2025-09-30, 12:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Visst är varje poäng viktig, och i går blev det en pinne, men det är ganska deprimerande att två mål av Viggo Nordlund inte räcker mot Mora. I stället bjuder man in dalkarlarna i matchen via två raka pp i början på tredje. Det avgörande målet i förlängningen faller också i pp för Mora.

Det är som att viljan saknas ibland. I den första perioden syntes glimtar av det bländande spelet från mötet med MoDo, men det är skillnad på en sen fredagsmatch på hemmais mot ett favorittippat lag och en bortamatch en måndag i en islada som gapar tom.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-09-30 kl. 12:30.
Citera
2025-09-30, 13:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Stackars Oscar Lawner lämnar ett krislag för ett annat när han flyttar från Linköping till Västerås.
Citera
2025-09-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Stackars Oscar Lawner lämnar ett krislag för ett annat när han flyttar från Linköping till Västerås.
LOL. Dras han till misär och besvikna supporterskaror? Kanske är för att han då inte sticker ut från mängden...

Men han såg faktiskt kunnig ut i BIK, när han väl fick ta några matcher på sin nivå för några år sedan. Borde givetvis ha fortsatt nere i HA där men visst, han fick ett SM-guld på meritlistan så.
Citera
2025-10-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vilken tråkig start för AIK och SSK, för aik vann man en fin första match mot västerås men sen förlorar man mot björklöven, kalmar och nybro. Vi fick med oss en pong åtminstone mot nybro men borde ha varit sex poäng mot kalmar och nybro.

Varför går det så dåligt?

Tror aik och ssk kommer klättra i tabellen. Lite förvånad över att västerås ligger sist med.

Trist final om det skulle bli björklöven vs karlskoga.

Har inte riktigt kollat så mycket på AIK denna säsong för känns som man hade chansen förra säsongen och jag tror knappast chanserna kommer vara bättre denna säsong, och att genomlida ännu en medioker säsong i hockeyallsvenskan (brukar bli fler av de än bra säsonger) är bara energikrävande

Spontant känns det som man saknar en riktigt bra poängkedja, 2-3 duktiga importer (två forwards och 1 back) tillsammans med Bagenda eller Björk däruppe och Åkerström på backen. Jag tycker två importer totalt är alldeles för svagt. Ska man ta klivet upp behöver man fler nordamerikaner då de oftast är udden på spetsen när det ska avgöras.

Man har inte ersatt Fitzgerald. Man har gjort sig av med både Norin och Windlert vilka båda ändå är kompetenta backar i HA. Tunn målvaktssida också.

Sen har man väl haft skador också vilket såklart förstört.

Tror inte riktigt på ledarstaben heller men problemet är att truppen är en mittenplacering i kvalité.
Citera
2025-10-01, 23:52
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vilken tråkig start för AIK och SSK, för aik vann man en fin första match mot västerås men sen förlorar man mot björklöven, kalmar och nybro. Vi fick med oss en pong åtminstone mot nybro men borde ha varit sex poäng mot kalmar och nybro.

Varför går det så dåligt?

Tror aik och ssk kommer klättra i tabellen. Lite förvånad över att västerås ligger sist med.

Trist final om det skulle bli björklöven vs karlskoga.

Ingen risk eftersom Modo går upp igen. Peter Forsberg lägger snart in några saftiga miljoner som vanligt. HA är ingen rolig liga om den inte återgår till den gamla finalserien då ett otippat lag gör succè.

För övrigt gillade jag Lawners å gurkornas seger. Andreas får dra i skinnet i natt haha
Senast redigerad av Storstark68 2025-10-02 kl. 00:07.
Citera
2025-10-02, 09:56
Medlem
Blot-Svens avatar
En poäng mot AIK borta är en poäng mot AIK borta, men kanske att jag hade förväntat mig mer efter AIK:s svaga säsongsinledning.
AIK-spelare får matchstraff och hemmalaget skapar mer och farligare än Oskarshamn under fem minuter i bp, Oscar Nord kvitterar med 0,1 sekunder kvar av den andra perioden, AIK avgör efter blott 43 sekunder i förlängningen... och så vidare.

Ännu en match som vi leder och slarvar bort.

Nu väntar SSK hemma i BeGe i morgon. Där måste det väl ändå bli en trepoängare in på kontot.
Citera
2025-10-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En poäng mot AIK borta är en poäng mot AIK borta, men kanske att jag hade förväntat mig mer efter AIK:s svaga säsongsinledning.
AIK-spelare får matchstraff och hemmalaget skapar mer och farligare än Oskarshamn under fem minuter i bp, Oscar Nord kvitterar med 0,1 sekunder kvar av den andra perioden, AIK avgör efter blott 43 sekunder i förlängningen... och så vidare.

Ännu en match som vi leder och slarvar bort.

Nu väntar SSK hemma i BeGe i morgon. Där måste det väl ändå bli en trepoängare in på kontot.
Jag tycker dock att det var en ganska stark insats av Vuorio i kassen om man jämför med matchen mot Nybro. Skulle inte bli förvånad om han spelar även imorogn.
Citera
2025-10-02, 12:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Jag tycker dock att det var en ganska stark insats av Vuorio i kassen om man jämför med matchen mot Nybro. Skulle inte bli förvånad om han spelar även imorogn.
Det är sant. Vilket lyft! Det är en bra sak att ta med sig från AIK-matchen.
Citera
2025-10-03, 21:16
Medlem
perry2s avatar
Bogren gör det som de andra Löventränarna ej klarat. Han tätar det egna målet

Var skall statyn stå?
Citera
2025-10-03, 23:29
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Bogren gör det som de andra Löventränarna ej klarat. Han tätar det egna målet

Var skall statyn stå?

I Övik när Foppa fyllt på kassakistan åt Modo. Löven borde ju gått upp redan men money talks 24/7 tyvärr. Vissa lag är och förblir penningdopade ungefär 205 år framåt.
Citera
2025-10-03, 23:38
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
I Övik när Foppa fyllt på kassakistan åt Modo. Löven borde ju gått upp redan men money talks 24/7 tyvärr. Vissa lag är och förblir penningdopade ungefär 205 år framåt.

Tror dock att MoDo har mer pengar än Dif o särskilt i våras
Citera
2025-10-06, 22:16
Medlem
Gefreiters avatar
Oroväckande inledning för Löven.
Upplagt för fiasko speciellt nu när förstaplatsen i tabellen inte nödvändigtvis är en fördel längre.

Kommer åka ut efter 6 matcher mot ett Västerås som hittat toppform i slutet av februari.

Men Tellström och Hemmyr är en fröjd att bevittna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in