2025-09-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk propaganda når onekligen långt. Ett Elon Musk sväljer fascistisk rysk propaganda är ju känt, han är ju gudbevars en landsförrädare, han stödjer Afd och Reform UK som tagit emot mutor från Kreml. Nyligen riskerar en Reform UK politer 5 års fängelse för att tagit emot mutor från Ryssland. Men det kanske bara är fejk woke-news eftersom det inte är från något obskyrt twitterkonto. BBC är väl bara fejk woke news?

Spännande att teslas CEO sprider ryska propaganda.

https://www.bbc.com/news/articles/cj6xwy015ngo

Så du tycker att Ryssland arresterar färre oliktänkande än UK.. mycket intressant åsikt. Bäst jag spara detta inlägg då det nog kommer att raderas.
Handlar verkligen det där om Tesla?
Jag är ju medveten om att ni wt-människor gärna smetar allt hit och dit tills man knappt vet ut eller in, men lite relevans kan vi väl unna oss att ha i tråden?
Citera
2025-09-27, 17:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag är ju medveten om att ni wt-människor gärna smetar allt hit och dit tills man knappt vet ut eller in, men lite relevans kan vi väl unna oss att ha i tråden?

Håller med om att det är off topick men det är en trovärdighetsfråga. Om en person argumenterar för att Putin är en hyvens kille som älskar politisk frihet och samtidigt argumenterar för att Tesla är överlägset så kan man ifrågasätta trobärdigheten från det kontot.
Citera
2025-09-27, 18:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
"Kollaps"

https://x.com/piloly/status/19635155...JLBWKxz9Q&s=19

Gulligt propaganda-drev makteliten i Storbritannien har dragit igång nu. De måste fullkomligt bajsat i byxorna efter att ha sett hur många Britter som är trötta på en woke regering som arresterar mångdubbelt fler människor för deras åsikter än vad Ryssland gör, och hur mycket stöd Elon har där.

Njä, i det här fallet tror jag mer Elon är som killen i skolan "med speciella behov" och skalbaggar i fickorna, som kände sig jättetuff och stor när han fick hänga med tuffa gänget på rökrutan på lunchrasten (som skrattade åt honom och fick honom att göra dumma saker).

Det känns väl inte heller som om MAGA (drill-baby-drill) och Brexit (öppna kolgruvorna!) människor är den största kundgruppen för elbilar och svindyra hushållsrobotar...
Citera
2025-09-27, 19:23
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Otippat att du skulle vara ryssapologet. Jag gissar att du även tycker att Trump är ett föredöme?
Tesla-fanboys är verkligen korkade, lättlurade fåntrattar som anklagar andra för att inte kunna tänka själva. Ironiskt.

Otippat att du sitter och hittar på och ljuger om folk.
Citera
2025-09-27, 19:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Det är väl ganska relevant att företagets CEO stödjer fascistiska högerpartier?
Citera
2025-09-27, 20:01
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Va? Googles autonoma taxiflotta gör 250.000 förarlösa körningar per vecka, Tesla gör exakt noll.
Google är även världsledande inom kvantdatorer btw.

Trög? Waymo tjänar inga pengar och har ingen skalbarhet så vad spelar det för roll?

Jag vet att Alphabet är ledande inom det området men det är inte värden inom kvant som ska till och realiseras just nu. Det är humanoida robotar och autonoma bilar bl.a. och där är Tesla ledande. Säger det igen så får vi se om du fattar. När Alphabet har en tillväxt och lönsamhet-svacka samtidigt som det är kvant-hauss kan de förvänta sig P/E 200.
Senast redigerad av MohinderHerb 2025-09-27 kl. 20:04.
Citera
2025-09-27, 20:03
Bannlyst
Heil Germania. Terroristerna verkar fått slut på luft nu. Jag avskyr oligarker men Musk gör bra saker iaf. Aktien går upp också.
Citera
2025-09-27, 20:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Otippat att du sitter och hittar på och ljuger om folk.

Om man använder argument om att Ryssland fängslar färre influensers än vad som sker i UK så är det"hitta på" i kollosalformat och sticka huvudet i sanden för data från alla organisationer som rankar frihetsindex, mänskliga rättigheter mm där Ryssland hamnar på samma nivå som Nordkorea.

Du kan inte hitta någon index där Ryssland är bättre än vilken parameter du väljer. Ändå för du fram att UK är sämre.

Teslas CEO gör precis samma sak men i megaformat där han dagligen pumpar ut lögner, hat och konspirationsteorier på sin twitterplatform. Det är ett perfekt verktyg för att bygga upp en religiös kult.
Citera
2025-09-27, 21:21
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Trög? Waymo tjänar inga pengar och har ingen skalbarhet så vad spelar det för roll?
Hur mycket pengar tjänar Tesla på sina taxibilar?
Varför skulle inte Google kunna skala?

Citat:
Jag vet att Alphabet är ledande inom det området men det är inte värden inom kvant som ska till och realiseras just nu. Det är humanoida robotar och autonoma bilar bl.a. och där är Tesla ledande. Säger det igen så får vi se om du fattar.
lol, nej. Tesla har varken fungerande robotar eller autonoma styrsystem. Här har du ett exempel på Teslas "världsledande humanoida robot", Tesla ligger ett decennium efter konkurrenterna även där.

Citat:
När Alphabet har en tillväxt och lönsamhet-svacka samtidigt som det är kvant-hauss kan de förvänta sig P/E 200.
Nej det kommer inte hända.
Citera
2025-09-27, 22:08
Medlem
Citat:
Det kommer du inte få heller
Jag vet, för du är en loser. Tesla äter upp dina pengar.

Om du hade varit omvänt hade du inte tvekat med att skryta om dina framgångar.
Citera
2025-09-27, 22:26
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fornuftet12
Heil Germania. Terroristerna verkar fått slut på luft nu. Jag avskyr oligarker men Musk gör bra saker iaf. Aktien går upp också.

Men snälla nån...

Musk är arketypen* av en oligark. Han hör definitivt till den där 1% globalisterna som dina tuffa högerextrema kompisar tuggar fradga över.

Musk vill inte ens betala sina arbetare minimilön, och när han hade kontroll över DOGDE tramset så såg han till att dra in stöd till grundläggande sjukvård som ska förhindra att folk får HIV.

Tycker du det är bra saker, att Musk MEDVETET gör så att fler människor smittas av HIV???

*Eftersom du verkar vara en sån som gillar tramspellen Peterson så antar jag att du vet vad en "arketyp" är!
Citera
2025-09-27, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Men snälla nån...

Musk är arketypen* av en oligark. Han hör definitivt till den där 1% globalisterna som dina tuffa högerextrema kompisar tuggar fradga över.

Musk vill inte ens betala sina arbetare minimilön, och när han hade kontroll över DOGDE tramset så såg han till att dra in stöd till grundläggande sjukvård som ska förhindra att folk får HIV.

Tycker du det är bra saker, att Musk MEDVETET gör så att fler människor smittas av HIV???

*Eftersom du verkar vara en sån som gillar tramspellen Peterson så antar jag att du vet vad en "arketyp" är!

Han vill att vi skall kasta ut invandrare och stödjer AFD - en god människa. Att han vill att vi skall åka till Mars är en bonus. Resten av oligarkerna är ofta judar som delar ut pass runt medelhavet för att förstöra Germanska länder (jag kollar på dig Soros, blackrock avskummen med mera) Dom verkar hata oss, trots att vi Sverige skyddade dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in