2025-09-30, 10:31
Medlem
Mrsmupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Falsk propaganda. Nej, du påstår att jag säger detta och nej aldrig har jag sagt detta. Om föräldrarna är misslyckade och skadar sina barn då agerar inte socialtjänsten alls. Exempelvis "sveket mot barnen".

Det är en ren lögn och såklart förtal att påstå detta om mig eller mig och Sulle som är Family United. Vi vill inte att ett barn ska fara illa. Socialtjänstens sekt är dock den största av alla barnmisshandlare i landet. Det är rent av livsfarligt att ha med socialtjänsten att göra.

Betyder det att vi vill att det ska vara så? Nej, vi vill att de som får miljarder av våra skattepengar för att skydda barn och familjer ska göra sitt jobb. Det sker inte.

Sluta förtala, kränka och ljuga om oss mig och Sulle. Sluta följ efter eller nämn oss

Family United är ju en offentlig förening, inte en hemlig sekt på fritidsgården. Klart ni måste stå för er ideologi ,annars kan ni väl lika gärna kalla er Family Undisclosed.
Citera
2025-09-30, 14:02
Avstängd
Denna tråd handlar om LVU men så många av er är besatta av mig. Jag är en enskild person. Vad driver er. Jag har inte tagit era barn. Jag har inte gått hem till er och kritiserat er i ert privatliv. Jag har inte kritiserat socialtjänstens sekt i deras privatliv. Jag använder mig av opinionsbildning, jag använder mig av min grundlagsskyddade rättighet att yttra mig fritt. Jag talar aldrig om enskilda individer.

Det som ni som är besatta av mig gör är brottsligt, det är förtal, ofredande, olaga hot, kränkningar, förolämpningar, medhjälp till fortsatt psykisk misshandel och olaga integritetsintrång.

Sök hjälp om ni inte är betalda sektmedlemmar till socialtjänsten. Om ni är betalda säg upp er, ni tillhör en barnmisshandlande livsfarlig sekt.
Citera
2025-09-30, 14:57
Medlem
Innan sektledaren impulsivt förklarade ett "Heligt Krig" mot Socialtjänsten och gjorde det offentligt, borde hen kanske ha tagit den där lilla tiden att dubbelkolla den djupt begravda checklistan som hette "Legitima, Stenhårda Anledningar Till Varför Vi Blev Av Med Barnen".
Tydligen var den listan längre än en kvittorulle från Ica Maxi.

Och sedan kom då det här med offentligheten. Vems idé var det att ett psyke, som uppenbarligen inte klarar av en dålig recension på en pizzeria, skulle palla trycket från hela svenska folket? Det är som att ta en hamster och be den springa ett maraton.

Resultatet hittills? Noll framsteg. Absolut noll. Det är snarare ett retorikfiasko som borde studeras i kursen "Hur Man Effektivt Förlorar På Alla Fronter Samtidigt."
Bra jobbat.
Citera
2025-09-30, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Innan sektledaren impulsivt förklarade ett "Heligt Krig" mot Socialtjänsten och gjorde det offentligt, borde hen kanske ha tagit den där lilla tiden att dubbelkolla den djupt begravda checklistan som hette "Legitima, Stenhårda Anledningar Till Varför Vi Blev Av Med Barnen".
Tydligen var den listan längre än en kvittorulle från Ica Maxi.

Och sedan kom då det här med offentligheten. Vems idé var det att ett psyke, som uppenbarligen inte klarar av en dålig recension på en pizzeria, skulle palla trycket från hela svenska folket? Det är som att ta en hamster och be den springa ett maraton.

Resultatet hittills? Noll framsteg. Absolut noll. Det är snarare ett retorikfiasko som borde studeras i kursen "Hur Man Effektivt Förlorar På Alla Fronter Samtidigt."
Bra jobbat.

Hur många som helst har tackat mig för att jag räddat deras och barnens liv. Det är framsteg för mig. Det kanske inte är framsteg för socialtjänstens sekt
Citera
2025-09-30, 17:16
Medlem
Citat:
Hur många som helst har tackat mig för att jag räddat deras och barnens liv. Det är framsteg för mig. Det kanske inte är framsteg för socialtjänstens sekt

Jag förstår att det kan låta lockande att tro på sådana storslagna fantasier som saknar förankring i verkligheten.
Jag och många andra har hört familjer berätta den motsatta historien , att de fick hem sina barn först efter att de tog avstånd från FU. Det visar att FU sekten är en del av problemet, inte lösningen.
Senast redigerad av Wolfensi 2025-09-30 kl. 17:31.
Citera
2025-09-30, 18:19
Avstängd
Citat:
Jag förstår att det kan låta lockande att tro på sådana storslagna fantasier som saknar förankring i verkligheten.
Jag och många andra har hört familjer berätta den motsatta historien , att de fick hem sina barn först efter att de tog avstånd från FU. Det visar att FU sekten är en del av problemet, inte lösningen.

FU är ingen sekt socialtjänsten är en sekt. Vi bestämmer inte över någon socialtjänstens sekt dock tar och bestämmer över 35000 barn årligen och i förlängningen över deras stackars familjer.

Du sluta förfölja mig, ljuga om mig, ofreda mig, förtala mig, kränka mig skada mig.

Vad driver dig? Njuter du av att skada mig?
Citera
2025-09-30, 18:43
Medlem
Citat:
FU är ingen sekt socialtjänsten är en sekt. Vi bestämmer inte över någon socialtjänstens sekt dock tar och bestämmer över 35000 barn årligen och i förlängningen över deras stackars familjer.

Du sluta förfölja mig, ljuga om mig, ofreda mig, förtala mig, kränka mig skada mig.

Det sker inte 35 000 omhändertagande per år , siffran gäller antal som fått heldygnsinsats någon gång under året och skiljer inte på de som varit placerade i 6 år från de som varit placerade i 2 månader, gällande lvu är det kring 3600 st per år
Citera
2025-09-30, 19:01
Medlem
Citat:

Antalet barn och unga som fick en heldygnsinsats (som familjehem, HVB eller stödboende) var:
​2020: Cirka 27 300 barn och unga
​2021: Cirka 26 200 barn och unga
​2022: Cirka 26 500 barn och unga
​2023: Cirka 25 800 barn och unga

Majoriteten av barn som placeras är över 15 år.

Statistiken som nämns, oavsett om det är det totala antalet placerade barn eller bara LVU-beslut, räknar barnen så länge de är föremål för insatsen.

Det är en siffra över hur många olika barn som har haft en insats under året, inte hur många nya barn som omhändertas för första gången.
Tex dina barn är inräknade i statistiken så länge dem har LVU.
Citera
2025-09-30, 19:25
Medlem
Citat:
Antalet barn och unga som fick en heldygnsinsats (som familjehem, HVB eller stödboende) var:
​2020: Cirka 27 300 barn och unga
​2021: Cirka 26 200 barn och unga
​2022: Cirka 26 500 barn och unga
​2023: Cirka 25 800 barn och unga

Majoriteten av barn som placeras är över 15 år.

Statistiken som nämns, oavsett om det är det totala antalet placerade barn eller bara LVU-beslut, räknar barnen så länge de är föremål för insatsen.

Det är en siffra över hur många olika barn som har haft en insats under året, inte hur många nya barn som omhändertas för första gången.
Tex dina barn är inräknade i statistiken så länge dem har LVU.

Siffran antal visar dessutom hur många som fått heldygnsinsats vid ett bestämt datum så det betyder i praktiken att det visar den som varit placerad i 10 år men även den som omhändertagits akut där placering upphör någon dag senare
Citera
2025-09-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Siffran antal visar dessutom hur många som fått heldygnsinsats vid ett bestämt datum så det betyder i praktiken att det visar den som varit placerad i 10 år men även den som omhändertagits akut där placering upphör någon dag senare

Lite som att säga att Sveriges befolkning fördubblas varje dag bara för att folk bor kvar från igår.

Att kasta siffror utan kontext skrämmer upp, polariserar och skadar barn mer än det hjälper dem. Vill man vara barnens röst, då börjar man med att förstå hur systemet faktiskt fungerar. Allt annat är bara högljudd vilseledning med filter och caps lock.
Kritik är viktigt. Fakta är viktigare.
Senast redigerad av Wolfensi 2025-09-30 kl. 20:47.
Citera
2025-09-30, 21:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Lite som att säga att Sveriges befolkning fördubblas varje dag bara för att folk bor kvar från igår.

Att kasta siffror utan kontext skrämmer upp, polariserar och skadar barn mer än det hjälper dem. Vill man vara barnens röst, då börjar man med att förstå hur systemet faktiskt fungerar. Allt annat är bara högljudd vilseledning med filter och caps lock.
Kritik är viktigt. Fakta är viktigare.

Forskning och fakta är viktigt, både för att förstå konsekvenserna av tvångsomhändertaganden och för att granska själva LVU-processen. Att placera barn är inte bara skadligt för barnen, utan också extremt kostsamt för samhället.

Det behövs mer fakta om hur LVU-förfarandet egentligen fungerar och en djupare analys av hur det ens var möjligt för socialtjänsten att under flera år, bakom sekretessens skydd, mörka information och till och med anklaga en 7,5-årig pojke för att vara pedofil, som i fallet Adam i uppdrag granskning.

Problemet är att hela systemet är riggat till socialtjänstens fördel. De vinner nästan alltid och inte för att de har rätt, utan för att de sitter på hela informationsövertaget. Föräldrarna får oftast bara en bråkdel av underlaget, och när de försöker granska det nekas de insyn med hänvisning till sekretess och måste dessutom betala för att få syna korten. Resultatet blir en process som i praktiken är obalanserad från början till slut.

Vi ser nu i kommun efter kommun att de börjar granska soc externt då placeringarna blivit för många, för långa och för kostsamma. Strängnäs kommun är senast i raden att granska sig själva då de enligt egen utsago brustit i rättssäkerhet i LVU-ärenden och ska göra en extern utredning. Är det en slump? Nej det är det inte eftersom LVU är svindyrt och går ut över annan välfärd som faktiskt gör nytta till skillnad mot tvångsplaceringarna av barn, som bara verkar vara skadligt generellt sett (utom i de mest extrema fallen).

Det här säger för övrigt forskningen om vad som händer med barnen som soc fick placera vs inte placera för domstolen. Det är extremt tydligt att placering av av barn visar på kraftigt ökad risk för förtida död och kriminalitet. Hur mer tydligt kan det bli? Det går inte att snacka bort hur mycket ni än försöker.

https://www.sns.se/artiklar/fler-dod...venser-av-lvu/
Citera
2025-10-02, 10:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Forskning och fakta är viktigt, både för att förstå konsekvenserna av tvångsomhändertaganden och för att granska själva LVU-processen. Att placera barn är inte bara skadligt för barnen, utan också extremt kostsamt för samhället.

Det behövs mer fakta om hur LVU-förfarandet egentligen fungerar och en djupare analys av hur det ens var möjligt för socialtjänsten att under flera år, bakom sekretessens skydd, mörka information och till och med anklaga en 7,5-årig pojke för att vara pedofil, som i fallet Adam i uppdrag granskning.

Problemet är att hela systemet är riggat till socialtjänstens fördel. De vinner nästan alltid och inte för att de har rätt, utan för att de sitter på hela informationsövertaget. Föräldrarna får oftast bara en bråkdel av underlaget, och när de försöker granska det nekas de insyn med hänvisning till sekretess och måste dessutom betala för att få syna korten. Resultatet blir en process som i praktiken är obalanserad från början till slut.

Vi ser nu i kommun efter kommun att de börjar granska soc externt då placeringarna blivit för många, för långa och för kostsamma. Strängnäs kommun är senast i raden att granska sig själva då de enligt egen utsago brustit i rättssäkerhet i LVU-ärenden och ska göra en extern utredning. Är det en slump? Nej det är det inte eftersom LVU är svindyrt och går ut över annan välfärd som faktiskt gör nytta till skillnad mot tvångsplaceringarna av barn, som bara verkar vara skadligt generellt sett (utom i de mest extrema fallen).

Det här säger för övrigt forskningen om vad som händer med barnen som soc fick placera vs inte placera för domstolen. Det är extremt tydligt att placering av av barn visar på kraftigt ökad risk för förtida död och kriminalitet. Hur mer tydligt kan det bli? Det går inte att snacka bort hur mycket ni än försöker.

https://www.sns.se/artiklar/fler-dod...venser-av-lvu/

Socvurmarna här i chatten kan inte förstå eller ta åt sig av forskning. De är helt immuna. Det enda de ser är att socialtjänsten gör rätt oavsett. De är blinda för allt annat.

Det är också intressant hur de tar det personligt. Det visar deras sekteristiska drag. Socialtjänsten är en myndighet, men dessa försvarare av socialtjänstens sekt tar kritik mot deras ledare personligt.

De kan helt enkelt inte förstå skillnaden. Att ta barn från en förälder med hjälp av lögner, förtal och påhitt. Sen hålla barnet som gisslan år efter år. Det är personligt. Det är brottsligt. Det är omänskligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in