Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Du vet att det finns warranter med lång löptid?
ja men jag får ju fler av dem ju närmre toppen jag prickar rätt.
Jag är en av de stora anti-elon personerna här men till och med jag kan se ett par saker i närtid som får tesla-klubben att go bananas och köpa mer.
1. Den ökade försäljningen det här kvartalet kommer att utmålas som "nu har det vänt".
Att det är incitament som är påväg att försvinna kommer det talas tyst om för är det förklaringsmodellen så innebär det ett dystert nästa kvartal. Men det ligger ju en bit bort för den kortsiktige investeraren.
2. FSD 14 kommer nog att komma och det kommer vara bra. Inte bra nog att alla kan sätta sin bil på att hämta ungarna själv på dagis, men väldig bra.
3. Optimus kommer visa nya cirkuskonster.
Lägg nu till det här:
4. Det spelar ingen som helst roll nu om Elon sätter på sig ett koppel och brun skjorta och stövlar och ändrar hans twitternick till kkksuperhitler88. Precis alla som skulle ha en issue med det har redan lämnat aktien i den där vändan för 15 månader sedan. Så ingenting oväntat Elon gör har längre någon negativ effekt.
Tesla måste nu få riktiga problem för att kursen ska rasa. Detta kan komma att ske, eller inte. Jag väntar in mer indikationer på att det kommer ske innan jag bettar mot Tesla.