2025-10-02, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Åtminstone Insekterna har konsekvent delat en neutral och nyanserad bild av händelserna utifrån vad som kommer fram i handlingarna från rätten, det vill jag ändå påstå.

Du är den enda i tråden just nu som har klagomål på att diskussion sker utan bifogad fakta men ändå har du samtidigt förståelse för vad Flashback är för typ av forum. Det är ett mysterium, precis som din påstådda neutralitet.
Klagomål? Nu förstår jag inte . Om det är några som klagat så är det väl ändå ni som har i flera dar kritiserat hur tråden ser ut el på hur folk skriver och på hur Andre*s sköt det hela .
Vet ej vad det är du vill ha sagt när du påstår att det är ett mysterium om min neutralitet . Förklara för dig varför jag ändrat inställning men tydligen räcker inte det svaret utan du nöjer dej inte förrän du får det svaret som passar dej .
Citera
2025-10-02, 12:53
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Klagomål? Nu förstår jag inte . Om det är några som klagat så är det väl ändå ni som har i flera dar kritiserat hur tråden ser ut el på hur folk skriver och på hur Andre*s sköt det hela .
Vet ej vad det är du vill ha sagt när du påstår att det är ett mysterium om min neutralitet . Förklara för dig varför jag ändrat inställning men tydligen räcker inte det svaret utan du nöjer dej inte förrän du får det svaret som passar dej .

Anmärkningsvärt att du påstår att du ”ändrat inställning” som om du varit en neutral part som bestämt dig för att bara den senaste veckan bestämt dig för att dyka ner i ärendet för att bilda dig en uppfattning. Jag hann uppdatera mitt inlägg efter att du tryckte på svara, se inlägget igen så ser du även citat från dig och källhänvisningar till mina påståenden om din ickeneutralitet.
Citera
2025-10-02, 13:04
Avstängd
Citat:
Åtminstone Insekterna har konsekvent delat en neutral och nyanserad bild av händelserna utifrån vad som kommer fram i handlingarna från rätten, det vill jag ändå påstå.

Du är den enda i tråden just nu som har klagomål på att diskussion sker utan bifogad fakta men ändå har du samtidigt förståelse för vad Flashback är för typ av forum. Det är ett mysterium, precis som din påstådda neutralitet som du skrivit om och att du inte vill döma någon utan ha fått ta del av fakta. Igår skrev du att du ville hålla dig neutral.

Senast i morse skrev du:

Precis som du så har jag börjat ändra uppfattning pga det jag tar del av både här och på andra sidor .

”Börjat ändra uppfattning”? Lugna ner dig. I mars i år hade du redan ganska starka åsikter, speciellt om N*cc*:

Jag har nu fjölt båda trådarna ett tag och kände nu räcker det så jag starta ett ett eget konto .
Håller med er fullstädigt tror ni har prickat in allt !
Hennes beteende är långt från normalt, ibland undrar man faktiskt om Nicci går på något .
Då hon varken minns el kommer ihåg vad hon sagt el vad som sägs .
Man måste ha tappat alla hjärnceller om man sitter i en podd och söker en ny pappa till C .
Var det sjukaste jag hört man tror knappt det är sant
.

Var tvungen att titta på TT man tror inte det är sant att en människa kan tagga sitt ex för att så exta salt i såren genom att låta sin nya partner mata dottern och kan sen läsa dessa vidriga kommentarer.
Då är man verkligen inte frisk någonstans”

Länk: (FB) Senaste nytt/skvaller om Influencern Nicci Hernestig

STOPP vad är detta för något ! Hur vet du att Andreas inte gör ett skit ? Så du lyssnar bara på en part ( Nicci ) i detta fall .
Hur ska han göra tycker du för att det ska bli rätt i era ögon ?
Vad jag vet så har han gjort det som krävs för det han kan göra då han ej står som pappa . Bollen ligger fortfarande hos N

Det bästa jag läst på länge 👍 kan inte annat än hålla med dej i det som skrivs .
Nu var det ju ett tag sen man kicka in i tråden men ser att det inte är något nytt som tas upp utan det är samma tjafs som tidigare .

Man blir rent av mörkrädd att någon/ några försöker hitta på nya saker om A för att smutskasta han .
Då ingen håller med I vad som skrivs .

Det sista inlägget här ovanför, det där du skriver att en text är det bästa du läst på länge. Är det här inlägget:
Förstår inte ditt syfte med att sitta och leta rätt på vad folk skrivit och tyckt . Jag tyckte uppenbarligen så då när jag skrev detta . Lämna tråden pga allt tjafs som var då som nu . Du får köpa det om du vill . Din åsikt är inte mer värd en någon annans. Att försöka skrämma människor till tystnad här inne el att försöka få bort vissa användare för att det inte passar er i smaken med deras åsikter är rent av löjligt . Det blir inte mer sant för att man gapar högst el för att man delar lite ur ett protokoll el handling kring utredningen.
Citera
2025-10-02, 13:31
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Var någonstans är jag oärlig?

Vi kan ju börja i ändan där du flera gånger varit oärlig om vad Solna tingsrätt bekräftat för dig om brottmålet i rätten. Vad är syftet med det? Väcka sympatier för A? Kanske att det ska verka som det går bättre för A och sämre för N än det gör?? Jävligt konstig grej att göra som gör att man förstår att man inte kan lita på dig
Citera
2025-10-02, 13:40
Medlem
Jag tycker det är riktigt bra att det finns flera i tråden som är väldigt kunniga inom olika ämnen.
Vi hade ju en barnmorska som flera i tråden vände sig till för att få fakta om förlossningsvården och kejsarsnitt å sånt.
Nu har vi flera som är kunniga inom sina områden.
Så jag är nyfiken på det här med om dom som utreder faderskap osv faktiskt kan vända sig till sociala medier, folk i omgivningen mm för att samla in uppgifter? Min uppfattning är att det görs om det krävs? Men i princip alla i tråden tidigare menar på att det det är absolut inget som görs. (Främsta argumentet har varit att det inte går om inte mamman uppger fadern)
Citera
2025-10-02, 13:40
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Förstår inte ditt syfte med att sitta och leta rätt på vad folk skrivit och tyckt . Jag tyckte uppenbarligen så då när jag skrev detta . Lämna tråden pga allt tjafs som var då som nu . Du får köpa det om du vill . Din åsikt är inte mer värd en någon annans. Att försöka skrämma människor till tystnad här inne el att försöka få bort vissa användare för att det inte passar er i smaken med deras åsikter är rent av löjligt . Det blir inte mer sant för att man gapar högst el för att man delar lite ur ett protokoll el handling kring utredningen.

Nyttan med att granska inlägg som du och andra gjort sen innan är väl glasklar för de flesta här? det är ett gäng som sedan väldigt länge varit engagerade i den här tråden och i den om LI och som nu utger er för att ha åsikter som går tvärtemot sånt ni sagt innan? HUX FLUX?

Tror ingen försöker skrämma någon till tystnad här eller få bort användare utan det är mer du som svarar som om du blivit påkommen med fingrarna i kakburken

Skvallra inte i en skvallertråd om du inte vill få ditt skvaller granskat?
Citera
2025-10-02, 13:46
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Jag tycker det är riktigt bra att det finns flera i tråden som är väldigt kunniga inom olika ämnen.
Vi hade ju en barnmorska som flera i tråden vände sig till för att få fakta om förlossningsvården och kejsarsnitt å sånt.
Nu har vi flera som är väldigt inom sina områden.
Så jag är nyfiken på det här med om dom som utreder faderskap osv faktiskt kan vända sig till sociala medier, folk i omgivningen mm för att samla in uppgifter? Min uppfattning är att det görs om det krävs? Men i princip alla i tråden tidigare menar på att det det är absolut inget som görs. (Främsta argumentet har varit att det inte går om inte mamman uppger fadern)

Det kan dom men det beror på till vad och i vilka syften. Om en mamma vägrar nämna ens en kandidat kan man intervjua släktingar eller familj, eller så letar man bland folkbokföringsregistret om mamman kanske varit skriven på en adress med en man nyligen. Eller så kan man gå in och kika på exempelvis Facebook om det finns någon nyligen avslutad relation. Har hört om allt detta

Faderskapsutredningen går ut på att familjerätten driver barnets ärende, inte mammans.
Citera
2025-10-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Det kan dom men det beror på till vad och i vilka syften. Om en mamma vägrar nämna ens en kandidat kan man intervjua släktingar eller familj, eller så letar man bland folkbokföringsregistret om mamman kanske varit skriven på en adress med en man nyligen. Eller så kan man gå in och kika på exempelvis Facebook om det finns någon nyligen avslutad relation. Har hört om allt detta

Faderskapsutredningen går ut på att familjerätten driver barnets ärende, inte mammans.
Tack för svaret, för mig personligen uppskattas värdefull information i tråden !!
Citera
2025-10-02, 14:11
Avstängd
Citat:
Nyttan med att granska inlägg som du och andra gjort sen innan är väl glasklar för de flesta här? det är ett gäng som sedan väldigt länge varit engagerade i den här tråden och i den om LI och som nu utger er för att ha åsikter som går tvärtemot sånt ni sagt innan? HUX FLUX?

Tror ingen försöker skrämma någon till tystnad här eller få bort användare utan det är mer du som svarar som om du blivit påkommen med fingrarna i kakburken

Skvallra inte i en skvallertråd om du inte vill få ditt skvaller granskat?
vadå påkommen! Jag tyckte uppenbarligen så då inget jag nekat till el ljugit om . Och att jag har svängt i mina frågor kring det är väl inte så konstigt då saker och ting ändras på vägen och nya uppgifter kommer upp i tråden .

Ni får sluta upp och tro att alla ljuger el hittar på saker . Tror inte jag är ensam att vara kluven i mina frågor . Precis som ni tex bara för några timmar sen fråga nån om klamydian igen fast detta har diskuterats så många gånger lika så om detta DNA , Förlossning och otrohet.
Citera
2025-10-02, 14:12
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Att erkänna ett faderskap innebär inte att man per automatik blir underhållsskyldig.

Att han ”inte ville chansa att förlora henne” framstår som en efterhandskonstruktion. Vad betyder det, ens? Om N*cc* skulle vara ute efter att Vikt*r skulle adoptera barnet skulle det i princip vara omöjligt då det är samma instans som utreder faderskap som utreder en adoption.

Socialnämnden gör alltid en mycket noggrann utredning, och om det finns kända uppgifter om en möjlig biologisk far som hållits utanför kan det ifrågasättas om adoptionen verkligen är förenlig med barnets bästa att besluta utan att utreda biologiskt ursprung. Därefter är det tingsrätten som tar beslut om själva adoptionen.

Att han skulle ”vara rädd att förlora henne” framstår alltså som mindre sannolikt. Möjligen att han insett att det är hans egen dumhet som framför allt hindrar honom från att träffa barnet, men man ska nog vara försiktig med att tillskriva honom mer hjältestatus än så.
Jag vet att du inte har högre tankar om honom än så. Men jag menar från hans perspektiv, ingen aning hur hans tankegångar går.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-02 kl. 14:14.
Citera
2025-10-02, 14:28
Medlem
Citat:
Vi kan ju börja i ändan där du flera gånger varit oärlig om vad Solna tingsrätt bekräftat för dig om brottmålet i rätten. Vad är syftet med det? Väcka sympatier för A? Kanske att det ska verka som det går bättre för A och sämre för N än det gör?? Jävligt konstig grej att göra som gör att man förstår att man inte kan lita på dig

Återigen så finns det inga lögner i den text jag direkt citerar från akterna vad jag vet.
I så fall får du gärna precisera.

Därefter beskrivs min upplevelse av det hela. Jag ställer mig även frågande till själva anledningen varför N väljer att säga Nej till en faderskapsutredning vilket man har sin fulla rätt att göra.

Sedan om du anser att min upplevelse med funderingar kring det hela är en lögn/fler lögner kan jag tyvärr inte ta ansvar för.
Senast redigerad av Artmovie 2025-10-02 kl. 14:49.
Citera
2025-10-02, 14:48
Medlem
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Återigen så finns det inga lögner i den text jag direkt citerar från akterna.
Därefter beskrivs min upplevelse av det hela. Jag ställer mig även frågande till anledningen till att N väljer att säga Nej till en faderskapsutredning. Vad är det för fel på det?

Sedan om du anser att min upplevelse med funderingar kring det hela är en lögn/fler lögner kan jag tyvärr inte ta ansvar för.

Punkt.

Jag bytte ärende och frågade dig om brottmålet i rätten, inte faderskapsmålet som nu är avklarat. Vid flera tillfällen ljuger du om vad Solna tingsrätt ska ha skrivit eller bekräftat till dig.

Sedan håller jag inte med dig om att din text om faderskapsmålet på något vis skulle vara ärlig, den är mycket vinklad och ger inte en rättvis bild av vad det är som skett. Det är nog uppenbart för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in