2025-09-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Det krävs ingen större begåvning för att köra lastbil. Snarare tvärtom faktiskt, det är en fascinerande antropologisk upplevelse att sitta och fika på ett lastbilshak och se den ena felande länken efter den andra vandra genom dörrarna. Det är sådana upplevelser som gör att man förstår förespråkare för retroaktiv abort.
Beror vilka lastbils jobb du har, kan tänka mig att det krävs en del tekniskt kunnande och självständighet. Om du tex får fel på bilen "in the middle of nowhere". Jag gissar att många
som kör lastbil är ganska självgående individer som kan lösa saker själv.
Inga teoretiker kanske.

Var väl ren tur att Eklund åkte fast, bild som var tagen av privat person. Det glöms bort att han
även mördade Pernilla
Senast redigerad av mangne 2025-09-27 kl. 22:41.
Citera
2025-09-27, 22:52
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steniglashus
Av artikel i Norrtelje tidning som publicerats idag framgår det att han blivit misshandlad av medintagna igen.

Uppenbarligen inte tillräckligt eftersom han fortsatt lever.
Citera
2025-09-28, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
Jag hittar inte artikeln, kan du skicka den till mig?

För övrigt så är det väl inget konstigt med det, han lär väl aldrig kunna visa sig bland folk igen. I hans ansökan om tidsbestämt straff så berättade han att han mest sitter isolerad i cellen pga hotbilden mot honom och att detta orsakar psykiskt lidande och att han därför borde släppas.
Det visar ju faktiskt hur han fortfarande ställer sig i frågan om skuld och empati, han nämnde inte en enda gång det lidandet som han orsakade Engla och alla runtomkring vilket tydligt visar att han är på samma plats mentalt som 2008 när han dömdes. Låt fanskapet ruttna men håll honom vid liv (dödsstraff skulle bara befria honom från lidandet), 3 mål mat om dagen, en säng i en tom cell och självklart helt isolerad från mänsklig kontakt passar honom utmärkt

Det skulle förmodligen bli värre för honom själv ifall han släpptes. Även om han blivit misshandlad i fängelset, så är han ju ändå skyddad på många sätt.
I friheten skulle han inte ha detta skydd. Hur skulle han livnära sig? Jag har svårt att se att någon skulle vilja anställa honom.
Bidrag resten av livet. Dessutom har han väl ett stort skadestånd som ska betalas?
Citera
2025-09-28, 11:38
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
Jag hittar inte artikeln, kan du skicka den till mig?

För övrigt så är det väl inget konstigt med det, han lär väl aldrig kunna visa sig bland folk igen. I hans ansökan om tidsbestämt straff så berättade han att han mest sitter isolerad i cellen pga hotbilden mot honom och att detta orsakar psykiskt lidande och att han därför borde släppas.
Det visar ju faktiskt hur han fortfarande ställer sig i frågan om skuld och empati, han nämnde inte en enda gång det lidandet som han orsakade Engla och alla runtomkring vilket tydligt visar att han är på samma plats mentalt som 2008 när han dömdes. Låt fanskapet ruttna men håll honom vid liv (dödsstraff skulle bara befria honom från lidandet), 3 mål mat om dagen, en säng i en tom cell och självklart helt isolerad från mänsklig kontakt passar honom utmärkt
3 mål mat om dagen låter alldeles för mycket. 3 mål i veckan hade passat det där äckliga fettot bättre. 3 tallrikar gröt i veckan utan nånting till.
Citera
2025-09-28, 11:42
Medlem
Moobs avatar
han har alltså bytt efternamn nu också till Gustavson

så otroligt väntat att ett fegt kräk som han skulle göra det, men tror han verkligen inte att folk känner igen hans fula tryne bara för att han byter efternamn. Nej du Anders! En gång Eklund, alltid Eklund.
Citera
2025-09-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Det skulle förmodligen bli värre för honom själv ifall han släpptes. Även om han blivit misshandlad i fängelset, så är han ju ändå skyddad på många sätt.
I friheten skulle han inte ha detta skydd. Hur skulle han livnära sig? Jag har svårt att se att någon skulle vilja anställa honom.
Bidrag resten av livet. Dessutom har han väl ett stort skadestånd som ska betalas?

Han är 60 år idag. Tror han kommer ha hunnit nå pensionsåldern när han släpps. Pensionsåldern är tydligen 67 idag. Men tveksamt att han kommer vara villkorligt frigiven inom en handfull år? Om han nu ens släpps. Han verkar inte förstå allvaret i det han har gjort och då blir det svårt att övertyga rätten.
Citera
2025-09-28, 13:21
Medlem
st33rs avatar
Tror ni att de här misshandlarna av honom där det är flera beror på skav och gruff som byggts upp - eller får han stryk out of the blue?

Jag pendlar lite mellan att tycka det är rätt åt honom, och att det är fegt av massa ev yngre killar att ge sig på en fet lätt efterbliven äldre gubbe gång på gång

Fast jag har lite problem med kriminellas rättfärdighet. Tung kriminella har ofta själva psykopatiska tendenser, de har misshandlat oskyldiga, de kanske har våldfört sig på kvinnor, även om de sitter för säg narkotikabrott eller rån. Så att visa sig "god" genom att spöa den efterblivne eklund i grupp känns lite fegt
Citera
2025-09-28, 13:25
Medlem
st33rs avatar
Ang morddömda som man undrar om de klarar att friges efter säg 20 år.

Borde det inte finnas nåt alternativ där folk man är osäker på hur de ska sköta sig kan "halvfriges" - dvs de får flytta nånstans och de får fotboja. Och så får de gå mellan hemmet och olika affärer. Men de måste be om nån sorts ledsagare om de vill resa nån annanstans eller åka ut i naturen eller så.

Det skulle väl kosta mindre för samhället iaf än heltidsboende på anstalt.
Citera
2025-09-28, 14:55
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ang morddömda som man undrar om de klarar att friges efter säg 20 år.

Borde det inte finnas nåt alternativ där folk man är osäker på hur de ska sköta sig kan "halvfriges" - dvs de får flytta nånstans och de får fotboja. Och så får de gå mellan hemmet och olika affärer. Men de måste be om nån sorts ledsagare om de vill resa nån annanstans eller åka ut i naturen eller så.

Det skulle väl kosta mindre för samhället iaf än heltidsboende på anstalt.

En fotboja hindrar inte en perverterad dåre att mörda och våldta. Det är till föga hjälp att man vet vilken dåre som gjorde det när skadan är skedd. En sådan som Eklund ska inte vara fri alls och det handlar inte om pengar. Men absolut, personligen tycker jag att dylika djur borde avlivas istället. Om man matar lejonen på valfritt zoo med honom kommer han äntlligen vara till någon nytta.
Citera
2025-09-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Han är 60 år idag. Tror han kommer ha hunnit nå pensionsåldern när han släpps. Pensionsåldern är tydligen 67 idag. Men tveksamt att han kommer vara villkorligt frigiven inom en handfull år? Om han nu ens släpps. Han verkar inte förstå allvaret i det han har gjort och då blir det svårt att övertyga rätten.

Jag har ärligt talat svårt att se att han någonsin kommer släppas. Och det tror jag inte att jag känt om någon annan.
Citera
2025-09-28, 16:11
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Tror ni att de här misshandlarna av honom där det är flera beror på skav och gruff som byggts upp - eller får han stryk out of the blue?

Jag pendlar lite mellan att tycka det är rätt åt honom, och att det är fegt av massa ev yngre killar att ge sig på en fet lätt efterbliven äldre gubbe gång på gång

Fast jag har lite problem med kriminellas rättfärdighet. Tung kriminella har ofta själva psykopatiska tendenser, de har misshandlat oskyldiga, de kanske har våldfört sig på kvinnor, även om de sitter för säg narkotikabrott eller rån. Så att visa sig "god" genom att spöa den efterblivne eklund i grupp känns lite fegt
Är nog många nyintagna som passar på också, ett lätt mål för att öka sin popularitet som gröning, smäll på Eklund så får du en klapp på axeln av de flesta efteråt.
Citera
2025-09-28, 16:42
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker

Jag tror det blir ett MYCKET långt straff för herr Eklund.
Tydliga seriemördartendenser på den här otäckingen. Det är ingen smart människa men utan några som helst tvivel tillhör han det mer allmänfarliga segmentet bland brottslingarna. Svensk kriminalvård är ofta alldeles för mjäkig...men den här jäkeln tror jag inte någon kommer våga tidsbegränsa förrän han är väldigt gammal och för svag för att kunna röra sig i samhället själv. Tror inte han släpps förrän han är ålderdomshems-skröplig och sätts då in på något hem.

Citat:

Det är nog båda delar, det är klart han förtjänar det. Ingen tycker synd om detta svin.
Men sedan så är de som spöar upp honom knappast några hjältar de heller, det är psykopatiskt avskum som har ett lätt offer. De gömmer sig bakom det faktum att Anders är ett praktsvin och ingen försvarar honom. De ger honom nog inte stryk för de har något rättspatos, det är nog helt enkelt bara psykopati och våldsutövningen i sig de är ute efter. De är inte "goda" och de vet de nog själva också. De är avskum som gör det enda de kan göra...utöva våld och elände. Här i Anders Eklund har de det perfekta offret....någon som är så hatad och föraktad att ingen bryr sig om han utsätts alls. Rena rama julafton för en psykopatisk våldsverkande sadist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in