2025-09-27, 22:40
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fornuftet12
Han vill att vi skall kasta ut invandrare och stödjer AFD - en god människa. Att han vill att vi skall åka till Mars är en bonus. Resten av oligarkerna är ofta judar som delar ut pass runt medelhavet för att förstöra Germanska länder (jag kollar på dig Soros, blackrock avskummen med mera) Dom verkar hata oss, trots att vi Sverige skyddade dom.

Seriöst, tror du att Musk har någon som helst empati för dig som människa, eller har någon som helst känsla för dig???

I BÄSTA fall så ser Musk dig som en liten myra, som blint ska lyda alla hans order, utan att kräva lön eller betalning, ända tills du är alldeles utsliten, och då kommer en annan myra och ersätter dig enligt Musk synsätt...

Det är så himla fascinerande att folk vill vara myror, och dyrkar psykopatkillen som reser upp foten och är på väg att trampa sönder dem...
Citera
2025-09-27, 22:41
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Om man använder argument om att Ryssland fängslar färre influensers än vad som sker i UK så är det"hitta på" i kollosalformat och sticka huvudet i sanden för data från alla organisationer som rankar frihetsindex, mänskliga rättigheter mm där Ryssland hamnar på samma nivå som Nordkorea.

Du kan inte hitta någon index där Ryssland är bättre än vilken parameter du väljer. Ändå för du fram att UK är sämre.

Teslas CEO gör precis samma sak men i megaformat där han dagligen pumpar ut lögner, hat och konspirationsteorier på sin twitterplatform. Det är ett perfekt verktyg för att bygga upp en religiös kult.

Varför hatar vänstern Ryssland? Det är ju precis det samhället vi får om vänster får fortsätta. Det smartaste folk som hatar Elon kunde gjort är att köpa Tesla, bli rika, för att sen använda pengarna till att stödja det de tror på. Istället kortar de aktien och blir fattiga och maktlösa. Vilken fail.
Citera
2025-09-27, 22:42
Medlem
Citat:
Han vill att vi skall kasta ut invandrare och stödjer AFD - en god människa. Att han vill att vi skall åka till Mars är en bonus. Resten av oligarkerna är ofta judar som delar ut pass runt medelhavet för att förstöra Germanska länder (jag kollar på dig Soros, blackrock avskummen med mera) Dom verkar hata oss, trots att vi Sverige skyddade dom.

Han borde att börja med att kasta ut sig själv och flytta hem till sin nazze-farsa. Men det är ju bara vad jag tycker. Företaget Tesla skulle nog klara sig bättre utan honom just nu är min bedömning.
Citera
2025-09-27, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Seriöst, tror du att Musk har någon som helst empati för dig som människa, eller har någon som helst känsla för dig???

I BÄSTA fall så ser Musk dig som en liten myra, som blint ska lyda alla hans order, utan att kräva lön eller betalning, ända tills du är alldeles utsliten, och då kommer en annan myra och ersätter dig enligt Musk synsätt...

Det är så himla fascinerande att folk vill vara myror, och dyrkar psykopatkillen som reser upp foten och är på väg att trampa sönder dem...

Ja, det tror jag. Han är som autistisk pojke som är som du. Han använder sin makt på ett gott sätt eftersom han är lojal till sin ras. Vi kallar oss Germaner. Bäst i världen är vi.

Jag skulle göra det mycket bättre än han. Men jag är inte miljardär och kan köpa twitter som han. Vilket var så viktigt för att inte monopolisterna, kroknäsorna, Google skulle förstöra Internet.
Senast redigerad av Fornuftet12 2025-09-27 kl. 22:48.
Citera
2025-09-27, 22:48
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ja, det tror han är som autistisk pojke som är som du. Han använder sin makt på ett gott sätt eftersom han är lojal till sin ras. Vi kallar oss Germaner. Bäst i världen är vi.

Innan du går och kallar dig "German" så borde du faktiskt lära dig att skriva på korrekt Svenska!

Jag har mött Somalier som skriver bättre än vad du gör, så du borde kanske överväga att skriva in dig på en SFI kurs!
Citera
2025-09-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag. Han är som autistisk pojke som är som du. Han använder sin makt på ett gott sätt eftersom han är lojal till sin ras. Vi kallar oss Germaner. Bäst i världen är vi.

Jag skulle göra det mycket bättre än han. Men jag är inte miljardär och kan köpa twitter som han. Vilket var så viktigt för att inte monopolisterna, kroknäsorna, Google skulle förstöra Internet.

Grok - is that you?
Citera
2025-09-27, 22:59
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Nej ingen AI ersätter det Svenska folkförnuftet. Jag är besviken på grok. Woke skit som tränar sin AI på bottnästet reddit som raderar folkförnut och inte tränar sig på flashback till exempel

Tycker du att det hör till Svensk folkförnuft att Musk drog in medicinskt stöd till utvecklingsländer, vars syfte var att minska antal HIV infektioner i nämnda utvecklingsländer???

Som Svensk kvinna så tycker jag att det är en bra sak om färre människor får HIV, men du kanske tycker olika???
Citera
2025-09-27, 22:59
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ja... fast vi har redan nu en överetablerad Taxi-marknad. Hypotetiskt sett: vad kommer hända med priset om Tesla föser ut 1 miljon nya taxibilar på marknaden? (Tillgång och efterfrågan du vet...).

Även om Tesla skulle få det att fungera med Robot-taxi så är det också fullkomligt naivt att tro att det skulle fungera helt smärtfritt utan några problem, driftkostnader eller administration. Robot-taxirna kommer givetvis att bli mer utsatta för att fyllon spyr ned dem, vandaler vandaliserar dem och att folk smiter från betalningen. Säg bara administrationen när jag beställt en robot-taxi, sen när den kommer fram så är den fullständigt nedspydd och nedbajsad. Så jag måste rapportera in det till lämplig instans, och sen vänta på nästa robot-taxi, som förhoppningsvis inte är nedspydd och nedbajsad...

Sen förstås folk som blir akut sjuka under taxiresan, medan Knight-Riders-förståndshandikapade-kusin glatt kör på med passageraren som fått stroke eller hjärtattack... så Tesla kan ju se fram emot de rättegångsprocesserna också!

Har vi inte typ +100miljoner bilar/år sålda i världen? Tror inte 1miljon bilar utspridda över världens största städer skulle vara speciellt svårt att absorbera och sätta i arbete.

Du kan knappast smita betalning då det är en app, det hör liksom till att dom debiterar ditt kort när du använder tjänsten.

Man kan ju såklart trasha bilen, men antagligen inte utan att det påverkar din rating som användare, typ AirBnb.

Säger inte att det inte kan hända, bara att det är nog inte just dom orsakerna som kommer sabba mest.

Men helt ärligt, testa att räkna på det, man måste vara rejält konservativ för att inte få det att blir sinnessjuka siffror typ direkt.
Citera
2025-09-27, 23:03
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Du är patetisk. Hade du varit svensk så hade du vetat varför vi inte litar på eller gillar Ryssland. Och det är ju också en bananrepublik så väldigt oklart varför du vurmar så hårt för dom.

Köper dom ens Teslor? Om du finns på riktigt så är du ordentligt hjärntvättad kan nog de flesta inse vid det här laget.

Så alla som hatar fascistiska regimer som Storbritannien gillar Ryssland? Eller är ni Tesla haters bara så sura att ni säger vad som helst vid det här laget?
Citera
2025-09-27, 23:13
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Har vi inte typ +100miljoner bilar/år sålda i världen? Tror inte 1miljon bilar utspridda över världens största städer skulle vara speciellt svårt att absorbera och sätta i arbete.

Du kan knappast smita betalning då det är en app, det hör liksom till att dom debiterar ditt kort när du använder tjänsten.

Man kan ju såklart trasha bilen, men antagligen inte utan att det påverkar din rating som användare, typ AirBnb.

Säger inte att det inte kan hända, bara att det är nog inte just dom orsakerna som kommer sabba mest.

Men helt ärligt, testa att räkna på det, man måste vara rejält konservativ för att inte få det att blir sinnessjuka siffror typ direkt.

Men snälla rara någon...

Era fantasier som Robot-taxis är ju som om någon hade hävdat att de här jäkla förbenade matbuden (Fodora tillexempel) skulle ha blivit någon ekonomisk och samhällelig revolution:

Nämen OJ! Vi kan få käk utkört till dörren när vi vill! Då kan vi ju skippa att alla lägenheter behöver ha en egen spis och kokplatta! Vilken underbar besparing på bostadsmarknaden hörruni! Sen kan vi ha Fodora köra ut frukost, lunch, middag och fika, så då kan vi rationalisera bort alla mataffärer och fik också!!

Helvete Vad bra! Fodora kommer att ta över marknaden från hela livsmedelssektorn! ICA kommer gå i konkurs om en månad! Och inom tre månader så kommer våra överherrar i Fodora att distribuera allt livsmedel i hela världen...

Du hör väl hur DUMT det låter? Jag personligen tycker att det är ungefär lika DUMT som du låter när du pratar om Tesla...
Citera
2025-09-27, 23:13
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag vet, för du är en loser. Tesla äter upp dina pengar.

Om du hade varit omvänt hade du inte tvekat med att skryta om dina framgångar.
Hur menar du att Tesla äter upp mina pengar? Tesla är en bubbla på bristningsgränsen, jag shortar mer tills den spricker.
Citera
2025-09-27, 23:25
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Men snälla rara någon...

Era fantasier som Robot-taxis är ju som om någon hade hävdat att de här jäkla förbenade matbuden (Fodora tillexempel) skulle ha blivit någon ekonomisk och samhällelig revolution:

Nämen OJ! Vi kan få käk utkört till dörren när vi vill! Då kan vi ju skippa att alla lägenheter behöver ha en egen spis och kokplatta! Vilken underbar besparing på bostadsmarknaden hörruni! Sen kan vi ha Fodora köra ut frukost, lunch, middag och fika, så då kan vi rationalisera bort alla mataffärer och fik också!!

Helvete Vad bra! Fodora kommer att ta över marknaden från hela livsmedelssektorn! ICA kommer gå i konkurs om en månad! Och inom tre månader så kommer våra överherrar i Fodora att distribuera allt livsmedel i hela världen...

Du hör väl hur DUMT det låter? Jag personligen tycker att det är ungefär lika DUMT som du låter när du pratar om Tesla...

Ta det lugnt stumpan, du behöver inte bli hysterisk.

Jag tror aldrig jag pratat om Foodora va?
Skillnaden ligger i potentiel marginal på affären.

Många hushåll lägger väldigt många procent av sin inkomst på transport, man behöver bara fånga en liten del av den kakan.
Man behöver troligen inte ens ändra världen för att nå dit, privatbilism kommer leva vidare sida vid sida av en ny bransch under lång tid.

Det finns stor potential, både i autonoma bilar men om man inte tror på det borde ni iaf kunna tjäna pengar på att utnyttja marknaden och alla känslor runt TSLA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in