Citat:
Ursprungligen postat av
D0wnie
Jo, men då lär jag gå till gummiverkstad. Eftersom "samma dimension som sitter på" betyder 2 olika storlekar fram och 2 olika storlekar fram (men på samma fälg och däckmönster).
Nålväl, får ingen hjälp här i tråden. Behövt förklara dilemmat 20 gånger redan.
Jag tror nog att firmorna som säljer däck på Internet är tillgängliga för kommunikation via mejl eller telefon, om man har speciella önskemål. De säljer väl precis vilka däck som helst, bara du betalar. Det är svårt att förstå ditt problem. Det står ju på däcken som du redan har vad det är för dimension på dem. Köp samma så är problemet ur världen?
Det enklaste (och sannolikt dyraste) är att gå till närmaste Volvohandlare. Det näst enklaste (och sannolikt billigare) är att gå till valfri gummiverkstad. Har du inte haft bil tidigare så att du har köpt däck någonstans? De flesta som har bil har väl erfarenhet av företag som säljer däck, och känner kanske till någon gummiverkstad som de litar på. Annars kan du väl fråga någon kompis om han känner till något bra ställe att köpa däck på.
Det absolut krångligaste sättet - som även är det du har valt - är att beställa däck på nätet. Då är det en fördel om man själv klarar av att avgöra vad man vill ha. Jag känner en del personer som har egen utrustning för att kränga däck och balansera hjul - de brukar uteslutande beställa däck på nätet för att det är billigare. Ju längre ifrån dessa självgående individer man befinner sig, desto större anledning att
inte köpa däck på nätet.
Du verkar befinna dig långtifrån de flesta bilägare. Bara en sån sak som att du har fått för dig att man måste ha bredare hjul bak än fram. Vad tror du händer om du inte har det? Går bilen sönder?