2024-12-11, 05:35
Medlem
SveaBunkerns avatar
FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL
(Anders Eklund misshandlad på Norrtäljeanstalten den 9 juni 2014)

PDF: https://archive.org/details/norrtalje-tingsratt-b-697-14-forundersokningsprotokoll

Sida 63:

Citat:
Staffan gick med den misstänkte Ali från verkstaden. Han frågade Ali vad som hänt. Ali svarade att det inte var så mycket. Sedan berättade Ali att Eklund börjat prata om våldtäkt av barn. Ali hade sagt åt honom att sluta, han ville inte höra. Eklund hade då sagt neger eller något liknande åt Ali. Ali hade då slagit till Eklund och sparkat på honom när han låg ner.

Sida 80:

Citat:
David uppger att vid brottstillfället så befann man sig i ett fikautrymme som fanns i verkstaden, det var han, Ali samt Anders Eklund. Det fanns även ev. andra personer där som David dock inte kan namnge. Vid fikabordet hör/uppfattar David, det är ett väldigt högt ljud i verkstaden p.g.a. alla maskiner, hur Anders Eklund sitter och berättar om sina brott och att han inte ångrar något av brottet mot den lilla flickan.

David frågar då Anders om han är en idiot. David hör då att Anders kallar Ali för "neger" samtidigt som han börjar skalla mot Ali. David som ser detta går mellan dem och försöker avbryta bråket mellan dem, Ander börjar då att attackera David med slag, David försvarar då sig genom att slå 1-2 slag mot Anders, efter detta går David därifrån, han går ut i verkstaden och ser inte om det händer något mer.

Anledningen till att han gick var att han inte ville bråka med någon David vet inte om Ali slog eller sparkade mot Anders då David bara gick emellan dem och försökte avbryta bråket och efter det att David försvarade sig så gick han iväg. Under bråket fanns inga tillhyggen med, David såg ingen gummiklubba i samband med bråket. David vet inte heller om Anders stod upp eller låg ner då han lämnade fikabordet. Hela bråket höll på i 1-2 minuter

Sida 76:

Citat:
Vid brottstillfället så var Ali tillsammans med David, Glenn, Anders Eklund samt ytterligare någon till, Ali kommer inte ihåg vem, man befinner sig vid fikabordet som finns i verkstaden. Ali hör hur Anders pratar om den lilla flicka han mördat, Ali säger till honom att sluta prata om det, Anders svarar då "håll käften jävla neger". Ali blir arg över detta, han är dock mest irriterad över det Anders pratade om den mördade flickan.

Ali svarar "va fan säger du" och går mot Anders. Anders börjar då "veva med armarna", han slår ett slag som träffar Ali i ansiktet, han slår även fler slag men inga träffar honom. Ali känner då att han måste försvara sig då Anders är mycket större och tyngre än honom, Ali börjar då att slå och sparka mot Anders, Ali får in några slag och ev. någon spark.

Vid detta tillfälle kommer David och försöker skilja dem åt, Anders börjar då slå mot David som då slår tillbaks mot Anders i självförsvar, Ali ser dock inte så mycket av det som händer mellan David och Anders. Ali och David slutar sedan att slå mot Anders då de tycker att hans våld upphört, Ali tyckte det var bäst att sluta så att det inte sker mer skada än det som redan skett.

Förresten! Trådar om denna Lamin Abdikarim Ali:

(FB) 84-Åring Våldtagen och rånad av invandrare i Falun

(FB) Jenny kulturberikad av fem afrikaner

Artikel:

https://www.expressen.se/nyheter/ali-valdtog-84-aringen-far-nio-ars-fangelse-9/
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-12-11 kl. 05:55.
Citera
2024-12-12, 19:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL
(Anders Eklund misshandlad på Norrtäljeanstalten den 9 juni 2014)

Till startinlägget.

/Mod
Citera
2024-12-25, 19:37
Medlem
Förhörsrummet dramatiserar delar av förhören med Eklund med skådespelare.

Avsnitt 1:

https://open.spotify.com/episode/0BUMZWzLhevpDbCdXWdswg?si=30LuP_5sQK-A4Y9Pc_IIgQ
Citera
2025-01-05, 08:10
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Förhörsrummet dramatiserar delar av förhören med Eklund med skådespelare.

Avsnitt 1:

https://open.spotify.com/episode/0BUMZWzLhevpDbCdXWdswg?si=30LuP_5sQK-A4Y9Pc_IIgQ
Har hört de fem första avsnitten. Vilket j-vla svin, varje gång han ljuger om att flickan börjar bråka med honom för att han säger till henne att inte cykla på skogsvägen blir jag vansinnig!!

Varför skulle han lägga sig i vilken väg hon cyklar? "Men! En liten jänta på den leriga vägen! Här ska du inte cykla, ner på asfaltvägen med dig!"

Förstår förhörsledarens irritation när han frågar va f-n han har att göra med vilken väg hon cyklar hem!
Citera
2025-01-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har hört de fem första avsnitten. Vilket j-vla svin, varje gång han ljuger om att flickan börjar bråka med honom för att han säger till henne att inte cykla på skogsvägen blir jag vansinnig!!

Varför skulle han lägga sig i vilken väg hon cyklar? "Men! En liten jänta på den leriga vägen! Här ska du inte cykla, ner på asfaltvägen med dig!"

Förstår förhörsledarens irritation när han frågar va f-n han har att göra med vilken väg hon cyklar hem!

Ja man vill liksom att han genast ska avrättas varje dag, undrar om man kan skicka pengar till hans kioskkonto som bara kan gå till socker så att hans hjärtinfarkt eller stroke slår till snart så att han och advokat kan citera poesi i helvetet tillsammans.
Citera
2025-01-05, 16:45
Medlem
swimp78s avatar
Visst är han begåvningshandinappad ? Eller är han bara just på gränsen till utvecklingsstörd?

Jag har svårt för att bli riktigt arg på såna som uppenbart är "mongon".
Han är läskig och ska aldrig släppas fri. Just för att han är ett mongo som inte fattar själv vad han är för monster

Tycker det är fascinerande att en sån som han ändå hade jobb , och bekanta . Han verkar ju va ett redigt jävla spån!

Men jag blir mer arg på såna där psykopatiska smartasses som tror själva dom är så smarta och även lurar vissa att de är det. Den typen finns det gott o .också.
Citera
2025-01-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Visst är han begåvningshandinappad ? Eller är han bara just på gränsen till utvecklingsstörd?

Han är läskig och ska aldrig släppas fri. Just för att han är ett mongo som inte fattar själv vad han är för monster

Tycker det är fascinerande att en sån som han ändå hade jobb , och bekanta . Han verkar ju va ett redigt jävla spån!

Men jag blir mer arg på såna där psykopatiska smartasses som tror själva dom är så smarta och även lurar vissa att de är det. Den typen finns det gott o .också.

Alltså, jag själv hade barn i den åldern som Engla när det begav sig så det gjorde ont att hänga med i allt det där, men har för mig att Eklund har en hjärnskada och förmodligen och förmodligen någon psykopati.

Har för mig att han arbetade på familjens åkeri, indirekt var det dem som gjorde det möjligt för honom att åka runt och lära känna omgivningarna kring Sverige så att han kunde reka inför hans nästa brott.
För resten av bygden visste, att han var en ”Nolla”. En sexualförbrytare.
Citera
2025-01-05, 17:04
Medlem
Citat:

Det krävs ingen större begåvning för att köra lastbil. Snarare tvärtom faktiskt, det är en fascinerande antropologisk upplevelse att sitta och fika på ett lastbilshak och se den ena felande länken efter den andra vandra genom dörrarna. Det är sådana upplevelser som gör att man förstår förespråkare för retroaktiv abort.
Citera
2025-01-10, 16:17
Medlem
orrtupps avatar
Nu har jag lyssnat färdigt och har med stigande förvåning och avsmak tagit del av hans sinnessjuka livsstil, dator och internet verkar han uteslutande använt för porr och "raggning" jag skriver det inom parentes för det handlar ju mer om grooming och sexköp!

Hur många liknande sjuka svin finns det?
Citera
2025-01-22, 23:45
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Även om dom kallade honom för nollan, (vilket han ju är)
Så borde dom ju tagit tipset om mordet på Pernilla på allvar.
Detta är ju snart 25 år sedan, fanns det enkla dna test att göra då?
Om så är fallet så är det ju en ren skandal.

DNA har funnits i Sverige sedan slutet av 80-talet. Första fällande domen med huvudsakligen DNA som bevis kom 1989 så visst fan kan man kalla det skandal på många plan att man inte testade honom. Hade gett en klockren träff och Engla hade levt idag.

Edit. Hittade en intressant artikel om DNA i Sverige. https://www.advokaten.se/tidigare-nummer/2023/nr-2-2023-argang-89/tre-decennier-med-dna-bevisning/
Senast redigerad av Waldorfnisse 2025-01-22 kl. 23:47.
Citera
2025-02-01, 16:10
Medlem
Citat:

Han är lågbegåvad, emotionell störning och med en grovt avvikande sexuell läggning. Men samtidigt är brotten han har begått väl genomförda. Det är ren tur att han åkte fast. Jag är helt säker på att han har ägnat mycket tid åt att reka och förfölja barn. Och jag tror också att han har gjort sånt här fler gånger. Mycket tyder på att han är rutinerad. Har för mig att rikskrim gjorde kartläggning på honom och kunde sammankoppla honom med nån 6 årig tjej Jasmina
Citera
2025-02-01, 18:36
Bannlyst
Kan dom inte dela ut lämpliga golf klubbor ibland Anders Eklund medfångar och sedan utöva lite gamla hederlig Svensk kamrat uppfostran på Eklund. Fångvaktarna kan ha vadslagning när Eklund avlider, och så kan dom tjäna en lite extra peng på en god gärning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in