Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Jag förstår verkligen inte hur vissa här kan sitta och tycka synd om Andr*as och framställa honom som en kämpande man med hjärtat på rätt ställe.
Vi pratar om en man som just nu är under åklagarledd utredning för grov kvinnofridskränkning. Bara det är fruktansvärt allvarligt och att utredningen fortfarande pågår kan man inte blunda för. (Uppgifterna om att det är just han som utreds för grov kvinnofridskränkning kommer för övrigt först från Artmovie, trots att dessa uppgifter hela tiden varit sekretessbelagda och inte har kunnat lämnas ut av myndigheter, men detta bekräftas genom att N*cc* nämner utredningen i handlingar i tingsrättsmålet från juni i år.)
Att folk ändå vill måla upp honom som något offer är obehagligt. Det är som att all empati går till honom, medan N*cc* och barnet bara ska tåla allt: Hans krav, att han försenar processen med många månader, att han tycker sig ska få kunna bestämma.
Vad han än hade för skev ursäkt till att vilja tvinga genom ett DNA-test: Han behövde det inte. Han hade redan erkänt barnet. Han har konsekvent inte uppgett någon som helst anledning till varför han skulle behöva ett DNA-test, något man normalt gör och framför allt när ett ärende tas till tingsrätten.
Det framstår som sällsynt korkat motsägelsefullt att säga sig både längta efter sin älskade lilla dotter och att sedan försvåra fastställandet av faderskapet med över ett år innan man tar tillbaka sitt krav. Har man verkligen längtat då? Idioti.
Och jag förstår verkligen inte hur man kan sitta och försvara N och tycka synd om henne.
Du pratar om A som är under utredning som ännu inte har blivit dömd för det ! Det är enorm anklagalse om detta inte är sant !!
A har från början velat vara med han gick även ut med detta på socialamedier innan dottern föddes . Denna chans ryckte N undan för honom då hon neka han vara delaktig både under och efter förlossningen.
Tycker detta är hjärtskärande om något att inte ens här får chansen att träffa sin dotter något N tog inte från han .
Han försöker få kontakt med N för att han vill vara delaktig i sin dotters liv . Något N sätter stopp för hur kan du som mamma göra något sånt mot sin dotter
Han vill ta ett DNA det betyder inte att han nekar sin dotter som du mfl har fått om bakfoten. Något N nekar varför då undrar jag ? Hade jag varit N så hade han fått gjort det sen hade jag kört upp det under näsan och sagt här ser du !
Blir bara mer misstänksam att man nekar och förhalar processen..
Sen förstår jag inte hur ni kan acceptera att N är ihop med en som både knarkat haft ett stökigt förflutet och har varit otrogen mer än 1 gång .
Men ni dömer A för något han inte ens har blivit dömd för .
Och var någonstans tänker N på deras dotter ?