2025-09-26, 20:57
Medlem
Storstark68s avatar
Hattrick av Liam men SSK var bättre än jag trodde. Bra match men jag vill se mycket mer fysik framför målen.
Citera
2025-09-26, 22:42
Medlem
En målrik säsong både i SHL och HA
Citera
2025-09-27, 00:14
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton21

Modo vet tihi
Citera
2025-09-27, 18:20
Medlem
oarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton21

Bik Karlskoga-Troja-Ljungby nästa dygnet på Allente, TV4 Play Hockey, TV4 Play Total och TV4 Hockey.
Citera
2025-09-28, 14:18
Medlem
karlsoons avatar
Oskarshamn lär ju inte känna sig speciellt höga efter segern mot Modo då alla verkar tycka att det är ett jävla skämt att förlora mot Oskarshamn.
Citera
2025-09-28, 20:13
Medlem
Almtuna kom ut som det klart bättre laget i första, hög intensitet och skridskostarka.

Vi hade två frilägen framåt men brände båda. I övrigt var ALL offensiv ifrån hemmalaget första 20. Önskar att jag skämtade, men det är tydligen där vi står som lag. Nu glömde jag nämna att vi fick till ett högst sällsynt bra byte i sista minuten. Vi reducerar till 2-1 där vilket måste ha känts surt för AIS.

I andra perioden kommer vi in mer i spelet dock. Men ändå, vi går fortsatt bort oss i defensiva situationer och sitter utvisade och det är fortfarande inte bra. Men i alla fall lite mer jämnt spel och av någon anledning kom vi vinnande ur perioden. 2-2 inför sista.

Syns att spelarna vill mer i sista perioden, plötsligt en helt annan offensiv pondus. Men tro inte att Almtuna mattas av helt, de sticker upp och skapar lägen dem med. Nio minuter in kämpar vi till oss ett styrningsmål av Carlsson och hemmalaget undrade nog vad som hänt. MoDo i ledning med bara en halv period kvar. Här börjar man se en större noggrannhet och trygghet i vad spelarna gör, men visst blir det stressigt sista minuten när AIS plockar keeper och går all-in.

Det där var en otroligt skön vändning för spelmässigt förtjänade vi nog inte tre poäng alls. Men Almtuna har inte riktigt effektiviteten framåt. Werner gjorde en del bra räddningar också, riktigt viktig där bak.
Citera
2025-09-28, 20:42
Medlem
Aik blir årets flopplag, usel tränare, svajig målvakt, svaga backar och anonyma forwards
Citera
2025-09-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Aik blir årets flopplag, usel tränare, svajig målvakt, svaga backar och anonyma forwards
Västerås ser ut att vara en konkurent om den titeln
Citera
2025-09-29, 21:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Västerås ser ut att vara en konkurent om den titeln
Jag har för mig att VIK tippades ganska högt upp i tabellen av flera "experter". Just nu ser det inte ut att bli Västerås säsong den här säsongen heller.
Citera
2025-09-29, 21:35
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag har för mig att VIK tippades ganska högt upp i tabellen av flera "experter". Just nu ser det inte ut att bli Västerås säsong den här säsongen heller. Som de flesta säsonger på sistone.

Västerås är HA s Hv71 Vimmerby för starka..Västerås kan ej kämpa sig tillbaka i matcherna

Synd om Kalmar o Oskars som båda ledde sina matcher på bortaplan
Citera
2025-09-29, 21:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Västerås är HA s Hv71 Vimmerby för starka..Västerås kan ej kämpa sig tillbaka i matcherna

Synd om Kalmar o Oskars som båda ledde sina matcher på bortaplan
Precis. HA:s motsvarighet till HV71. "Den här gången lyfter det..."

Oskarshamn gjorde en underkänd insats mot Mora. Första perioden OK, andra "nja" och tredje ruggigt dålig på alla sätt. Men Glifford räddade iaf. 32 skott, apropå HV. Vi har en bra förstemålvakt.

Kalmar såg jag inte, men SSK börjar väl komma igång.

Edit: En poäng.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-09-29 kl. 21:51.
Citera
2025-09-30, 00:02
Medlem
Black.Panthers avatar
Vilken tråkig start för AIK och SSK, för aik vann man en fin första match mot västerås men sen förlorar man mot björklöven, kalmar och nybro. Vi fick med oss en pong åtminstone mot nybro men borde ha varit sex poäng mot kalmar och nybro.

Varför går det så dåligt?

Tror aik och ssk kommer klättra i tabellen. Lite förvånad över att västerås ligger sist med.

Trist final om det skulle bli björklöven vs karlskoga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in