det är tydligt att han har låtit andra stå för smutskastningen av hans dotters mamma genom att inte yttra sig någonting om en endaste grej. (Mer än nåt lamt falskt uttryck om längtan) En strategi i mina ögon som är lömskare än nånting annat. Stackars C som inte kommer kunna ta del någonstans i sociala medier att den biologiska pappan backade upp det viktigaste hon har för hennes skull.

Att man blir upprörd över hans inlägg är för att det är så snuskigt falskt och vinklat.

Jag kan inte förstå hur man kan vara så hatisk mot N med tanke på att hon inte har ljugit om faderskapet överhuvudtaget. Inte ens vinklat det nånting.

Så varför vägrade hon gå ned på DNA? Varför kom hon inte in med uppgifter dom hon skulle? Varför smutskasta sittbarns pappa offentligt om hon valt att skaffa barn med den personen? Kom inte och säg att hon blev dåligt behandlad. Lät exakt samma i början som det gör nu ned V. Ska han bli tredje partnern hon smutskastar om det inte passar prinsessan?
Varför ville hon inte ha A nära när han flyttade till Stockholm? Eller meddelat när hon skulle föda? När hon är så medgörlig som du säger. Och vad ska du göra den dagen barn nr 2 kommer och N vill bo med sin partner?
Citera
2025-10-03, 09:43
Medlem
Citat:
Du har förstått fel, det gjordes aldrig ett DNA-test för Andr*as kom själv på efter 1,5 år att han inte behövde något och begärde att faderskapet kunde fastställas på hans erkännande istället. N*cc* har konsekvent uppgett att Andr*as är den enda faderskapskandidaten, både i utredningen när den låg hos familjerätten men också i målet hos tingsrätten. Andr*as har heller aldrig uppgett ett skäl till varför han vill DNA-testa barnet, inte heller har det framkommit några uppgifter om vad han har för anledning att testa barnet vilket hade varit normalt om det fanns någon bra anledning.

N*cc* har också motsatt sig ett DNA-test från start, vilket Andr*as vetat. Hans grepp framstår mest som att han vill utöva makt och kontroll snarare än något som kommer från en genuin undran. N*cc*s anledning att inte vilja genomföra ett DNA-test på barnet är för att rättssäkerheten i målet där Andr*as utreds för bland annat grov kvinnofridskränkning äventyras om han kan använda testet som påtryckningsmedel i det ärendet. Man kan också argumentera för att kravet på ett helt onödigt test utan motivering är en förlängning av den samlade kränkningsbild som alltså utreds.

Vad den andra mannen har med saken att göra är tyvärr helt irrelevant, han är helt uppenbart inte pappa till barnet och det har Andr*as aldrig heller trott.
Du har fel, det var Nicci som vägrade inkomma med ett test, det är Nicci som förhindrat processen att avslutas och det har hon förmodligen gjort för att hon har vetat att det finns nån annan som kan vara pappan. Vad bråkar du om?

Är det inte gentlemannamässigt av honom att inte skriva om hennes förmodade otrohet i dokument som kan hamna i Expressens händer?

Du har vanföreställningar. Förklara för mig hur ett DNA-test kan äventyra rättssäkerheten i nåt alls och varför skriver du ”kränkningsbild”? Det finns ingen kränkningsbild mot nån annan än Andreas.

Det är Andreas som har blivit kränkt. Nu kan Andreas själv ta ett DNA-prov på sin dotter för att säkerställa och att han är den biologiska fadern och det är positivt. Jag tycker han ska göra det direkt ifall han inte redan haft chansen att göra det.

Utan DNA-test kan ingen veta vem som är biologisk far till dottern och det kan du inte säga nåt om. Nicci fick klamydia och du vet inte från vem.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-03 kl. 09:47.
Citera
2025-10-03, 09:44
Medlem
Citat:
Det skaver att han skrivit att han kämpat för sin dotter i snart två år eftersom att alla hans handlingar genom ärendet pekar på att han snarare förhalat processen för sig själv och göra livet jobbigt för N*cc*, det är inte att kämpa. Alla vuxna ser genom det.
Men du kan ju omöjligt veta om han har kämpat el ej ! Detta är ju din tolkning av det hela .
Citera
2025-10-03, 09:45
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Och jag förstår verkligen inte hur man kan sitta och försvara N och tycka synd om henne.

Du pratar om A som är under utredning som ännu inte har blivit dömd för det ! Det är enorm anklagalse om detta inte är sant !!

A har från början velat vara med han gick även ut med detta på socialamedier innan dottern föddes . Denna chans ryckte N undan för honom då hon neka han vara delaktig både under och efter förlossningen.
Tycker detta är hjärtskärande om något att inte ens här får chansen att träffa sin dotter något N tog inte från han .

Han försöker få kontakt med N för att han vill vara delaktig i sin dotters liv . Något N sätter stopp för hur kan du som mamma göra något sånt mot sin dotter

Han vill ta ett DNA det betyder inte att han nekar sin dotter som du mfl har fått om bakfoten. Något N nekar varför då undrar jag ? Hade jag varit N så hade han fått gjort det sen hade jag kört upp det under näsan och sagt här ser du !

Blir bara mer misstänksam att man nekar och förhalar processen..
Sen förstår jag inte hur ni kan acceptera att N är ihop med en som både knarkat haft ett stökigt förflutet och har varit otrogen mer än 1 gång .

Men ni dömer A för något han inte ens har blivit dömd för .
Och var någonstans tänker N på deras dotter ?

Du säger emot dig själv på så många punkter.

Det är viktigt att skilja mellan att vara formellt dömd och att vara föremål för en pågående åklagarledd utredning. Ingen seriös myndighet inleder en sådan utredning utan skälig misstanke, och det är ett faktum efter att Artmovie så snällt bekräftat dessa uppgifter att A just nu utreds för grov kvinnofridskränkning. Det är ett faktum och det har ni i tråden här och i Love Island-tråden vetat om sedan länge. Blir han inte dömd är det också ett faktum i sig, men just nu pågår fortfarande utredningen och den har lämnats över från polis till åklagare vilket indikerar att det finns uppgifter att ta på allvar i ärendet. Att ignorera den bakgrunden när man diskuterar hans agerande är missvisande.

När det gäller faderskapet fyller Andr*as alltså i rutan om att han är far till barnet redan i utredningsprotokollet hos socialnämnden, men valde ändå att driva igenom ett DNA-test som inte var nödvändigt. Det är svårt att se det som något annat än ett sätt att förhala processen och utöva makt och kontroll.

Påståendet att N ”nekat” honom delaktighet blir också skevt i sammanhanget. Att som nybliven mamma välja att skydda sig själv och sitt barn från en person som utreds för allvarliga brott är inte samma sak som att neka barnet en relation. Barnets bästa handlar inte om att föräldern får sin vilja igenom till varje pris, utan om att barnet ska ha en trygg och stabil miljö. Hon är och har varit ensam vårdnadshavare och Andr*as har inte haft någon fastställd umgängesrätt. Inte heller har hon kunnat vara i kontakt med honom för en träff på stan eller ha honom delaktig vid förlossningen eftersom att det kan användas emot henne i den pågående brottsutredningen. Om man fortsätter umgås med någon som man hävdar velat skada en själv och barnet, hur ser det ut för brottsutredningen då?

Att försöka vända fokus till Ns nuvarande relation är en avledningsmanöver som heter duga. Det förändrar inte det centrala: Andr*as har fattat beslut och drivit processer som i praktiken förlängt och försvårat för både mor och barn. Den bilden behöver man förhålla sig till, oavsett ens personliga sympatier.
Citera
2025-10-03, 09:49
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Så varför vägrade hon gå ned på DNA? Varför kom hon inte in med uppgifter dom hon skulle? Varför smutskasta sittbarns pappa offentligt om hon valt att skaffa barn med den personen? Kom inte och säg att hon blev dåligt behandlad. Lät exakt samma i början som det gör nu ned V. Ska han bli tredje partnern hon smutskastar om det inte passar prinsessan?
Varför ville hon inte ha A nära när han flyttade till Stockholm? Eller meddelat när hon skulle föda? När hon är så medgörlig som du säger. Och vad ska du göra den dagen barn nr 2 kommer och N vill bo med sin partner?

Att en mamma nekar ett DNA-test handlar inte automatiskt om att hon ”vägrar”. Det är fullt rimligt att ifrågasätta varför en pappa, som redan hade faderskapet bekräftat i utredningsprotokollet, ändå driver på för ytterligare testning. När detta sker samtidigt som han är föremål för en brottsutredning är det inte konstigt att hon prioriterar sitt och barnets skydd framför att tillmötesgå ytterligare krav.

Att inte dela detaljer om födsel eller privatliv kan inte likställas med att ”hålla barnet borta”. Det kan lika gärna vara ett sätt att sätta gränser i en mycket utsatt situation, särskilt givet den pågående brottsutredningen. Delaktighet i ett barns liv förutsätter trygghet, respekt och samarbetsvilja. Inte kravfyllda processer.

Hur skulle det se ut om hon välkomnade honom till Stockholm med öppna armar och lät en person som konsekvent vägrat skriva på för faderskapet trots erkännande träffa barnet medan hon också vill bli tagen på allvar i en brottsutredning för ett grovt brott som rör samma person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in