Citat:
Ursprungligen postat av
Teddy Picker
Han är 60 år idag. Tror han kommer ha hunnit nå pensionsåldern när han släpps. Pensionsåldern är tydligen 67 idag. Men tveksamt att han kommer vara villkorligt frigiven inom en handfull år? Om han nu ens släpps. Han verkar inte förstå allvaret i det han har gjort och då blir det svårt att övertyga rätten.
Jag tror det blir ett MYCKET långt straff för herr Eklund.
Tydliga seriemördartendenser på den här otäckingen. Det är ingen smart människa men utan några som helst tvivel tillhör han det mer allmänfarliga segmentet bland brottslingarna. Svensk kriminalvård är ofta alldeles för mjäkig...men den här jäkeln tror jag inte någon kommer våga tidsbegränsa förrän han är väldigt gammal och för svag för att kunna röra sig i samhället själv. Tror inte han släpps förrän han är ålderdomshems-skröplig och sätts då in på något hem.
Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Tror ni att de här misshandlarna av honom där det är flera beror på skav och gruff som byggts upp - eller får han stryk out of the blue?
Jag pendlar lite mellan att tycka det är rätt åt honom, och att det är fegt av massa ev yngre killar att ge sig på en fet lätt efterbliven äldre gubbe gång på gång
Fast jag har lite problem med kriminellas rättfärdighet. Tung kriminella har ofta själva psykopatiska tendenser, de har misshandlat oskyldiga, de kanske har våldfört sig på kvinnor, även om de sitter för säg narkotikabrott eller rån. Så att visa sig "god" genom att spöa den efterblivne eklund i grupp känns lite fegt
Det är nog båda delar, det är klart han förtjänar det. Ingen tycker synd om detta svin.
Men sedan så är de som spöar upp honom knappast några hjältar de heller, det är psykopatiskt avskum som har ett lätt offer. De gömmer sig bakom det faktum att Anders är ett praktsvin och ingen försvarar honom. De ger honom nog inte stryk för de har något rättspatos, det är nog helt enkelt bara psykopati och våldsutövningen i sig de är ute efter. De är inte "goda" och de vet de nog själva också. De är avskum som gör det enda de kan göra...utöva våld och elände. Här i Anders Eklund har de det perfekta offret....någon som är så hatad och föraktad att ingen bryr sig om han utsätts alls. Rena rama julafton för en psykopatisk våldsverkande sadist.