2025-09-30, 12:31
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Mer specifikt real world AI är det som bör jämföras när det gäller just Tesla.
Tesla har ingen fungerande AI-produkt, xAI – som backar med $2B/månad, vilket är anledningen till att Elon vill låta Tesla-investerare ta kostnaden – har en rasistisk Twitter-bot som kallar sig själv MechaHitler.
Citera
2025-09-30, 12:49
Medlem
otellos avatar
Köpte lite Bear Tesla X10 för lekpengar straxt efter öppning igår, tänkte hålla dom åtminstone dagen ut. Drill baby drill.
Citera
2025-09-30, 13:10
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Återigen väldigt bra försäljniingssiffror från Kina.

https://x.com/piloly/status/19729584...UiiZvSGag&s=19
Citera
2025-09-30, 13:12
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Tesla har ingen fungerande AI-produkt, xAI – som backar med $2B/månad, vilket är anledningen till att Elon vill låta Tesla-investerare ta kostnaden – har en rasistisk Twitter-bot som kallar sig själv MechaHitler.

Du påstod att Alphabet (Google) är världsledande på AI. Enligt ARC så leder xAI's Grok över Gemini.
Citera
2025-09-30, 13:16
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Köpte lite Bear Tesla X10 för lekpengar straxt efter öppning igår, tänkte hålla dom åtminstone dagen ut. Drill baby drill.

Ja, för köpte man shorts under $250 så har man väl bara lekpengar kvar.
Citera
2025-09-30, 13:34
Medlem
otellos avatar
Citat:
Du påstod att Alphabet (Google) är världsledande på AI. Enligt ARC så leder xAI's Grok över Gemini.
Jag är säker på att xAI är väldigt duktiga på att träna sina modeller till att få bra score på ARC-tester. Vi som arbetar med AI vet att Google är världsledande, och att xAI inte ens finns med på radarn.

Citat:
The AI ARC (Abstraction and Reasoning Corpus) score can be misleading because high scores are sometimes achieved through benchmark-targeted training or by leveraging pre-training data that closely matches the benchmark's content, rather than by developing true generalized reasoning skills.
Citera
2025-09-30, 13:41
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jag är säker på att xAI är väldigt duktiga på att träna sina modeller till att få bra score på ARC-tester. Vi som arbetar med AI vet att Google är världsledande, och att xAI inte ens finns med på radarn.

Jag tror inte du lyckas övertyga någon om att du är mjukvaruingenjör genom att kläcka ur dig så infernaliskt korkade påståenden, men du är ett underhållande tillskott i tråden.
Citera
2025-09-30, 14:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Återigen väldigt bra försäljniingssiffror från Kina.

https://x.com/piloly/status/19729584...UiiZvSGag&s=19

Det gäller att dammsuga nätet eftet potitiva nyheter om bilförsäljningen. Vad spelar det för roll om bilförsäjningen, nästa år kommer Tesla sälja 50000 humanoider för det har Horbocken och landsförrädare lovat. hen har nu senast anget priset till 5miljoner sek per st. Det blir sköna stålar in. Eftersom den patologiske lögnaren(TM) aldrig ljuger så måste det ju stämma.

I den ursprungluga Artemisplanen så ska Spacwx landa med ett obemannat skepp på månen redan i år, lycka till alla Kekius fan.

Om jag nu trummar ut att jag kommer att ha ett skepp klart för att kolonisera Proxima Cenatauri aldeles snarr så är jag enligt Musk-logik inte en lögnare utan bara fokuserad.

Det är sånt religiösa sektledare fungerar: lova saker som aldrig uppfylls. Skyll misslyckanden på Woke vänstern och libs eller dränk detta med konstanta nya icket uppfyllbara nya löften. Flöda över twitterkontot med hatretorik, lögner och extremhögerideologi så är det grädden på moset.
Citera
2025-09-30, 14:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag tror inte du lyckas övertyga någon om att du är mjukvaruingenjör genom att kläcka ur dig så infernaliskt korkade påståenden, men du är ett underhållande tillskott i tråden.
Jag är utbildad och praktiserande dataingenjör, vet inte varför du plötsligt fått för dig att jag skulle ljuga om det.

Nu ryktas det om att Tesla ska "pause production next week of sept 30 2025", kan det beo på att EV-krediterna försvinner, och med dessa dom sista amerikanska EV-konsumenterna?
Citera
2025-09-30, 15:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jag är utbildad och praktiserande dataingenjör, vet inte varför du plötsligt fått för dig att jag skulle ljuga om det.

Nu ryktas det om att Tesla ska "pause production next week of sept 30 2025", kan det beo på att EV-krediterna försvinner, och med dessa dom sista amerikanska EV-konsumenterna?

Skulle iof vara logiskt om du var det, då kompetensen i Sverige är skrattretande och anledningen till att våra AI satsningar är ett skämt.

Men seriöst, man vräker inte ur sig att Google är världsledande och att Grok inte ens dyker upp på radarn om man är det minsta kunnig. Särskilt inte när Grok är ett mycket bättre val om man utvecklar kod.
Citera
2025-09-30, 15:34
Medlem
otellos avatar
Citat:
Skulle iof vara logiskt om du var det, då kompetensen i Sverige är skrattretande och anledningen till att våra AI satsningar är ett skämt.

Men seriöst, man vräker inte ur sig att Google är världsledande och att Grok inte ens dyker upp på radarn om man är det minsta kunnig. Särskilt inte när Grok är ett mycket bättre val om man utvecklar kod.
Nej Grok är inte alls bra till kod, resultatet när man tränar en Twitter-bot på just Twitter-data.
Citera
2025-09-30, 16:02
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Nej Grok är inte alls bra till kod, resultatet när man tränar en Twitter-bot på just Twitter-data.

Ännu en ren lögn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in