2025-10-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Jag bytte ärende och frågade dig om brottmålet i rätten, inte faderskapsmålet som nu är avklarat. Vid flera tillfällen ljuger du om vad Solna tingsrätt ska ha skrivit eller bekräftat till dig.

Sedan håller jag inte med dig om att din text om faderskapsmålet på något vis skulle vara ärlig, den är mycket vinklad och ger inte en rättvis bild av vad det är som skett. Det är nog uppenbart för alla.

Jag har aldrig skrivit något om vad Solna tingsrätt exakt givit för uppgifter till mig?

Däremot kan jag ha formulerat/missuppfattat siffrorna fel i brottmålet när N & J själva uttalade sig om det offentligt och det har jag redan bett om ursäkt för om så är fallet. Men det är ingenting Solna tingsrätt har skrivit. De kan ex. bara uppge ett målnummer. Just det ärendet är ju f.ö sekretessbelagt.

Nu säger jag det en sista gång.
Texten från akterna är citerade och kan därav ej vara vinklade.

Därefter skriver jag utifrån min egen uppfattning vilket jag har min fulla rätt till att göra så varför ägnar Du din tid åt det?

Tråden handlar definitivt inte om att man ska utöva personliga påhopp på de som skriver här inne.
Senast redigerad av Artmovie 2025-10-02 kl. 15:09.
Citera
2025-10-02, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Är det ingen som kan tänka sig att dra till med en rimlig teori om hur klamydiasituationen sett ut?

Mig veterligen finns det inget som styrker att Andr*as skulle testat negativt för klamydia när det uppdagades att N*cc* hade det även om det påståtts i trådar här.

Utifrån vad N*cc* själv bekräftar fick hon veta det i samband med ett besök hos barnmorskan. Vet vi när i tiden hon fick veta det hos barnmorskan?

Jag har som sagt inte heller hittat något som styrker det. Men det kanske han borde tagit upp isåfall, som anledning till att kräva DNA-test, vad jag förstår uppgav han ingen anledning öht?

Jag har för mig att man brukar ta ett klamydiatest vid andra besöket hos barnmorskan, så det görs tidigt i graviditeten. Vet inte om det var så i Niccis fall, men det kanske hon nämnt någonstans.

De som skrivit att han testat negativt får gärna uttala sig om var de fått den informationen ifrån.
Citera
2025-10-02, 15:46
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag har aldrig skrivit något om vad Solna tingsrätt exakt givit för uppgifter till mig?

Däremot kan jag ha formulerat/missuppfattat siffrorna fel i brottmålet när N & J själva uttalade sig om det offentligt och det har jag redan bett om ursäkt för om så är fallet. Men det är ingenting Solna tingsrätt har skrivit. De kan ex. bara uppge ett målnummer. Just det ärendet är ju f.ö sekretessbelagt.

Nu säger jag det en sista gång.
Texten från akterna är citerade och kan därav ej vara vinklade.

Därefter skriver jag utifrån min egen uppfattning vilket jag har min fulla rätt till att göra så varför ägnar Du din tid åt det?

Tråden handlar definitivt inte om att man ska utöva personliga påhopp på de som skriver här inne.

Texterna kan självklart vara vinklade om du citerar akter från målet i tingsrätten? Om du bara till exempel citerar As ombud kommer din berättelse vara extremt vinklad, samma om du bara skulle citera N. Båda två har utläggningar om vad som skulle och inte skulle vara för barnets bästa. Det är så man gör i ett rättsärende och inget man kan bör använda som bevis för något.

Mitt påstående har ingenting med några siffror att göra så jag förstår inte riktigt vad du pratar om? Men du har historiskt skrivit saker inom citationstecken som du säger kommer från Solna TR och har påstått att de gett dig information de inte kunnat lämna ut enligt lag.

Citera
2025-10-02, 15:55
Medlem
Citat:
Texterna kan självklart vara vinklade om du citerar akter från målet i tingsrätten? Om du bara till exempel citerar As ombud kommer din berättelse vara extremt vinklad, samma om du bara skulle citera N. Båda två har utläggningar om vad som skulle och inte skulle vara för barnets bästa. Det är så man gör i ett rättsärende och inget man kan bör använda som bevis för något.

Mitt påstående har ingenting med några siffror att göra så jag förstår inte riktigt vad du pratar om? Men du har historiskt skrivit saker inom citationstecken som du säger kommer från Solna TR och har påstått att de gett dig information de inte kunnat lämna ut enligt lag.

Då får du gärna kopiera det och skicka till mig i pm. etc. så jag kan se vad det är jag menat.

Jag har aldrig haft för avsikt att föra med osanningar så jag går gärna till botten med det om jag råkat uttrycka mig opassande och eller ovetandes uppgivit felaktiga uppgifter.

Tack 🙏
Citera
2025-10-02, 16:54
Medlem
Citat:
Nä, du. Jag tycker fler ska få ta del av din oärlighet så här kommer det!

Några dagar senare detta när du fått frågan om du visste när anmälan gjordes.

Solna TR har självklart inte nämnt A i ett mail till dig.

Du har inte heller kunnat höra av dig till Solna TR för att få veta vilka anmälningar som finns och är aktuella om A, inte heller polisen eller åklagarmyndigheten skulle svara dig på detta eftersom att ärendet ligger under sekretess.

Om du hade hört av dig till polisen, åklagarmyndigheten eller rätten med frågan ”vilka ärenden förekommer A i” hade de inte nämnt sekretessbelagda ärenden.

Om du hade hört av dig och frågat vilka som förekommer i K1203391-23 eller B 8861-23 hade dom inte heller svarat med hans namn, utan bara att ärendet är sekretessbelagt. Vilka är ”de” som kunnat ”hitta anmälningar” på A? Varför ljuga om vad rätten säger till dig?

Jag vill minnas att dessa uppgifter ev. är kopierade/sparade från en annan användare i tråden som lade ut det innan, men skall undersöka detta grundligare.

Målnummer kan i vissa fall lämnas ut även om själva ärendet/brottet är förlagt med sekretess.
Det skiljer sig tydligen från fall till fall.

Citerat efter sökning:
Ja man kan ofta få ut ett målnummer även om målet är sekretessbelagt

I detta fall finns inget att direkt att anmärka på eftersom ett målnummer med största sannolikhet har lämnats ut av det skälet att det går utanför sekretessen i just detta enskilda ärende.
Senast redigerad av Artmovie 2025-10-02 kl. 17:33.
Citera
2025-10-02, 17:11
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Jag vill minnas att dessa uppgifter ev. är kopierade/sparade från en annan användare i tråden som lade ut det innan, men skall undersöka detta grundligare.

Målnummer kan i vissa fall lämnas ut även om själva ärendet/brottet är förlagt med sekretess.
Det skiljer sig tydligen från fall till fall.

Citerat efter sökning:
Ja man kan ofta få ut ett målnummer även om målet är sekretessbelagt

I detta fall finns inget att direkt att anmärka på eftersom ett målnummer med största sannolikhet har lämnats ut av det skälet att det går utanför sekretessen i just detta enskilda ärende.

Målnummer i domstolen lämnas i princip alltid ut, ja.

Men domstolen kommer inte att upplysa dig om vem ett ärende gäller om ärendet är sekretessbelagt.

Du kan inte heller ställa frågan ”Vilka ärenden kan ni se som berör A?” där de svarar dig med målnumret i ett ärende som är sekretessbelagt, då har de röjt sekretessen.

Inte heller kan du ha hört av dig till polismyndigheten eller åklagarmyndigheten med samma frågor men vad gäller inkomna polisanmälningar eller pågående förundersökningar hos åklagarmyndigheten.

Det här är saker du skrivit på egen hand och jag har kopierat från dina inlägg, ingen annans, och du är den första som nämner ärendenummer från rätten.

Vad finns det för mening med att ljuga om vad rätten säger till dig?
Senast redigerad av insekterna 2025-10-02 kl. 17:15.
Citera
2025-10-02, 17:58
Medlem
Citat:
Målnummer i domstolen lämnas i princip alltid ut, ja.

Men domstolen kommer inte att upplysa dig om vem ett ärende gäller om ärendet är sekretessbelagt.

Du kan inte heller ställa frågan ”Vilka ärenden kan ni se som berör A?” där de svarar dig med målnumret i ett ärende som är sekretessbelagt, då har de röjt sekretessen.

Inte heller kan du ha hört av dig till polismyndigheten eller åklagarmyndigheten med samma frågor men vad gäller inkomna polisanmälningar eller pågående förundersökningar hos åklagarmyndigheten.

Det här är saker du skrivit på egen hand och jag har kopierat från dina inlägg, ingen annans, och du är den första som nämner ärendenummer från rätten.

Vad finns det för mening med att ljuga om vad rätten säger till dig?

Ingen mening alls och inget som är skrivet utan grund så det har inte heller varit min mening.

Jag vill ändå minnas att jag plockat uppgifter från tidigare inlägg/meddelande så jag behöver själv få se över det hela......

Jag tar även kontakt med ST och frågar om det ev. finns någon mailkorrespondens om detta.
Möjligt att frågan har ställts direkt till dem och att de svarat med ett målnummer.

Man kan inte plocka uppgifter direkt från luften så någonstans har det säkerligen kommit ifrån.
Citera
2025-10-02, 18:52
Avstängd
Detta börjar bli patetiskt om något ! Rena lekstugan här inne. Ni pekar ut några stycken här inne som ska stå till svars . När dom sen gör det så får dom slängt i ansiktet att man är oärlig mm Och försätter trycka på att vi ljuger och ska stå till svars . Och gör vi ej det går ni till attack el h
ånar folk . Medans ni själva kan gå runt ämnet el prata om något helt annat .
Citera
2025-10-02, 20:05
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ingen mening alls och inget som är skrivet utan grund så det har inte heller varit min mening.

Jag vill ändå minnas att jag plockat uppgifter från tidigare inlägg/meddelande så jag behöver själv få se över det hela......

Jag tar även kontakt med ST och frågar om det ev. finns någon mailkorrespondens om detta.
Möjligt att frågan har ställts direkt till dem och att de svarat med ett målnummer.

Man kan inte plocka uppgifter direkt från luften så någonstans har det säkerligen kommit ifrån.

Nja, den gubben går nog inte. Du är som sagt den första som nämner ärendet på Flashback och det finns inga tecken på att ärendet skulle ha nämnts tidigare.

Självklart finns ingen mailkorrespondens sparad hos rätten så här långt senare och självklart har de inte heller brutit mot sekretesslagar för din skull.

Frågan är fortfarande varför du ljuger? Och varför alla dina källor alltid ändras när du blir i frågasatt här i tråden?
Citera
2025-10-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Nä tar ej åt mig men har upptäckt att mitt och andras namn har dykt upp här i tråden. Pga att ni i frågasätter det vi skriver och tycker . Men vi själva får aldrig svar när msn frågat något utan då ska det pratas runt som jag skrev el så börjar man prata om annat
Jag upplever det precis tvärtom. Det har väl aldrig kommit fram så säkra, tydliga och raka uppgifter och svar (och frågor) som dom senaste dagarna. Har ju rätat ut mängder av frågetecken och spekulationer !!
Citera
2025-10-02, 20:54
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Nä tar ej åt mig men har upptäckt att mitt och andras namn har dykt upp här i tråden. Pga att ni i frågasätter det vi skriver och tycker . Men vi själva får aldrig svar när msn frågat något utan då ska det pratas runt som jag skrev el så börjar man prata om annat

Det är jag som nämnt dig vid ett tillfälle när jag grävde i varifrån påståendet om att Andr*as testat negativt för klamydia kommit ifrån.

Är det någon särskild fråga du upplever inte blivit besvarad och pratas runt?
Citera
2025-10-02, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Jag upplever det precis tvärtom. Det har väl aldrig kommit fram så säkra, tydliga och raka uppgifter och svar (och frågor) som dom senaste dagarna. Har ju rätat ut mängder av frågetecken och spekulationer !!
Okej tycker du ? Då får det stå för dej . Jag tycker det är samma frågor som tidigare och samma tjafs som innan . Bla så sent som idag så tog man upp ang klamydian igen , det pratades om faderskapet ,om kvinnofridskränkningen mm så samma frågor som innan så inget nytt. Varken klamydian el kvinnofridskränkningen vet man något om . Och hur har man ens kommit fram till att det är just kvinnofridskränkning han är anmäld för ?? Då man även hört ordet misshandel och något om stryptag som sas på Nessas story att man kunde tolka i As och Ns konversationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in